G4Media.ro

UE presată să relaxeze regulile care obligă efectuarea zborurilor cu avioane goale

Sursa foto: Pixabay

UE presată să relaxeze regulile care obligă efectuarea zborurilor cu avioane goale

Comisia Europeană este supusă la presiuni pentru a relaxa încă o dată regulile cu privire la atribuirea sloturilor de decolare şi aterizare pe aeroporturile din Uniunea Europeană, reguli care creează situaţii în care avioanele zboară fără pasageri în contextul pandemiei, informează AFP, citată de Agerpres.

Legislaţia europeană obligă transportatorii aerieni să utilizeze cel puţin 80% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, în caz contrar riscând să le piardă în următorul an. Însă aceste reguli, concepute pentru situaţii normale de trafic, au devenit imposibil de aplicat în contextul scăderii dramatice a cererii pentru bilete de avion ca urmare a pandemiei de coronavirus.

Ministrul belgian al Mobilităţii, Georges Gilkinet, i-a trimis luni o scrisoare comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean, în care îi cere încetarea acestei aberaţii economice şi de mediu, criticată de actorii din sectorul transportului aerian.

După ce în luna martie 2020 a suspendat aplicarea regulilor europene cu privire la utilizarea sloturilor, în ideea de a evita ca transportatorii aerieni să opereze zboruri cu avioane goale, Bruxelles-ul a recomandat o revenire progresivă la normalitate ca urmare a redresării parţiale a traficului aerian.

Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să şi le păstreze, însă chiar şi acest procent este considerat excesiv de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescenţă, în special după apariţia variantei Omicron care a provocat o nouă scădere a rezervărilor în această iarnă.

Cu toate acestea, la data de 15 decembrie 2021, Bruxelles-ul a anunţat că pentru următorul sezon de vară, care se întinde între 28 martie şi 29 octombrie, pragul va fi majorat la 64% din sloturile de decolare şi aterizare pe aeroporturi, un anunţ care a provocat nemulţumiri în rândul companiilor aeriene.

În scrisoarea trimisă Adinei Vălean, ministrul belgian al Mobilităţii, Georges Gilkinet, solicită o nouă reducere a pragului, menţionând circumstanţele excepţionale care există în prezent.

Anterior, Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a avertizat şi el că cea mai mare companie aeriană europeană va fi obligată să opereze 18.000 de zboruri suplimentare inutile în această iarnă numai pentru a-şi conserva drepturile de decolare şi aterizare.

„În pofida solicitărilor noastre pentru mai multă flexibilitate, UE a aprobat o regulă de utilizare a 50% din sloturi, clar nerealistă”, a declarat un purtător de cuvânt de la Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), care reprezintă majoritatea companiilor aeriene ale lumii.

În replică, Bruxelles-ul îşi explică fermitatea prin imperativul protejării concurenţei. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a invocat miercuri „necesitatea de a veghea astfel încât capacităţile aeroportuare să fie utilizate în mod concurenţial în beneficiul tuturor consumatorilor”. (Sursa foto: Pixabay)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Ce dreaq o căuta Adina Valean pe funcția aia poate explica cineva? Nu vreau să spun că e proastă sau nepregătită dar nici treaba nu si-a făcut-o.

  2. o aberatie birocratica care sper sa dispara cat mai curand

    • Nu e aberatie. E o provizie pentru a impiedica abuzurile. Mai ales companiile low cost isi facusera un obicei sa isi vanda sloturile.
      Spre exemplu sa presupunem ca un avion KLM a avut intarziere si nu mai prinde slotul sau de la 14:30. Urmatorul e la 16:30. Dar cumpara slotul de la ryanair la 15:30 si ramane doar cu o ora intarziere. In acest timp pasagerii ryanair stau si asteapta fara sa li se spuna nimic.

  3. A ajuns UE sa stabileasca si cate sloturi trebuie sa fie folosite pe aeroporturi. Suprastatul socialist trebuie dizolvat si reformat urgent!