G4Media.ro

ULTIMA ORĂ Ministrul Educației propune acordarea de calificative „admis/respins” la muzică, desen,…

Sursa foto: Pixabay

ULTIMA ORĂ Ministrul Educației propune acordarea de calificative „admis/respins” la muzică, desen, educație fizică, în gimnaziu, ca o rezolvare pentru „goana după note”

Propun acordarea de calificative „admis/respins” la muzică, desen, educație fizică, spune ministrul Educației ca o rezolvare la diminuarea „goanei după note”. Declarația a fost făcută în conferință de presă de la sediul Ministerului Educației.

„Nu trebuie să de motivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”, a mai declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care se poziționează astfel î ndezbaterea lansată după ce o învățătoare a solicitat printr-o petiție publică renunțarea la festivitățile publice de premiere din școli.

„Festivitățile de premiere sunt un aspect tradițională în sistemul de învățământ romanesc. Sunt un aspect la care foarte mulți dintre părinți țin și foarte mulți dintre profesori țin. Pe de altă parte, avem competiția care trebuie să fie încurajată. Având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt, pe deoparte, încurajarea performanței, care se obține doar prin competiție, dar pe de altă parte la fel de importantă e susținerea echității – accesul egal la o educație de calitate – trebuie îmbinate aceste lucruri.

Nu trebuie sa ducem competiția la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanței acordate acestor festivități de premiere”.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

27 comentarii

  1. Trebuia de mult!

    • Mai e si Latino

    • Dorința p.r.o.ş.t.ilor și medi.o.c.r.i.lor e să se camufleze în mulțime, să nu se mai vadă că nu îi duce capul. Să nu mai fie note, să fie toți la fel !

    • Trebuia ce? Să mai punem niște ore de română și matematică? După voi trebuie să fabricăm cetățeni în scaune cu rotile dar cu note numai la română și matematică. Vai de noi…

    • @Vasile, la desen tehnic – cu note, caci se poate invata. La desen dcu compozitie, fara note, ca nu se poate dobandi talent.

      Daca faci programa doar pentru ce se poate dobandi, distrugi arta.

      Trebuie sa te hotarasti care este scopul orelor de desen, nu poti sa vrei doua lucruri contradictorii si sa vrei sa fii luat in serios.

      Analog la muzica. La educatie fizica calificativele trebuie date pentru bunavointa, pentru ca nu se pot norma capacitatile fizice ale unor corpuri umane care variaza pe plaje largi.

    • @Vasile, la desen tehnic – cu note, caci se poate invata. La desen cu compozitie, fara note, ca nu se poate dobandi talent.

      Daca faci programa doar pentru ce se poate dobandi, distrugi arta.

      Trebuie sa te hotarasti care este scopul orelor de desen, nu poti sa vrei doua lucruri contradictorii si sa vrei sa fii luat in serios.

    • @Vasile: analog la muzica. La educatie fizica calificativele trebuie date pentru bunavointa, pentru ca nu se pot norma capacitatile fizice ale unor corpuri umane care variaza pe plaje largi.

    • @Vasile: an alog la muzica. La educatie fizica calificativele trebuie date pentru bunavointa, pentru ca nu se pot norma capacitatile fizice ale unor corpuri umane care variaza pe plaje largi.

      [mama lor de filtre! Ce aveti dom’ne cu „a n a l o g”?!? Jenant! 🙁 ]

  2. Bine, dar să fie un birou unic pentru șpăgi. Ah, și să fie o bandă specială pentru copiii slugilor de partid, numai cu „admis”, fiindcă ei sunt frumoși și buni la toate.

  3. Sa observăm că nu se spune niciun cuvânt despre religie.

    • LA religie sa nu de puna note ci admis

    • @Sabina: nu „admis”, ci „primit”. 😈

  4. Care vor fi parametrii sau mai exact pe ce principii se vor acorda? După calitățile copiilor sau după statutul părinților, mai simplu era să stabilească un procent de contribuție la media generală, părerea mea.

  5. Ce înseamnă pentru tine mediocru la desen?
    In lipsa unui algoritm de notare clar și transparent, mi se pare normal ca, la disciplinele legate direct de anumite talente, sa fie calificative admis/respins.
    Daca vrei sa mergi mai departe cu desenul de exemplu, mergi la un liceu de arte unde poți afla dacă ești sau nu mediocru.
    La limba română pe de altă parte, când scrii „Trebuie evidentiati mai bine cei buni de cei mediocrii” – cu doi „i”, dovedești clar că ești unul.

  6. Desfiintati notele si facem uniformizarea la NIVELUL DE JOS si gata
    TURMA va face ce i se spune daca ii dai PAINE si CIRC

  7. Cred ca asa ar putea fi și la matematica și romana. De ce fac discriminări?? Dacă vrei performanta mergi la un liceu de mate Info sau filologie. De ce mereu muzica și desen trebuie sa sufere??

    • Din cauza naturii lor care nu permite algoritmizarea! Invatamantul este de mase si nu se poate face altfel, la costuri rezonabile.

      Bine, ca la noi nu se face deloc … asta e alta problema deja. ☹️

  8. Să-i gonească cineva pe indivizii din minister, că în curând o să desființeze și școlile 🤢🤢🤢🤢
    Adunătură de pușlamale!!!!! Lor nu le-a plăcut la școală și erau prostii clasei . Și au ajuns miniștrii 🤢🤢🤢🤢🤢🤢

  9. Dar la religie?

  10. Singura idee buna a Traseistului. 80 la suta dintre copiii de gimnaziu nu fac aceste materii la modul serios: la muzica, freaca menta si abia daca stiu notele, la desen, ii pune sa picteze sa treaca ora, iar la sport li se da o minge, unii o bat, altii stau si vorbesc si gata ora.
    Ar mai trebui si la Religie sa se procedeze la fel. Daca nu participi la ora, iti scade un pic media generala, ceea ce nu e corect, ca toti ceilalti au 10, desi nu stiu nimic.

  11. Sunt niste idei așa năstrușnice în democrația noastră, de mă întreb unde se va ajunge. „Idiocracy” era o societate chiar avansată.

    Școala gimnazială ar fi doar pt română și matematică? Pai le facem oricum la meditații.

    Făcând o paralelă cu Tarom sau CFR sau posta română, și acolo totul s-a dus dracului. Toate sunt pe minus, și privații in domeniu fac milioane. Așa pe minus ajunge și învățământul de la stat. O sa facem școala normală doar in privat și peste hotare.

  12. Sunt bareme mult mai precise că la matematică și română, numai să le aplice.

  13. Multe idei idioate mai are omul asta… E un ocean de prostie și de ignoranta… Sa l oprească cineva!!!!!! 👎👎👎

  14. Ideea este foarte buna. Nu are sens că nota de la educație fizică sa cântărească in media anuală la fel ca cea de la matematica sau limba română. La fel și mediile la muzica, desen, pictura, lucru manual sau alte materii care țin de talent și de de munca. Să se dea calificative, gen bun, satisfăcător sau respins. În școala generală am ratat de 2 ori premiul I din cauza notelor mici de la atelier și educație fizică. Eram eminent la romana și matematică dar nu eram dotat la gimnastică ..iar la atelier nu se făcea nimic și profesorul îmi dădea 7 ptr că așa vroia el. Nu are sens, la materiile gen muzica, sport, pictura, lucru manual sa se dea calificative și nu note