G4Media.ro

The Guardian: Uber a încălcat legile, a păcălit poliţia şi a făcut…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Uber vrea sa platesc mai putin decat la taxi.
    Guvernele vor sa platesc mai mult.
    Si guvernele sunt prietenul meu? Sau prietenul taximetristilor?
    Cum s-a ajuns ca taximetristii sa fie in pat cu politicienii? Aia e legal? Ar trebui sa fie legal? Ca eu sa fiu protejat de preturi mai bune?
    De ce taximestristii nu pot concura? Aia nu au lobby?

    • @Dan: Uber NU vrea sa plătești mai putin decat la taxi. Uber vrea sa ia cat mai multi bani, si primul pas a fost sa inlature concurenta dupa cum scrie in articol.

    • Si care e problema daca vor cat mai multi bani? Tu nu vrei? Cine nu vrea?
      Problema este ca guvernele au puterea de a da la o parte firme prin reguli, pur si simplu de a interzice antreprenoriatul, cand vor ei, sau mai bine zic cand competitorii se simt in pericol. Daca nu ar avea, Uber nu ar avea interesul sa ii coopteze. Taximetristii au facut chestiunea asta si acum sunt suparati ca se folosesc tot armele astea impotriva lor. Cum e posibil ca in New York sa platesti sute de mii de dolari ca sa poti practica taximetria? Ce fel de economie de piata e aia? Ca sa fii un amarat de taximetrist, trebuie sa platesti sute de mii de dolari? Pai normal ca daca platesti atat nu vrei sa vina un Uber sa iti faca investitia inutila, si vorbesti cu reprezentantii tai sa interzica Uber.
      Deci, Uber e foarte bine ca vor sa faca multi bani, si sa o faca punand preturi competitive. E clar ca o pot face, si e clar ca guvernele vor sa impuna taxe la indemnul taximetristilor.
      De ce nu esti asa suparat cand lobbyul taximetristilor incearca sa ne impuna conditiile pe care le vor ei?

    • Este foarte bine ca vor sa scoată profit.
      Dar toți care fac transport de persoane trebuie sa aibă același regim. Taxi, Uber, Lift, etc.

  2. De cand a apărut UBER am zis ca nu e corect ca pentru aceeași activitate (taximetrie) să ai reglementări diferite si taxe diferite.

  3. In Bucuresti taximetria locala ofera servicii gen Uber – te iau daca mergi in directia…. – si Uber face taximetrie pura. In loc de statie folosesc o aplicatie, dar in rest nici o diferenta. Prin urmare toate autorizarile trebuie sa fie la fel. Nu sunt un fan al taximetristilor, dar sunt un fan al tratamentului egal si corect pentru toti agentii economici care ofera acelasi serviciu.

  4. Daca Uber isi permite sa-i influenteze pe Macron si Biden, imagineaza-ti ce pot face multinationalele sau Pfizer si Moderna..

  5. Nu prea inteleg. Uber a incalcat legea… ca sa ce? Ca sa intre si ei pe piata?

    Stiu ca au fost controverse legate de activitate in sine (e taximetrie? e altceva?), de contracte (sint soferii Uber angajati?), dar astea au fost lamurite de mult in justitie.