G4Media.ro

Noi autobuze turcești în București. Compania Karsan anunță că a câștigat licitația…

Noi autobuze turcești în București. Compania Karsan anunță că a câștigat licitația pentru o sută de autobuze electrice în Capitală / La licitație au participat Mercedes, dar și firme din România

Producătorul turc de vehicule Karsan a anunțat luni printr-un comunicat citat de Seenews, că a câștigat o licitație de 293 de milioane de lei (circa 59 milioane de euro) pentru a livra o sută de autobuze electrice Primăriei București.

Ca parte a contractului, Karsan va furniza, de asemenea, materiale pentru întreținerea autobuzelor electrice timp de șase ani, administrarea garajelor și stațiile de încărcare necesare, a precizat compania.

Livrările sunt așteptate să fie finalizate în al patrulea trimestru al anului 2023. Contractul va fi semnat după finalizarea procedurilor de atribuire.

Înființată în 1966, Karsan are sediul în provincia turcă Bursa. În aprilie, compania a anunțat că a semnat un contract pentru livrarea a 16 autobuze electrice în Focșani, în estul României.

Context. În luna iulie, Primăria Capitalei a primit șase oferte la noua licitație pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, contract de 304 milioane de lei finanțat din fonduri europene prin POR, potrivit Economedia.ro.

Ofertele pentru autobuzele electrice cu o lungime de 12 metri au venit de la BMC (România), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes -Evobus ( România-Germania) și Solaris (Polonia). A patra licitație pentru autobuze electrice a fost lansată pe 17 iunie, procedura anterioară fiind anulată și din cauza unui caiet de sarcini restrictiv.

Pentru decontarea achiziției pe POIM, toate cele 100 de unități trebuie livrate până la termenul limită decembrie 2023.

Autobuzele au o autonomie de minimum 200 de kilometri, iar primele 34 de unități vor fi livrate în primul an de la semnarea contractului, potrivit PMB.

Citește mai multe detalii despre licitație pe Economedia.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

34 comentarii

  1. De ce să susții România?

    • Iar turcisme? Măcar nu dăm noi banii pe ele.

    • Sunt sătul de guvernanți trădători care cumpără din străinătate.

    • Iar din alea in care faci dus si nu incap pe benzile de sens?

    • Ce nume funky .. Karsan aka Karbasan 🥶😂😂😂😂

    • Gramaticl – corect – se scrie : sa susti – cu un singur „i” !
      Asa ca nu te mai strofoca cu … sustinerea ! Te depaseste gramatical ! Cel putin !

  2. Sper ca e o eroare la o autonomie de minim 200 km.

  3. Chestia e ca noi nu ne permitem sa luam ieftin si slab calitativ.
    Cu astea vom ramane minim 25 ani.
    Mercedesurile vechi au tinut atat nu ca STB le-a intretinut ci ca au fost ele rezistente din fabricatie.
    Asta e, atat s-a putut

    • 200 km autonomie??
      Pai o linie de la 5 dimineata pana la ora 24 cred ca fac peste 500 km.
      Cum a semnat primarul asta la fel ca celalalt…

  4. La PMB spaga e stapana… nu ai ce sa ii faci…

  5. dupa abuzurile si jafurile de sute de ani comise de otomani asupra romanilor, acum romanii mananca turkish delight cu autobuzul.

  6. Tara eșuată continúa sa fie pasalîc. Atât putem.

  7. Pai, cand era Firea, se producea o valtoare de opinii contra. Acum e o acceptare tacita ? Dubla masura aplicata romaneste.

  8. Rromânia e orientată spre ticareturile dictatorului erdogan.

  9. Daca aia au trecut in oferta tot ce s-a cerut in caietul de sarcini si pot face dovada scriptica ca au ce se cere, nu are ce sa faca primaria. Au castigat pe criteriile eliminatorii stabilite in cererea de ofertare pentru licitatie. Nu este clar ca Mercedes este mai scump decat Karsan-Otokar? Sau voi cei care urlati ca primaria e vinovata, sugerati ca primaria trebuia sa aranjeze cumva sa castige o anumita firma alta decat cea turceasca? Criteriile restrictive pentru care au fost obligati sa anuleze licitatiile vechi probabil ca tocamai asta faceau, filtrau potentialii ofertanti catre cei care furnizeaza calitate maxima. Ei bine, nu ai voie sa faci asa ceva. Pe mine m-ar bucura mai tare sa stiu ca s-a facut totul transparent, decat sa se aranjeze sa castige o anumita firma. Sunt curios daca trece acest comentariu…

    • Or fi fost mai scumpe. Dar in mod clar mai fiabile si mai de durata. Dar pe astia de la noi nu-i intereseaza astea. Costa putin, nu trebuie sa te astepti sa si mearga la fel ca alea mai scumpe. Te costa pe alta parte.

    • @florin sa ma lingi în răspăr.
      Sa o molfăi pe firea.

  10. Ca și confort pasager(nu șofer),Mercedes(mai ales cel verde) este mult superior Otokarului albastru.
    Personal îl bănui pe Nicușor Dan de semiautism.Nu vizibil, ci doar în formă redusă.
    Nu am ce comentariu să fac pentru că degeaba.
    Sărbători fericite!

  11. Contractul il castiga ala care face caietul de sarcini. Acolo e bataia pestelui, cam ca cele 7 viteze de la BMW.

  12. retragerea cetateniei si expulzare fara nici un „drept la drept”

  13. A câștigat Karsan ca autoritățile au avut grijă să câștige la sigur.
    Dacă câștiga producătorul din România, muncitorii români ar fi avut Der muncă la fabrică.

  14. Când tov. Firea a semnat contractul pentru autobuzele turcești, tefeliștii lui Mucișor și Cioloș se dădeau cu curul de pământ. Experții useriști în autobuze ne explicau ce nașpa sunt turcismele. Să vedem ce fac acum cu autobuzelle turcești ale Mucișor Ban.

  15. E foarte bine ca se trece pe electric la transportul in comun in Bucuresti. Daca nu ma insel este prima licitatie de autobuze electrice finalizata. Deci se poate.

    Pretul pare cam piperat.
    Adevarul este ca si preturile au crescut f. mult in ultima perioada. Este bine totusi ca se face prin fonduri europene (Nu uitati cand criticati UE ca pun conditii in anumite situatii). Sunt sigur ca achizitia va intra sub lupa presei si este bine sa fie asa.

    Turcisme.
    Nici mie nu-mi suna prea bine cand aud ca sunt turcesti. Bine ca nu sunt chinezesti. Am facut o mica cercetare, Karsan am inteles sunt construite pe o tehnologie de la BMV si ca produce deja pentru Europa si pentru Canada. 200 km e ok pentru Bucuresti. Cele mai lungi trasee au maxim 30 de km.

    Pana la proba contrarie treaba suna binisor, iar directia spre mai putina poluare fonica si a aerului este excelenta, mai ales pentru Bucuresti.

  16. Luca Epure

  17. Cred ca cel mai nasol lucru e ca pe siteul lor oficial, nu exista poze cu autobuzele cu doar randari 🙂 Oare le au?

  18. Tot turcisme? Iar porcărie orientală? Vai, vai. Sigur fabricantul este USR ul din turcia! 😄 Am zis bine don florine?

  19. Cele mai bune autobuze din Bucuresti sunt Mercedesurile electrice verzi !

  20. Băi da’ mai slabiti-mă frate cu autobuzele voastre turcesti !!! Un autobuz electric turcesc ”experiment” in Tulcea a avut nevoie de infrastructura electrică a unui combinat pentru a fi încărcat . L-au incărcat la noi in fabrică …spuneau electricienii nostri că se incinseseră cablurile autobuzului …l-am ținut la noi toată noaptea iar a doua zi in drum spre depou s-a oprit :))) L-au trimis inapoi in Turcia …dar bani irosiți ! 🙁

  21. LUMEA VEDE si STIE !!! Mercedesurile merg zeci de ani prin hartoapele noastre si nu se strică

  22. Eu lucrez cu aceste mașini, le exploatez…le conduc și mai și stau în garaj lângă ele când nu merg. Se opresc în drum, toate au fost tractate la garaj. Absolut toate. Nevoiți să mergem cu diesel. Prefer diesel decât epavele astea. Rateuri la încărcare, uneori nu se încarcă. Rămân în garaj descărcate. Rămân în drum din nimic, se blochează din nimic. Frig în ele ca în cavou . Pierd ulei. Otokarele lui Firea cred că sunt mici copii pe lângă karsan. Măcar alea merg…karsanele nu merg…sunt execrabile. Când îți este lumea mai dragă, nu ai lumină, nu merge ceva , erori în bord câte vrei. Jafuri. Service? Nu știu ăia nimic. Nu știe nici producătorul…nici cum merge, nici ce are, ce se întâmplă. Au venit inclusiv de la fabrica…nici ăia nu știu nimic. Parcă nu e făcut de ei.
    Cea mai proasta alegere. Ce tehnologie BMW? Poate tehnologie de BMW turcesc. Or face și ei ,turcii ,bmw pentru ei. Din alea de nu pleacă din Turcia. Condoleanțe București…rău cu otokarele lui Firea, mai rău cu karsanele lui Nicușor…rău cu unul, mai rău cu celălalt. Rău era cu der die das, dar mai rău cu davai ceas. Succes și condoleanțe.

    • Sa inteleg ca lucrati pe autobuze electrice de tip Karsan. Cel putin asa reiese din comentariul dumneavoastra. Am si eu doua intrebari:
      1. Unde anume lucrati?
      2. Ce model de Karsan sofati?