G4Media.ro

Uniunea Europeană vrea ca până în 2030 pe şoselele sale să circule…

sursa foto: Jumptosmart

Uniunea Europeană vrea ca până în 2030 pe şoselele sale să circule cel puţin 30 de milioane de mașini electrice

Uniunea Europeană vrea ca până în 2030 pe şoselele sale să circule cel puţin 30 de milioane de vehicule cu emisii zero, pentru a reduce consumul de combustibili fosili în ţările membre, conform unui proiect consultat de Reuters.

În cadrul strategiei care va fi publicată săptămâna viitoare, Comisia Europeană va prezenta măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care vin din sectorul transporturilor.

„Obiectivul UE de a ajunge la un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050 nu poate fi atins fără introducerea unor măsuri extrem de ambiţioase, pentru a reduce dependenţa sectorului transporturilor de combustibilii fosili”. Atingerea obiectivelor climatice ale blocului comunitar necesită „cel puţin” 30 de milioane de vehicule cu emisii zero până în 2030, se arată în document.

Este un pas major de la cele 1,8 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in înmatriculate în Europa la finalul anului trecut. Maşinile hibride nu au emisii zero.

Documentul UE estimează că Europa va avea nevoie de trei milioane de puncte publice de reîncărcare şi 1.000 de staţii de alimentare cu hidrogen până în 2030 şi de aceea vor fi adoptate măsuri care să sprijine finanţarea acestora.

Reprezentanţii CE nu au dorit să comenteze în legătură cu proiectul consultat de Reuters.

Şi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a atras atenţia că extinderea reţelei de staţii de încărcare nu ţine pasul cu creşterea puternică a vânzărilor de automobile electrice, iar lipsa infrastructurii de încărcare ar putea afecta vânzările viitoare de vehicule ecologice.

Potrivit datelor ACEA, vânzările de automobile hibride şi electrice în Uniunea Europeană şi Marea Britanie au ajuns la 458.915 de unităţi anul trecut, în creştere cu 110% comparativ cu 2017. Cu toate acestea, în aceeaşi perioadă, numărul de staţii de încărcare a crescut cu 58% până la 200.000.

„Aceasta este o situaţie posibil foarte periculoasă, deoarece am putea ajunge la un punct în care creşterea vânzărilor de automobile electrice va stagna în cazul în care consumatorii vor ajunge la concluzia că nu sunt suficiente staţii de încărcare acolo unde trebuie să călătorească sau că trebuie să stea la cozi mari pentru a avea acces la o staţie de încărcare rapidă”, a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema.

În timp ce vânzările totale de automobile au scăzut în acest an, din cauza pandemiei de coronavirus, vânzările de automobile hibride şi electrice au crescut graţie noilor standarde mai dure privind emisiile poluante şi schemelor naţionale de sprijinire a revenirii după pandemie.

ACEA a cerut Comisiei Europene să urgenteze o revizuire a regulilor UE privind infrastructura de încărcare şi de asemenea să stabilească ţinte obligatorii pentru ca toate statele să construiască mai multe staţii de încărcare.

Strategia UE privind transportul ecologic, care ar urma să fie prezentată la finele acestui an, „va miza pe extinderea infrastructurii de încărcare la nivelul UE şi pe creşterea numărului de staţii de încărcare”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.

Executivul european intenţionează să utilizeze fondurile UE pentru a ajuta la instalarea unui milion de staţii de încărcare publice, de care vor avea nevoie cele 13 milioane de vehicule ecologice care ar urma să circule pe drumurile din Europa în 2025.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Jumptosmart

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. E bine că vrea. Când pe străzi vor fi atâtea milioane de mașini electrice o să dispară și subvențiile .
    Oricum in vest mașina se ia in leasing, adică nu i proprietar niciodată. Și după 5 ani ia alta noua și nu îl doare capul. Se plătește dreptul de a fi comod sau dreptul de a nu utuliza transport in comun.
    La noi toți au mașini de maxim 5000 euro și sunt proprietari. La fel cum există aiureala aia cu a avea în proprietate apartamentul in care stai. Care de obicei costa până n 60000 euro dar ești sclav la banca pe toată viața și achiți dublu. Dar ai „casa” și „mașina” sa fie invidioși dușmanii. Și esti sclavul lor.
    In vest aia sunt liberi. Se plimba, ies in oraș, râd. Știu să trăiască.
    Ce votam azi mâine nu prea mai contează. Tot astia vom fi și peste 50 de ani.

    • Lasă că tu vei fi primul exemplu despre care vorbesc cei de la forumul economic mondial, când spun că „You will own nothing and you will be happy”. Atunci sa te bucuri că vei munci pentru stat și vei cânta cum vrea statul, pentru că dacă ești incomod in secunda doi ești sub cerul liber.

    • da, proprietatea e câh! Stim asta de la Marx încoace.
      De fapt ce zic, si in evul mediu era tot câh! Oamenii stăteau pe pamantul stapanirii, în leasing si erau super fericiri. Problema era când întarziau cu rata sau când crestea dobanda de prea multe ori intr-un an!
      E o vorba inteleapta: Fericiri cei săraci…ca a lor va fi planeta libera de emisii, in ceruri! Pe pământ e a demagogilor!

    • S a trezis pr0st0vanu’ de dimineata si isi da cu parera dupa ce a vazut un documentar pe net. E plina lumea de d’astianca tine, din pacaTe

  2. Daca nu se optimizeaza bateriile sa ofere macar 75% functionare ca pe combustibil lichid nu au nicio sansa. In plus incarcarea este o mare problema. Sa stai cu orele la o statie de incarcare sau sa o conectezi acasa la priza. O masina electrica este buna in oras, cand ai casa, seara o pui la incarcat, dimineata pleci. Intentia e buna, dar functionalitatea lasa de dorit. In plus este si foarte scumpa. Dar un bun pretext sa se faca bani frumosi.

  3. Dar cu miliardele de baterii utilizate de masinile electrice ce se va intampla dupa ce acestea nu vor mai fi bune? Productia lor si reciclarea, nu polueaza? Scapam de dracu si dam de ta’su…
    Parerea mea…

    • Asta e cea mai mica problema. Energia din baterii nu pica din cer, vine de la centralele electrice. 30 de milioane de masini electrice pe strada va insemna cel putin dublarea capacitatii sistemelor energetice.
      Ma tem ca in lipsa bazarii pe centrale nucleare nu se va produce nici o reducere a consumului de combustibili fosili (prostia germana e exemplificatoare, importa energie din Polonia – unde e produsa mai ales cu carbune – si tin mortis la teava cu gaz a rusilor pe sub Baltica, ca le trebuie la centralele cu gaz, iar din cind in cind, cind bate vintul mai tare, se lauda cu cit a acoperit energia eoliana din necesar).

  4. Oare reteaua electrica va suporta toate masinilea alea bagate in priza noaptea? Sau va trebui sa stam la lumanare, noi restul? Ca sa nu mai spunem ca navale alea militare sie mega imensitatile de vapoare adunate, polueaza cat toate masinile din lumea asta, dar e mai usor sa i aburesti pe prosti decat de te uiti de unde vine poluarea. Pun pariu ca nu le va iesi! Ca sa nu mai vorbim de avioane, care deocamdata cam stau la sol: alea nu polueaza?

    • Ca sa nu mai spun ca nu suntem in stare sa avem baterii la telefoane care sa duca o saptamana, dar vor face ei baterii smekere care sa mute cate 2 tone de fier cat are o masina!!! Hai sictir!