G4Media.ro

Unde greșește ministrul Stelian Ion în lupta pentru reformarea Justiției

Unde greșește ministrul Stelian Ion în lupta pentru reformarea Justiției

Ministrul Justiției, Stelian Ion, a transmis acum două săptămâni la Consiliul Superior al Magistraturii noile legi ale Justiției și a explicat, pe data de 29 martie, într-o conferință de presă, principalele modificări. Câteva zile mai târziu, liberalii s-au indignat că n-au fost consultați, iar Ludovic Orban a ridicat problema în ședința de luni a coaliției, criticându-l pe ministrul Stelian Ion pentru lipsa unor minime dilegențe în a-și informa colegii de coaliție.

USR-iștii le-au răspuns public că noile legi ale Justiției, care repară stricăciunile făcute sub regimul Dragnea de PSD, sunt moștenite în proporție de 80% de la fostul ministru liberal Cătălin Predoiu și că au stat luni de zile în consultare publică.

”Da, dragii noștri colegi, lucrurile acelea erau la îndemână, le aveați, dar nu am venit să vă și spun vă rog frumos să vă uitați în ele”, a declarat vicepremierul Dan Barna într-o intervenție televizată. Totuși, parcă nu așa funcționează o coaliție. Ce i-a împiedicat pe cei de la USR să le comunice și liberalilor proiectele înainte de fi transmise la CSM? Ce-i costa un dialog firesc cu partenerii de coaliție mai ales pe modificările sensibile?

Aflăm totuși că Palatul Cotroceni a fost informat (deci aici s-a putut) și că experții președintelui Klaus Iohannis și-ar fi dat ok-ul pe modificări, mai ales că unele îl vizează direct pe șeful statului, cum ar fi introducerea avizului conform al CSM la numirea procurorilor șefi. Acest aviz este în prezent facultativ.

Altfel spus, acele propuneri care nu vor trece de CSM nu vor mai ajunge pe masa președintelui. În prezent, șeful statului poate numi un procuror șef chiar dacă acesta a primit aviz negativ, cum s-a întâplat cu Giorgiana Hosu la DIICOT. A întări rolul CSM în procesul de numire al procurorilor șefi, tăind puțin din puterile șefului statului, reprezintă o modificare, totuși, importantă, discutabilă, cu efecte de rumegat pe termen lung, despre care liberalii au aflat din presă.

În cele din urmă, PNL și USR au făcut pace, convenind formarea unui grup de lucru format din specialiști în drept, care vor analiza în săptămânile care urmează modificările propuse și impactul acestora asupra sistemului de Justiție. Ajunși în acest punct, câteva observații:

  • Este pentru a doua oară când ministrul Justiției, Stelian Ion, forțează inutil nota, trimițând la CSM proiecte de legi importante, anunțându-și viziuinea sa de ministru al Justiției înainte de a o comunica partenerilor de coaliție, adică PNL și UDMR. A procedat la fel cu desființarea Secției Speciale.
  • Sigur că reforma Justiției este atributul ministrului Justiției, dar acest stil de a forța reforme importante fără minime consultări cu partenerii de coaliție este păgubos, riscant și ineficient. Pentru a deveni legi, proiectele ministrului Justiției mai trebuie să treacă și de Parlament. Or, acolo depinde total de votul PNL și UDMR. Oricât i-ar ignora, tot la mâna lor ajunge în cele din urmă. Lucrurile sunt și mai complicate în Senat, unde UDMR are votul de aur în Comisia Juridică (PNL și USR PLUS au șase voturi, PSD și AUR tot șase, un vot UDMR).
  • Prin urmare, ar fi mult mai înțelept și productiv ca procesul de consultare cu partenerii de coaliție să aibă loc ÎNAINTE de trimiterea legilor la CSM și Parlament. Pe circuitul legiferării trebuie să intre o formă deja negociată politic de toate cele trei părți, pentru a trece cu cât mai repede de votul parlamentarilor.
  • Am văzut cu toții cum proiectul de desființare a Secției Speciale, cu care unii liberali și cei de la UDMR nu erau de acord în forma propusă de ministru, s-a blocat în Parlament. Astfel, Stelian Ion s-a văzut nevoit în cele din urmă să facă concesii importante celor de la UDMR, introducând în lege avizul CSM la trimiterea în judecată a magistrațiilor, pe post de garanții.
  • Consultarea Cotroceniului nu este suficientă și nu reprezintă o garanție că unda verde dată de șeful statului asigură trecerea unui proiect prin Parlament. Klaus Iohannis nu este Traian Băsescu, capacitatea sa de a impune partidului o anumită linie politică este mai mică.
  • Ministrul Justiției mai trebuie să țină cont de faptul că în PNL s-a dat startul competiției interne pentru șefia partidului. Oricât de bune ar fi relațiile sale cu premierul Florin Cîțu și cu președintele Klaus Iohannis, are nevoie totuși de Ludovic Orban, președintele Camerei Deputaților, pentru a-și trece proiectele prin Parlament. Nu-l poate sări. Nu este nici înțelept, nici nu obține rezultate.
  • Liderul liberalilor vrea să le transmită baronilor liberali că încă deține un control politic important asupra Guvernului și că pe o temă atât de sensibilă cum este Justiția nu se pot întâmpla lucruri fără aprobarea lui. Acesta este principalul motiv pentru care Orban a pus frână elanului reformist al ministrului Stelian Ion, dar acesta din urmă i-a furnizat la rândul său suficiente motive să-l caroteze.
  • În consecință, ministrul Justiției va trebuie să schimbe complet strategia și abordarea în interiorul coaliției, dacă dorește ca reformele gândite de el să ajungă vreodată legi publicate în Monitorul Oficial. Altfel, nu va obține prea multe rezultate în afară de un plus de imagine, dar parcă este cam puțin dacă tot a ajuns într-o poziție executivă atât de importantă după ani de luptă pentru reforme în Justiție din băncile opoziției.

Nu există până în acest moment motive să punem la îndoială buna credință a ministrului Justiției, Stelian Ion, atunci când forțează reforme în Justiție. Cu puțină maturizare politică, are o bună șasă de a repara sistemul. Dorința sa de a mișca lucrurile mai repede este de înțeles, având în vedere promisiunile făcute în campanie, așteptările alegătorilor săi și presiunea partenerilor externi. Bruxelles-ul va ridica poate anul acesta Mecanismul de Verificare și Cooperare, dar România nu va scăpa de monitorizare prin intermediul celuilalt mecanism, care leagă fondurile europene de respectarea statului de drept.

Bunele intenții pot fi însă dinamitate de soluții greșite, de strategii eronate. Fermitatea e bună, până la un punct, de unde începe negocierea și compromisul politic.

Ministrul Justiției a ajuns în situația paradoxală de a cere avizul Comisiei de la Veneția pentru o soluție legislativă pe care tot el a propus-o ca variantă de compromis la proiectul de lege privind desființarea Secției Speciale, și anume introducerea avizului CSM la trimiterea în judecată a magistraților. Soluția a fost criticată de asociațiile de magistrați, pe motiv că le oferă o super-imunitate și riscă să pice la Curtea Constituțională. Or, dacă proiectul de lege privind desființarea Secției Speciale pică la Curte, ministrul Justiției va trebui să o ia de la capăt cu acest proiect, făcut pe repede înainte.

În treacăt fie spus, și sesizarea Comisiei de la Veneția, ministrul Justiției a făcut-o tot de unul singur, fără a fi discutată sau măcar notificată în prealabil partenerilor de coaliție. Stelian Ion a anunțat public sesizarea Comisiei în ziua în care i se adresat, liberalii s-au trezit puși din nou în fața faptului împlinit.

Cu acest tip de comportament politic egoist, ministrul Justiției va puncta mai mult ca sigur la capitolul imagine, va ridica tribunele în picioare, dar va fi mai dificil să obțină rezultatele dorite. Își va frustra partenerii de guvernare în fața cărora oricum va trebui să facă mici concesii, cum am văzut cu toții că s-a întâmplat. Toate aceste episoade conflictuale vor putea fi ușor evitate prin stabilirea unui mecanism de consultare menit să prevină noi blocaje sau soluții adoptate pe genunchi, insuficient gândite. Altfel, la finalul mandatului, Stelian Ion se va vedea nevoit să constate resemnat că ”eu am vrut, dar n-am fost lăsat”. Nu avem ce face cu asta.

Forța unui ministru e dată de rezultatele pe care le obține, de legile care ajung publicate în MOF, nu de exerciții de imagine.

Să nu uite apoi că PSD, chiar dacă nu mai poate pune piedici majore în Parlament, îl așteaptă zâmbind larg la capătul procesului legislativ, cu sesizări la Curtea Constituțională. Din cauza asta legile trebuie să fie bec.

Nu Guvernul Cîțu, ci actuala majoritate din CCR contină să ”reformeze” justiția cu decizii controversate, cum ar fi motivarea deciziilor pronunțate de instanțele din penal în aceeași zi cu pronunțarea lor. Decizia sună bine într-un sistem de justiție ideal, dar poate produce efecte letale într-unul sufocat de cauze cum este cel din România. (Detalii aici)

Iar această majoritate cel puțin dubioasă de la CCR va mai funcționa până în iunie 2022, când se vor schimba trei din cei nouă judecători.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

53 comentarii

  1. Ca nu l-a informat pe Orban, nu-i mare bai. Problema este ca a incalcat legea si a trimis proiectul la CSM fara sa ia avizele interministeriale cnf. Art.22 din HG 561/2009. S-a trezit in situatia in care CSM.ul l-a tras de maneca si iar s-a facut de ras!
    Oamenii astia care ne conduc stiu de ce naiba sunt pusi acolo?!

    • Incredibil! Si ziceti asa, a trimis proiectul fara avizele interministeriale cnf. Art.22 din HG 561/2009? De neimaginat asa ceva, e ceva cumplit, groznic, infricosetor!

      Domnu Gabi, haideti sa revenim cu picioarele pe pamant. Baiatul asta, Stelica, are o misiune aproape inumana in a repara lucruri dupa vreo 8 ani in care legile justitiei au fost calcate pe cap cu buldozerul de catre marii juristi Nicolicea, Iordache, Steluta Catineanu sau Arpad Marton, care, nu-i asa, erau toba de carte si nu s-au facut niciodata de ras.

      Ar fi bine sa comentati ceva pe subiect, ca de troli e plina lumea.

    • Bah, Silcoane, n-am ridicat in slavi „geniile” lui Dragnea! Am atras atentia ca omul a comis-o si cu proiectele de lege nu te joci pentru ca vine CCR.ul si-ti da-n cap!
      Tu chiar nu poti fi obiectiv?! Daca am spus ca omul a trimis un proiect de lege care nu putea fi discutat, din lipsa avizelor necesare dpdv legal, inseamna ca-s trol?! Inseamna ca ma plateste p…a spataru? Vai de capu’vostru!

    • Gabi, KKR-ul iți da în cap nu atunci când ai greșit ci atunci când are interesul Dorneanu, sluga mafiei PSD.

    • Legea nr. 52/200 lamuritoare

    • @Florin
      Dupa atatia ani de manipulare la care ai pus botul, e normal sa crezi ca CCR-ul voteaza dupa cum vrea Dorneanu. Vai de capul tau!

    • Manipulare la greu

      Domnul ministru a enunţat public că acest amendament, cu avizul CSM, ar fi fost propus de UDMR.

      Stimaţi colegi, nu este adevărat. Acest amendament nu a fost propus de UDMR.

      Acest amendament a fost propus în discuţiile pe care le-am avut aici în clădirea Parlamentului

      chiar de către ministrul Justiţiei,

      Stelian Ion.

      Noi am avut o altă propunere, stimaţi colegi, şi anume ca dosarele care au fost la SIIJ să meargă la Parchetul General.

  2. teoria e buna si articolul dpdv politic are sens, dar a te consulta cu PNL si cu UDMR inseamna ca vorbesit cu oameni de la OUG13 si de la martea neagra

    clar legile sunt sortite esecului si doar cu otraviri de la PNL si UDMR ar putea supravetui, dar avem nevoie de legi ca sa fie?

    • Tapalaga, plangi si tu dupa Predoiu precum doamna Colonel Dogioiu?

    • Corect, PNL si UDMR sunt frane in calea reformarii justitiei, sunt virusate cu metehnele PSD.
      PS. Intrebare pentru Tapalaga: De ce nu e obligata si CCR sa dea motivarea odata cu decizia, daca tot cere justitiei asta? Si CCR amana cu lunile motivarile… 😛

  3. teoria e buna si articolul dpdv politic are sens, dar a te consulta cu PNL si cu UDMR inseamna ca vorbesit cu oameni de la OUG13 si de la martea neagra

    clar legile sunt sortite esecului si doar cu otraviri de la PNL si UDMR ar putea supravetui, dar avem nevoie de legi ca sa fie?

  4. Pe romaneste: greșește pentru ca aplica metodele PSD.

  5. Este printre aceste legi și cea care trece poliția judiciară de sub autoritatea MAI sub cea a parchetelor, adică a procurorilor cu care lucrează? Dacă da, e de înțeles că liberalii (Orban, ministrul Bode care se tot odihnește pe bancheta din spate în zgomot de sirene) pretextează că n-au fost consultați. S-ar putea să fi fost. Le e însă greu să se rupă din vechile rețele. Nu cred că vor accepta această „desprindere” a polițiștilor care lucrează pentru probele din dosare de ministrul lor, dl Bode.

  6. PNL e partid de hoţi, au minţit că vor desfiinţa SIIJ, dar proiectul lui Predoiu a fost 6 luni în dezbatere – de ce aşa mult? Timp pentru a găsi o chichiţă şi a nu mai desfiinţa SIIJ?

    Scutea zicea că SIIJ trebuie desfiinţată. 1 an mai târziu, spunea că trebuie să performeze.

    Deci PNL e o mizerie.

    • Dar adevaratul PNL a fost dizolvat de mult. Acum avem un pdl derivat din structuri psd si care s-a si-a insusit denumirea de pnl. Dar sunt cam aceeasi gasca.

  7. Eu sunt mai pesimistă și mă gândesc că dacă le-ar discuta în coaliție înainte să ajungă publice, rezultatele ar fi ca ale lui Predoiu, adică zero barat și amânări după amânări.

    Am mai multă încredere în presiunea publică decât în bunele intenții ale baronilor PNL care numai concesii vor, că doar n-o să vrea înăspriri de pedepse și text limpede fără portițe.

    Toate legile bune la care am sperat în ultimii 10 ani au fost făcute praf prin amendamente pasate de la unul la altul. Hai să vedem și noi, muritorii de rând, textul înainte să-l ciuntească baronii parlamentari. Să știm data viitoare pe cine să nu mai punem ștampila.

    De fapt asta e miza, ca penalii să spună că nu ei au ciopâțit o lege bună, ci alții, asta permițându-le să-și conserve voturile oamenilor de bună credință care n-au de unde să știe cine ce a mai băgat în acel text inițial.

  8. Stelicaaaaa…. Ți ai luat casa pe fals ba stelixaaaa și drept răsplată te au pus ăștia ministrul justiției

    • Badaceee, ți-ai luat bani in avans și drept răsplată te-au pus ăștia să arunci cu rahat…!

  9. Stelian Ion nu greșește prea mult, greșesc cei din coaliție care nu-l susțin sub diferite pretexte și-l tot critică dând apă la moară opoziției care n-are niciun interes să se remedieze ceva în privința justiției. Dimpotrivă.

    • Ilma, daca tot nu greseste, sa se apuce RAPID sa modifice codul de procedura si sa-l puna in acord cu decizia CCR de ieri…aia cu motivarea hotararilor.
      Dupa ce decizia va fi publica in M.Of. sa vezi atunci contestatii pe banda rulanta, sa vezi atunci condamnati definitiv scosi din puscarii deoarece nu li s-au motivat sentintele. Cred ca, fara exagerare, sunt sute de detinuti care vor fi liberati pe baza deciziei CCR. Sa lase naibi motivarea CCR si sa se apuce de treaba!

    • Gabi,
      Eu cred că numai de aici înainte orice sentință, primă sau apel, trebuie dată odată cu motivarea ei. Parcurgând și studiind un dosar, un judecător ar trebui să-și schițeze concluziile de etapă și finale astfel încât la finalul procesului, să poată redacta motivarea pornind de la notele respective. Mi se pare foarte normal ca sentința și motivarea să vină împreună. La noi, judecătorii nu respectă nici măcar legea actuală ( motivare în termen de 30 de zile de la pronununțarea sentinței), ce să mai vorbim de cea nouă. Chestia asta nu poate funcționa retroactiv. Va fi numai pentru dosarele pe rol acum care nu au ajuns la nicio pronunțare. Vor fi amânate la infinit, până la sau foarte aproape de prescriere. Așa funcționează judecătorii pe aici, pretenții mari și efort minim (facem abstracție de răspundere(?!), desigur).

  10. Unde gresiti voi in articol? Nu exista nici cea mai mica intentie de a reforma justitia, este doar o mascarada care sa dea impresia ca se incearca ceva. Justitia romana va ramane vesnic corupta si aservita politic, fara sanse de reforma. De ce? Asa este convenabil celor de la putere, indiferent de partid, iar poporul este prea slab ca sa faca ceva, doar sta si asteapta. Treziti-va, oameni buni, din iluzii!

  11. Mie îmi place mai mult așa, cu… ranga, cum a procedat Stelian!

  12. Domnu’ Dan T, nu e neapărat o realizare că un proiect de lege ajunge lege și este promulgată și publicată în MO!
    Faceți un inventar al legilor din MO care nu au fost aplicate, că sunt foarte curios de numărul lor!

  13. Majoritate dubioasa la CCR zice Tapalaga, dar de ce dubioasa, ca nu sunt numiti judecatorii de stapana lui Monica Macovei sai de Kovesi,dar nu l-am vazut pe nea Tapalaga sa ia niciodata pozitie despre pensiile abject de mari ale magistratiilor,salariile imense si multiplele avantaje financiare si legate de raspundere pe care le au.Daca tot sunt asa pusi pe piedestal de ce nu muncesc sa scrie niste amarate de motivari, sa stea pana mai tarziu pe salariile si sporurile imense pe care le au si sa respecte legea si Constitutia.Ei vor sa aiba salarii si pensii nesimtite de multe mii de euro si program lejer,nicio raspundere, pai ce e asta nea Tapalaga, reforma?

  14. MINISTRUL justitiei JOACA IN ALT FILM. UNUL CARE NU RULEAZA ACUM !

    IN PLINA DESFASURARE, IMPLCABIL, ESTE SINGURUL PROIECT PENTR romania EXECUTAT CU MAXIMA DETERMINARE PRECIZIE SI UNIUNE: „SCAPAM TOTI, RAMANEM CU TOT CE AM FURAT SI NE FACEM LEGI SA NU MAI PUTEM FI PEDEPSITI!

  15. DE CE LE-A FOST DATA SUPERIMUNITATE CELOR DE LA ccr?
    PENTRU A FACE CE CEVA CARE AR PUTEA FI INTERPRETA DREPT ILEGAL ?

    • Dupa cum se vede cele mai multe decizii ale CCR au avut ca efect direct inchiderea de dosare ale infractorilor !

  16. Domnule Tapalaga, Stelica ăsta își face stagiatura la g4media? E copil și dumneata ești dirigintele lui?
    Băieții ăștia useristi și plusisti au în cap un singur lucru IMAGINEA . Au gura mare și creierul mic. Dacă dumneata simți nevoia să le dai lecții, trimite-le cursuri și nu ne mai plictisi cu mângâierea pe crestet a unor submediocri.

  17. Dle Tăpălagă , propunerea de a negocia(a se strecura) este pt cei de o vârstă mai înaintată (gen negociere Cristoiu) , a ta ,a mea … .
    Poate că noua generație vine cu atacul direct al problemei , fara demersuri ploconiste ,fara compromisuri care sa dilueze substanța juridică . Eu personal as salută orice manifestare care sa aibă finalitate , fara a fi nevoie de prostituție ideologică , juridică , socială ,etc ..
    Ar fi oportun să asistăm ( fara sa fim chibiți) la nașterea unei noi forme de exprimare politică . Mai directă , mai tranșantă , mai nepoluata de trecutul comunist.
    Daca vor reuși este doar meritul lor !
    Daca vor prelua metehnele trecutului și vor eșua „meritul” este al nostru pt că am plantat și crescut o generație după chipul și asemănarea noastră !

  18. El nu greșește cu nimic, e un neomarxist liberalist împuțit care crede că dacă seamănă la păr cu turcescu și predoiu poate preda justiție, pt mine e pielea p uu ll ii

  19. Eu nu cred ca greseste, chair cred ca procedeaza cum trebuie!
    In mod sigur, daca proiectul lui Stelian Ion trecea intai pe la coalitia PNL-UDMR iesea ciufulit si totals chimbat, stim ce vor expertii UDMR cand vine vorba de Legile justitiei facute de expertii UDMR cu alde Dragnea si Taricenau, stim bine cata dorinta de a Reforma Justitia zace la UDMR, a spus-o de curand Dan Barna raspicat intr-un interviu din 31 martie 2021: „„​Nu e ușor să reformăm Justiția cu UDMR”.
    Iar in PNL stim deja ce PSDism colcaie!
    Bravo, Stelian Ion, tine-o tot asa, doar asa putem vedea cum vor macelari PNL si UDMR Legile Justitiei!!
    Asa am aflat si de la Vasilica Catu cum sta treaba in coalitie cu Eliminarea Sporurilor si a privilegiilor bugetarimii: initial Vasilica Catu a PROMIS Eliminarea Sporurilor, ca in 3 zile sa se suceasca TOTAL si sa ne spune ca NU se atinge de Sporurile bugetarilor, ca ANVELOPA salariala ramane ACEEASI ca SUMA, la 109 Milairde Lei Cheltuiieli totale din Buget si in 2021 si in 2022 si in 2023!
    Iar Rares Bogdan a spus raspicat: „S-a opus UDMR si nici din partea colegilor din PNL nu a avut sprijin Premierul Vasilica Catu ca sa ELIMINE Sporurile”!!!!
    Jigodii!!!

  20. Nu stiu ce sa zic, depinde de motivarea CCR.ului, dar n-as sta dupa ei.
    In acest moment, dupa decizia Curtii, eu vad ca posibila o contestatie la executare in cazul celor care sunt arestati, dar nu au primit motivarea. Vor merge pe nelegalitatea mandatului de executare.

  21. CLOACA numită justiție, din colonia Romanica niciodată nu v-a acționa în interesul cetățenilor. Eu aș opta pentru un sistem de justiție de tip anglo-saxon.

  22. Eu nu mai am incredere deloc in bunele intentii ale USR din momentul in care Barna a spus ca-l propun pe Mircea Toma la CNA.
    Ca sa pui la CNA un servitor al mafiei este mult prea mult pentru o entitate care se pretinde ca lupta cu mafia, si aici nu se mai poate da vina pe liberali sau Iohannis. Inseamna ca Barna e manevrat de mafie si de aceea n-am incredere nici in oamenii pusi de el in functii
    Este culmea nesimtirii sa pretinzi ca vrei reformarea statului, dar pui la CNA un individ care nu s-a remarcat prin nimic altceva decat prin apararea celor de la Haznaua3 , cand CNA e VITAL pentru reformarea tarii, e VITAL pentru alegerile viitoaree, e VITAL pentru a taia principalele canale de otravire a mintii romanilor si de inducere a absenteismului la vot
    Datorita feptului ca CNA a fost aservit mafiei noi nu am avut alegeri libere, rezultatele alegerilor au fost viciate. In plus, romanii sunt impiedicati sa voteze pentru ca exista tot felul de oprelisti de ev mediu

    • Au fost viciate rezultatele alegerilor? Despre alegerile locale de la Sectorul 1, unde umblau aia prin camera cu sacii cu voturi, ce parere ai?

    • @Haurențiu2
      La Sectorul 1 s-a strigat „hoții!” cu un scop bine gândit: să se acopere rahatul făcut de Poliția Locală la ordinul lui 2dorache…
      Ce sens avea să se inlocuiască saci cu buletine de vot la ora aceea? Dar inlocuirea la o oră târzie din noaptea alegerilor „făcea sens”, că doar procesele verbale in alb n-au fost cărate de florile mărului…..

  23. Nu s a schimbat și nu se va schimba nimic, doar blana sau haina, totul va fi ca în totdeauna, suntem cum am fost dintotdeauna, un sat fără câini, iobagi, slugariti de marile puteri, niște nișe, dacă vrei să te ridici nu la sparanghel sau căpșuni, în adevăratul sens al cuvântului adică ce am avut pt ultima oară în decembrie 89 și, și

  24. „În treacăt fie spus, și sesizarea Comisiei de la Veneția, ministrul Justiției a făcut-o tot de unul singur, fără a fi discutată sau măcar notificată în prealabil partenerilor de coaliție.”
    https://fb.watch/4K_FItuxFW/ de la 44:10 – 44:20.

  25. USR- ul greseste cand il pomeneste pe ,,PNL- istul” Predoiu.
    Predoiu (inscris mai intai in PNL) era omul lui Tariceanu inca din ianuarie 2008 cand Tariceanu l-a propus lui Basescu sa fie facut ministru.(Basescu a acceptat pentru ca Predoiu era varul de gradul II al lui Elena Udrea). Dupa care Predoiu a tradat PNL- ul
    mutandu-se la PDL cu postul de Ministru cu tot, si a sfarsit prin ,,parasutare” din nou in PNL odata cu dizolvarea muribundului PDL al lui Blaga in PNL.
    Predoiu nu reprezinta PNL- ul sub nici un fel de forma. Predoiu in 2019 si 2020 a reprezentat doar SANTAJUL ca daca nu era numit ministru (si sa faca ce muschi lui dorea) ar fi parasit PNL-ul impreuna cu gasca personala de deputati si care ar fi afectat grav pozitia PNL in 2019 si 2020.

  26. Ok, dar oare unde a gresit PNL?

    Hmmm… Deci vine Dragnea si in 2-3 zile trece hidoseniile alea de legi prin parlament, inca 5 zile se intoarce de la CCR sesizarea lui Johannis ca inadmisibila sau constitutionala dupa caz, dupa care voila… legea e adoptata.

    Si de 2 ani PNL tot fac proiecte, dezbateri, simpozioane, consultari, se cauta consens, etc. Cat s-o mai lungim??? Mie mi se pare ca vorbim de diferite tabere ale guvernului/coalitie… pro si contra infractori.

  27. Adica propunerea e buna, dar nu asa… sa facem o dezbatere, sa discutam, s-o amanam. Oare infractorii ce parere au? E democratie…

  28. REFORMA IN justitie ESTE IN PLIN PROCES DE INFAPTUIRE. A FOST INCEPUTA DE dragnea SI sponsorii SAI SI CONTINUA.

  29. Se tot intreaba unii si altii daca Iordache a fost decorat ? A fost sau urmeaza ?

    • După comentariile de până acum la articolul d-lui Tăpălagă, se pare că sunt numeroși cei care susțin decorarea d-lor Iordache, Nicolicea, șerban Nicolae, T Toader, sau Darius Vâlcov șamd.

      În realitate nu sunt mulți, dar sunt vocali, pentru că din banii furați din averea publică pot fi plătiți un număr mare de postaci care manipulează „la greu”.

      Sper ca dl Stelian Ion să reușească să realizeze cât mai mult din programul de reformare a justiției prezentat încă înainte de alegeri atât cetățenilor, cât și celorlalte partide cu care formează astăzi coaliția de guvernare.

  30. Voiculescu dă ți bă demisia fii domn, ești compromis, nu ai nici un viitor politic, poate în locul lui grindeanu, altceva dă te n plm de mizerabil

  31. Acum ar fi mult mai interesant sa aflăm de la Dan Tăpălagă și de ce greșește Stelian Ion!

  32. Mi-ati cenzurat un comentariu in care il acuzam pe Tapalaga ca face jocul aripii Orban din PeNaL in plina campanie interna in partid, dezicandu-se de toate criticile anterioare despre sectia Gestapo.
    Sa va fie rusine. Macar stiu ca am inteles situatia bine.

  33. Cu cine trebuie sa repare Stelian Ion legile justiției?…cu UDMR ul care a fost părtaș la masacrarea lor?…sau cu uselistii din PNL ?
    A le cere acordul înainte ca proiectele să fie facute publice implica modificări toxice fără ca publicul sa știe varianta propusa de Ministerul justiției.
    Dacă borfașii din UDMR +PNL sabotează în continuare justiția,sa si-o asume în vazul lumii , nu în spatele ușilor închise !…și poate asa pnl-ul calca pe urma pntcd-ului..

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.