G4Media.ro

Asociaţia Pro Infrastructură: Scenariul realist ne indică 43,28 kilometri noi de autostradă…

Asociaţia Pro Infrastructură: Scenariul realist ne indică 43,28 kilometri noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 kilometri. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă că directorul CNAIR, Narcis Neaga, a declarat că în acest an se vor finaliza inclusiv loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi tronsoanele Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut din Autostrada A3, dar susţin că aceste declaraţii sunt contrazise de stadiul proiectelor, de birocraţie, probleme financiare, inclusiv de Legea bugetului pe 2019. „(…) scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate”, arată Asociaţia Pro Infrastructură, citată de News.ro

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură spun că, miercuri, la întâlnirea Comitetului de Monitorizare al POIM – „un cadru oficial, de faţă cu reprezentanţi ai Comisiei Europene”, directorul general CNAIR, Narcis Neaga, a declarat „cu o seninătate dezarmantă că în 2019 se vor finaliza inclusiv loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi tronsoanele Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut, parte din Autostrada A3”.

„Sunt doar minciuni sfruntate contrazise vehement nu doar de bunul simţ, de stadiul actual al proiectelor, avansul din anii precedenţi, birocraţia nerezolvată sau problemele financiare şi de mobilizare ale unor constructori, ci şi de Legea bugetului de stat pe 2019! Folosind rapoartele CNAIR şi cifrele bugetului propus ieri, vedem că pe Autostrada A3 Câmpia Turzii-Cheţani-Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclusă) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocată de guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevăzute pe toată Autostrada Transilvania, între Târgu Mureş şi Borş (mai sunt şi alte mici secţiuni care, teoretic, vor consuma bani)”, se arată într-un comunicat de presă al Asociaţiei.

Potrivit sursei citate, „realitatea cruntă din teren” arată că segmentul din A3 dintre Câmpia Turzii şi Cheţani (Straco) a ajuns la doar 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%. Din cele 4 proiecte promise de şeful CNAIR, doar tronsonul Cheţani-Iernut (Astaldi) are şanse teoretice de finalizare în 2019: este acum la 58%, iar anul trecut a avut un progres consistent de 39 de procente.

Similar, pe Autostrada A10 Sebeş-Alba Iulia-Aiud trebuie 660 de milioane de lei (cu TVA) pentru lucrările rămase de executat (şi plătit) din cele două contracte, iar alocarea este de doar 160 milioane lei (24,2%). Lotul 1 din A10 (Pizzarotti) este la un stadiu fizic de 61%, iar în 2018 a avut un progres de 20%. Sectorul vecin (Aktor) este la 49% şi în tot anul trecut şantierul „a înaintat” cu doar 5 procente, mai spun reprezentanţii Asociaţiei.

„(…) scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate”, arată Asociaţia Pro Infrastructură. (Sursa: News.ro)

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Citește și

Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR se pregătește să liciteze încă 10 kilometri / Banii alocați pentru Sibiu-Pitești anul acesta: 110 mil. lei

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Narcis Neaga nu trebuia să plece acasă anul trecut ? N-a zis dna prim ministru cu gurița ei că dacă nu inaugurează până la sfârșitul anului 2018 100 km de autostradă trebuie să-și facă bagajele ? Mafia din CNAIR trebuie destructurată dacă vrem să avem autostrăzi.

  2. 2019
    Km de austrada 20 sau 30.
    După ce se termina cu presedintia UE se va descoperi ca nu mai sunt bani de investitii.
    Vor face rectificare bugetară si vor acoperi cheltuielile sociale pentru ca e an electoral.
    In fiecare an electoral sumele alocate investițiilor scad.
    La fel si 2020.
    Pe ansamblu nu se va finaluza nicio autostrada de acum in 2 ani.
    In virtutea contractelor semnate poate 50 km
    Adică 25 km pe an.
    Doi ani ratați de Romania din cauza unor politicieni bolnavi de putere si orgolii.
    Incompetenta e inclusa in pachet

  3. CNAIR este , dupa partidele politice corupte, cea mai nenorocita institutie pe care o are acest stat. Eu personal as desfiinta-o si as reinfinta-o avand grija sa nu mai angajez aceiasi oameni. CNAIR = CANCER. Precum o tumora pe care o extirpi pentru a mai da sansa organismului sa traiasca, exact asa ar trebui extirpat acest CNAIR pentru a da o sansa infrastructurii din Romania

  4. Eu am 36 de ani dar cred și sunt ferm convins si dacă a-și ajunge la vârsta de 60-70 de ani nu voi putea trece țara dintr-un capăt la celălat pe o autostrada la câte promisiuni am auzit deja de acum zece ani trebuia sa fie gata de exemplu legătura între Constanța și Ungaria. Sa nu vorbim de autostrada Transilvania cred ca nici copii noștri nu vor apuca sa fie suta la suta gata. Eu a-și dori sa știu ce lucrează cei din CNAIR sau cei ce soluționează contestațiile de ce ne trebuie luni ani întregi ca sa soluționam un lucru ? Încă un exemplu centura Tg mures inaugurat in 2014 de cinci ani de zile ne am îmbogățit cu câteva podețe și un sens giratoriu si in rest? Se dau in judecată tine zece ani un proces . De ce nu se pot face toate aceste demersuri in regim de urgentă avem oameni competenti in toate instituțiile statului nu?

  5. Deja 40 km./ an ni se pare „ceva” in vremurile acestea si cu guvernarile acestea!
    Eu nu dau peste 10 km., dat fiind ca am intrat deja in criza economica.

  6. Mafie! Bine zis! Isi impart sporurile intre ei si daca nu esti din aceeasi promotie cu Aflat nu poti beneficia de prime sau alti bani.