G4Media.ro

DOCUMENT Guvernul pregătește modificarea codurilor penale prin proiecte de lege. E redefinit…

Foto: Pixabay

DOCUMENT Guvernul pregătește modificarea codurilor penale prin proiecte de lege. E redefinit abuzul în serviciu în acord cu deciziile CCR

Guvernul Ciucă are pe agenda ședinței de miercuri două proiecte de lege pentru modificarea Codului Penal și a Codului de Procedură Penală, potrivit agendei publice a executivului.

Dacă vor fi adoptate de guvern, proiectele de lege vor merge în Parlament pentru dezbatere.

Printre modificările la Codul Penal se numără și definirea abuzului în serviciu astfel încât să ia în calcul hotărârea CCR din 2016, care a decis că numai comportamentul funcționarilor care constă în „încălcarea legislației primare” – adică a legii emisă de Parlament, dar și a ordonanțelor și ordonanțelor de urgență ale Guvernului – poate avea o consecință penală.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. M-am oprit din citit dupa primul paragraf: deci daca un contabil deconteaza din bugetul firnei in fiecare luna câte o deplasare catre o alta destinație (exotica) diferita de precedenta infranctiunea nu e continuata pentru ca beneficiarul are alte asteptari de fiecare data….
    în ceea ce priveste aprobarile… pai bugetul in ansamblul lui a fost aprobat de directori deci trebuie cheltuit. Tot.

    Oricum se stie ca p$depeneleii nu le au cu virgulele si co corelarile intre punctele unei legi.

    Vrem digitalizare dar ăștia care tin evidenta legislatiei nu au gasit nici pina in ziua de azi o aplicație serioasa de Versioning (pentru cine nu stie ce e aia cautati)…

  2. Deci daca un functionar nu-si respecta procedurile de lucru atunci cand un cetatean reclama un prejudiciu evident – nu e abuzul în serviciu. Pentru ca poatr sa mearga in instanta pe timpul si banii lui….

  3. Miza mare e urbanismul, care e în mare parte pe hotărâri de Consiliu. O să vedeți blocuri între case, în zone protejate, etc

  4. Noua „reglementare” a abuzului în serviciu de la Articolul 297 este un nou exemplu în care CCR și Parlamentul legiferează pentru infractori. Așadar în noua reglementare poate fi abuz în serviciu numai încălcarea unor dispoziții prevăzute în legislația primară. Rezultă că încălcarea atribuțiilor de serviciu ce produc grave daune statului, societății sau unei persoane, dacă nu este reglementată în legislație primară, nu mai întrunește elementele constitutive ale infracțiunii, deci nu mai poate fi incriminată.

    Speța fictivă sau… poate nu chiar atât de fictivă, pentru că în viața reală chiar așa au stat lucrurile:

    La centrala nucleară Cernobâl un director ia la cunoștință de experimentul unor subalterni, care vor să împingă puterea unui reactor la niște limite cu mult peste cele reglementate. Conform fișei postului directorul trebuie să raporteze autorităților orice activitate periculoasă / ilegală. Dar poate directorul nostru nu dorește să raporteze pentru că se avea bine cu subalternii. Sau poate a fost chiar inițiativa lui să facă acest experiment riscant. Deși directorul are o anumită pregătire și cunoaște posibilele rezultate dezastruoase, dar nu îi pasă. Urmarea nerespectării atribuțiilor de serviciu și exercitării defectuoase: reactorul nuclear explodează și are loc una din cele mai mari catastrofe din istoria umanității. Dar dacă ar fi avut loc într-un stat eșuat după modificarea penală a codului penal, în legislația primară nu exista obligația de a raporta…

    Prejudiciu – există.
    Exercitare defectuoasă – există.
    Intenție – există.
    Legalitatea incriminării – nu există.

    Deci fapta directorului ar fi fost legală din punct de vedere penală, dacă ar fi fost comisă în noul stat infracțional organizat la care visează partidele cleptocratice.

    Speță fictivă: un cetățean are nevoie de un act de la o autoritate. De eliberarea acelui act depinde proprietatea sau sănătatea sa. Funcționarul public corupt refuză să îndeplinească atribuția de serviciu dacă nu primește sfânta șpagă. Dar în lege nu este stabilită expres obligația de a rezolva cererea cetățeanului…

    Prejudiciu – există.
    Exercitare defectuoasă – există.
    Intenție – există.
    Legalitatea incriminării – nu există.

    Dacă ar exista DNA, ONG-uri, Avocat al Poporului, societate civilă sau facultăți de drept ar face o minimă verificare și ar afla că este imposibil să reglementezi prin legislație primară fiecare atribuție de serviciu din fiecare loc de muncă. Și cu toate acestea nerespectarea unor anumite atribuții de serviciu pot crea dezastre inimaginabile. Aceasta este definiția unui stat eșuat – clientelar cu un grup restrâns și o calamitate pentru majoritatea cetățenilor. Dar nimeni nu face nimic, pentru că este mai comod și mai profitabil să taci și să-ți păstrezi funcția și privilegiile în deplină complicitate cu această plagă biblică numită corupție. Prin dezincriminarea abuzului în serviciu, România se îndreaptă către o idiocrație, unde nimeni nu va mai răspunde pentru nimic. Acest experiment social de legiferare în scopul favorizării infractorilor de partid, a marilor corupți, va avea urmările cele mai negre pentru cei mai mulți dintre noi.

    Și să nu uităm – în noua reglementare incriminarea este restrânsă numai la funcționarul public. Ca și când în zona privată abuzul în serviciu nu ar fi pericol social. Statul eșuat este atât de eșuat încât se face că în România nu există și societăți private cu mii de angajați, unde anumite abuzuri pot produce prejudicii inimiaginabile. Dacă cetățeanul X are o societate privată și directorul societății face abuz de putere și îi cauzează un prejudiciu, statul nu îl mai protejează prin legea penală, va trebui să se judece vreo 20 de ani în civil pentru a-l trage la răspundere pe directorul hoț și infractor… Prin urmare protecția statului este zero pentru mediul de afaceri și întreprinzătorul privat.

    Această nouă „reglementare” a abuzului în serviciu, într-un stat unde abuzul în serviciu este regula, nicidecum excepția, ne aduce înapoi în timp undeva prin perioada zapciilor, ciocoilor și fanarioților, când unii erau zei și alții erau sclavi. În una din cele mai eșuate țări ale Uniunii Europene, cu grave probleme legate de defrișări, poluare, arderi de deșeuri, trafic de carne vie, trafic de orice la granițe, construcții ilegale, retrocedări false de mii de hectare și de imobile, statul infracțional organizat le-a făcut un cadou nemaivăzut tututor marilor corupți. Cine crede că hoții din instituții nu sunt consiliați de avocați bine pregătiți pentru a putea să fure „cu acte în regulă” este ori naiv, ori complice cu aceștia. Practic noua „reglementare” este o invitație pentru infractorii cu gulere albe să devalizeze tot ce a mai rămas de furat și traficat din țara asta și de a obliga cetățenii să le plătească șpăgi. Din păcate nu a mai rămas mult de furat și traficat, iar coaliția de paraziți știe asta. Ce vedem acum sunt ultimele încercări ale cleptocrației să mai fure și ultimele firimituri. După care se va alege praful.

    • Cum ar spune Vâlcov: nu contăm!

    • Pentru @anonim.
      Oricat de buna ar fi o lege normele de implementare sunt stabilite de guvern si abia acolo vezi cum o lege buna este anulata.
      Nu e domeniul meu sa urmaresc asa ceva dar am fost curios sa aflu cum poate cineva sa ajunga politist local.
      Asta e Calitatea statului promisa de dl. Președinte Iohannis!

    • ai uitat de DGA

    • Carevasazică,toate celelalte legi raman fara protectie penală,inclusiv cele in baza carora functioneaza consiliile locale si judetene si hotararile acestora.Regulamentele sunt in aer,inclusiv cel rutier.
      Pai cine mergea sa ia lumină de la Moscova?
      Cine zicea ca presa sa-l pupe in fund?
      Tov. ex.procuror Dorneanu,presedinte CCR,pentru care „marele ziarist”Patraru a sarit sa-l apere,cand adevaratul revolutionar Marian „Ceausescu” a strigat la el,acuzandu-l ca a distrus justitia.

  5. Pare ca nu mai suntem egali in fața legii.
    Angajatii insititutiilor publice care posteaza pe internet pe pagina proprie sau pe paginile de socializare in timpul serviciului nu pot fi trasi la raspundere penala pentru eventuale daune aduse… noua!

  6. Patraru in „Cine sa te auda in tara asta?” a descris verbal realitatea

  7. Carevasazică,toate celelalte legi raman fara protectie penală,inclusiv cele in baza carora functioneaza consiliile locale si judetene si hotararile acestora.Regulamentele sunt in aer,inclusiv cel rutier.
    Pai cine mergea sa ia lumină de la Moscova?
    Cine zicea ca presa sa-l pupe in fund?
    Dorneanu,presedinte CCR,pentru care „marele ziarist”Patraru a sarit sa-l apere,cand adevaratul revolutionar Marian „Ceausescu” a strigat la el,acuzandu-l ca a distrus justitia.

  8. CCR se gandeste sa nu ajunga ei la puscarie cu ceea ce fac impotriva noastra.