G4Media.ro

13 universități românești, incluse în clasamentul Times Higher al universităților din țări…

Sursa foto: Pexels

13 universități românești, incluse în clasamentul Times Higher al universităților din țări cu economii emergente. Doar trei figurează în jumătatea superioară a rankingului. Majoritatea – la coadă

Academia de Studii Economice din București, Universitatea Babeș-Bolyai și UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca conduc clasamentul universităților românești incluse în ranking-ul Times Higher Education pentru țări cu economii emergente 2021, publicat marți seară. În total, 13 instituții românești au fost incluse în acest clasament, dar numai primele trei figurează în jumătatea superioară, în segmentul inferior al acesteia. Celalte zece apar, toate, pe ultimele 100 de locuri din topul general.

Primele trei universități românești incluse în această ediție apar în segmentul de mijloc al ranking-ului, dar peste pragul de 300. Toate celelalte figurează pe pozițiile 501+, din totalul de 606. În clasamentul general, unde cel puțin universitățile de pe locurile 501+ sunt listate în ordine alfabetică, Universitatea de Vest din Timișoara (West University) figurează pe ultimul loc, 606.

Vezi Topul universităților românești în Times Higher Education Emerging Economies Ranking 2021 pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Clasament doar cu tari emergente si cele romanesti sunt pe la coada. Cum ar fi fost sa se compare cu universitati din tari cu apa clada …

    In Romania nu e invatamant, asta e butic! 50% dintre elevi ies analfabeti functional. Iar studentii se recruteaza dintre elevi, dupa ultimele cercetari in domeniu …

    Apropos, dar clasamentul asta, „Times Higher Education” cum sta in topul clasamentelor universitatilor? … ca si aici e cam inflatie, la clasamente.

  2. Slăbuț. Dacă ne gândim că este vorba doar despre țările cu economii emergente și că prima universitate din România este doar pe poziția 201–250 (e vorba de ASE) – e clar loc pentru îmbunătățiri.

    Îmi amintesc că, în anul în care NU aveam și un job în paralel, am obținut 10 pe linie la ASE (asta și pe vremea când „se făcea mai multă școală”).
    Pentru cei disciplinați și cu potențial nu este dificil să obțină performanță academică în România, însă chiar și dacă iți stabilești tu obiective de învățare (mult peste nivelul celor stabilite în clasă) și studiezi, în plus, din cele mai relevante cărți de prin biblioteci, ceva tot lipsește din sistemul educațional din România ca să te transforme dintr-un student/cercetător/profesor cu potențial național într-unul de top internațional…

    Diferența dintre universitățile din România și cele din top 50 în clasamentul internațional este că ultimele au cursuri cu un conținut mereu revigorant, interesant și modern, iar inovația din procesul de învățare și evaluare (i.e. prin studii de caz săptămânale și evaluări finale) este de N ori peste nivelul din România.