G4Media.ro

Inaugurată anul trecut, parcarea de tip park&ride de la Pantelimon făcută de…

Foto: G4Media

Inaugurată anul trecut, parcarea de tip park&ride de la Pantelimon făcută de Primăria Capitalei cu 13 milioane de euro zace plină de deşeuri, vandalizată şi ocupată de maşini abandonate. Motiv de contre între Primăria Capitalei şi Primăria Sectorului 2

Parcarea de tip park&ride de la Cora Pantelimon de 500 de locuri inaugurată anul trecut de Nicuşor Dan este plină de gunoaie, vandalizată, cu elemente ale instalaţiei electrice defecte şi goală mai tot timpul. Pe lângă puţinele maşini parcate de cei care intră în București prin partea de est a orașului, de altfel scopul pentru care a fost construită, în ea sunt parcate şi foarte multe maşini abandonate.

Într-un răspuns remis G4Media.ro, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) susţine că deşi în prezent parcarea se află în administrarea ei, de curăţenie ar răspunde Primăria Sectorului 2.

„Parcarea de la Cora Pantelimon a fost finalizată și recepționată de Primăria Municipiului București prin Direcția Generală Investiții. În prezent se fac demersurile pentru înscrierea în cartea funciară a parcării. După această etapă parcarea poate fi predată Administrației Străzilor București pentru întreținere și exploatare. Până la finalizarea procedurilor de predare, Direcția de Utilități Publice și Mediu – Serviciul de Utilități Publice și Monitorizare Spațiu Public Sector 2, București asigură periodic serviciile de curățenie în incinta parcării supraetajate din Șos. Pantelimon.”, se arată în răspunsul PMB remis G4Media.ro.

Primăria Sectorului 2 respinge categorica firmaţia spunând că atunci când PMB îi va transmite dreptul de administrare, abia în acel moment va putea include parcarea în programul de salubrizare.

„Parcarea de la capătul tramvaiului 14 nu are cum să fie în planul nostru de curățenie pentru că nu este în administrarea noastră. Și nu avem cum să justificăm și să plătim echipe care să fie regulat să facă întreținerea necesară, atunci cand obligația este a unei alte instituții. Putem interveni atunci cand documentăm urgență sanitară (și asta nu e deloc trivial), însă de la intervenții de urgență până la un contract de întreținere (pe care doar administratorul – PMB – îl poate face) e cale lungă. Și îmi imaginez că cine a dat acel răspuns practic greșit, ori nu știe ce spune, ori a încercat să arunce un cartof fierbinte. Abia cand PMB ne va transmite dreptul de administrare, abia atunci vom putea include parcarea în programul de salubrizare”, a declarat pentru G4Media.ro, Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2.

Parcarea de la Pantelimon are 500 de locuri şi a fost făcută cu 13 milioane de euro. Funcționează non-stop, iar accesul este gratuit.

Deşi la parterul parcării este amenajat un terminal STB unde întoarce tramvaiul şi vin microbuzele și autobuzele, parcarea este evitată de şoferii care intră în oraş prin partea de est. Care e motivul? Călătorii susțin că transportul public suprateran nu este eficient, iar alternativa mersului cu metroul le este peste mână. Staţia de metrou Pantelimon se află la o distanţă de aproximativ 500 de metri de parcare

Mizerie gunoaie parcarea Pantelimon 5
Foto: G4Media
Mizerie gunoaie parcarea Pantelimon 5
Foto: G4Media
Mizerie gunoaie parcarea Pantelimon 5
Foto: G4Media
Mizerie gunoaie parcarea Pantelimon 5
Foto: G4Media
Mizerie gunoaie parcarea Pantelimon 5
Foto: G4Media

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Asta ar fi motivul pentru care niciun spatiu aflat in administrarea primariei generale nu e curat? Primariile asteapta unele dupa altele si gunoiul ramane acolo.
    Nu toti sunt in slujba cetateanului? Cu ce-l incalzeste pe cetatean sa stie ce primarie se ocupa de ce anume? Peste tot trebuie sa fie curat.

  2. Daca as putea, as schimba toti primarii din Bucuresti. Ei nu au inteles pana acum ca nu intereseaza pe nimeni luptele lor politice. Ei ar fi trebuit sa colaboreze.

  3. Și cică s-ar fi susținut unii pe alții la ultimele alegeri.
    Terziti-va băieți ca vin alegerile și nu va vad bine 😐

  4. Când au inaugurat parcarea nu au știut că trebuie întreținută și administrata?

  5. Aveți dreptate în tot ce spuneți în articol, cu excepția afirmației că parcarea e goală și evitată de șoferi. De altfel, se vede din fotografii că sunt multe mașini în parcare – doar etajul superior, cel neacoperit, e cu adevărat gol. E bine de știut că atunci când mergi acolo, găsești loc măcar la ultimul etaj. Primul etaj e aproape mereu plin. Sunt și câteva mașini abandonate, dar ele nu sunt regula.

    După ce lămuresc balamucul ăsta cu curățenia, poate renunță și la gratuitatea oarbă a parcării. Un exemplu bun de operare a park&ride-urilor este Varșovia: acolo parcarea în park&ride este gratuită pe durata zilei dacă la ieșire poți prezenta un titlu de călătorie valabil pe transportul în comun care este minim abonament pe o zi. Pentru staționarea în fiecare noapte, se percepe o taxă de 100 de zloți la mașinile lăsate acolo după ora 1:00; aceeași taxă dacă nu ai titlu de călătorie. Asta ca să fie cu adevărat park&ride și nu altceva.