G4Media.ro

Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR se pregătește să liciteze încă 10 kilometri / Banii…

sursa foto: G4Media

Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR se pregătește să liciteze încă 10 kilometri / Banii alocați pentru Sibiu-Pitești anul acesta: 110 mil. lei

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, vineri, că, pe 31 ianuarie, a transmis spre validare de către Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire a contractului „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”.

Tronsonul are o lungime de 9,86 kilometri, din care 1,35 km tunel în zona de traversare a dealului Momaia.

„După verificarea documentației de atribuire de catre ANAP și validarea acesteia, CNAIR SA va putea posta pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare împreună cu întreaga documentație”, mai precizează instituția.

CNAIR a alocat un an și 4 luni pentru proiectare și încă trei ani și opt luni pentru execuția secțiunii de circa 10 kilometri.

„După verificarea documentației de atribuire de catre ANAP și validarea acesteia, CNAIR SA va putea posta pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare împreună cu întreaga documentație”, precizează instituția într-un comunicat de presă.

Secțiunea 4 este cea de-a treia secțiune din A1 Pitești – Sibiu scoasă la licitație după Lotul 1 Sibiu – Boița (13 km) și Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș (30 km), scoase la licitație încă din iunie 2017.

Evaluarea loturilor 1 și 5, împinsă spre finalul lui februarie

Recent, directorul general al CNAIR, declara pentru News.ro că “în câteva zile” ar putea fi anunțate firmele care vor constui capetele autostrăzii Sibiu-Pitești.

“Nu vă pot spune dacă sunt firme româneşti sau străine, câştigătorii licitaţiilor pentru tronsoanele 1 şi 5 vor fi anunţaţi în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele. Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 şi 5 din autostrada Sibiu-Piteşti, încep anul viitor”, declara în urmă cu doar 5 zile directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

În sistemul de achiziții publice, însă, CNAIR a dat, ieri, un nou termen pentru evaluarea ofertelor:  28 februarie. Dacă vor fi contestații semnarea contractelor ar putea fi împinsă chiar spre toamna acestui an.

Banii alocați anul acesta pentru autostrada Sibiu-Pitești: 110 milioane lei

Potrivit proiectului de buget, loturile 1 și 5 din autostrada Sibiu-Pitești sunt singure care vor avea fonduri alocate anul acesta: 110,17 milioane de lei. Banii vor acoperi avansul pe care îl vor primi constructorii pentru a demara proiectarea.

Alocările de fonduri pentru loturile 1 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești:

2019: 110.170.000 lei

2020:  184.557.000 lei

2021: 214.085.000 lei

2022: 150.055.000 lei

După 2022:  2.516.647.000 lei

Pentru Secțiunile 2 și 3, cele mai grele, CNAIR ar urma să scoată la licitație completarea studiilor geotehnice.

Redăm integral comunicatul CNAIR:

”În cursul zilei de 31 ianuarie 2019, CNAIR SA a transmis spre validare de către ANAP documentația de atribuire a contractului Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (km 81+900 – km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km tunel în zona de traversare a dealului Momaia.

Durata contractului va fi de 120 luni din care 16 luni perioada de proiectare, 44 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

După verificarea documentației de atribuire de catre ANAP și validarea acesteia, CNAIR SA va putea posta pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare împreună cu întreaga documentație.”

Autostrada Pitești – Sibiu va fi proiectată pentru o viteză de 120 km/h, limita de viteză putând crește la 140 de km/h acolo unde relieful va permite acest lucru. Șoseaua va avea o lățime de 26 de metri, care se va reduce la 23,5 metri în zona Defileului Oltului, pe o porțiune de 10 kilometri.

Autoritățile estimează că atunci când va fi gata, aceasta va prelua mare parte din traficul de pe drumurile existente, procente între 50% și 90% în sectorul Boița-Călimănești, de exemplu.

Pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești autoritățile estimează că ar fi necesari 2.000 de muncitori.

Potrivit documentului citat, autostrada va avea:

– 8 noduri rutiere

– 9 tuneluri

– 71 poduri

– 58 viaducte

– 10 pasaje

Autostrada este împărțită în 5 loturi:

– lotul 1: Sibiu-Boița

– lotul 2: Boița-Cornetu

– lotul 3: Cornetu-Tigveni

– lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeș

– lotul 5: Curtea de Argeș-Pitești

Capetele autostrăzii, loturile 1 și 5, au fost scoase la licitație încă din iulie 2017. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat în repetate rânduri că nu au putut desemna un câștigător atâta timp cât a lipsit acordul de mediu, de care depindea obținerea autorizației de construire.

Prin urmare, în perioada următoare ar trebui ca CNAIR să desemneze constructorii pentru cele două loturi de autostradă. Lucrările nu vor începe oricum anul acesta, nici măcar într-un scenariu optimist în care nu vor fi contestate rezultatele licitațiilor. Proiectarea celor două loturi va dura un an și abia apoi se vor deschide șantierele.

Lotul 1 Sibiu-Boița

Lungime: 13,17 km

Valoarea estimată a proiectului, fără TVA: 765,83 milioane lei

Oferte depuse: 9

Lotul 5 Curtea de Argeș-Pitești

Lungime: 30,35 km

Valoarea estimată a proiectului, fără TVA: 1,83 miliarde lei

Oferte depuse: 8

Licitația pentru lotul 4 ar putea fi lansată până la final de februarie

Între timp, reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) spun că se pregătesc să trimită către Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația pentru proiectarea și construirea lotului 4 al autostrăzii, respectiv porțiunea dintre Tigveni și Curtea de Argeș, urmând ca licitația să fie lansată până la finalul lunii viitoare.

În ceea ce privește loturile 2 și 3, reprezentanții CNAIR susțin că până la final de martie va fi lansată licitația pentru realizarea unor studii geotehnice suplimentare, în principal foraje ale solului.

„Într-un scenariu optimist, până la finalul anului am avea gata studiile suplimentare și am lansa și licitația pentru proiectarea și construirea loturilor 2 și 3”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Realist însă, acest lucru s-ar putea întâmpla abia în 2020.

Potrivit unui document al Ministerului Transporturilor, investiția în realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești este estimată la 3,34 miliarde de euro.

Citește și

Autostrada Sibiu – Pitești, marile noutăți din acordul de mediu: risc de alunecări de teren pe 8 km, plus garduri pentru urși, cerbi și reptile

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Când eram mai tânăr credeam că voi circula pe autostrada Pitești-Sibiu.
    Acum băiatul meu are 14 ani și cred că, dacă are noroc, va putea circula odată pe acea autostradă.
    Dă-ne Doamne noroc, că suntem duși cu pluta rău de tot.

    • Eu nu stiu de ce vă mai chinuiți să ne mințiți iarăși,de ce nu-i transferați 70% din contract în contul lui dracnea Tel drum si restul vouă,de 30% cum va-ți înțeles de 20 de ani!
      Doar studiul de fezabilitate ia costat pe români peste 20 de miliarde de euro!
      FURAȚI,FURAȚI SI IAR FURAȚI!

  2. Acesti mizerabili care conduc tara de cel putin 30 ani si care ne-au fugarit fratii prin lume ,merita sa fie trasi in teapa ,sa scăpăm de lichele mincinoase ,sa nu ne m-ai pacaleasca cu proiecte pe hartie .
    Atatatimp cat aceasta mafie nu este referita justitiei si un tribunal al poporului care să-i judece si să-i confiste averile ,nu se va produce schimbarea mult asteptata.