G4Media.ro

SURSE Prefectul de Caraș Severin, urmărit penal de DIICOT într-un dosar care…

Sursa foto: Prefectura Caras Severin

SURSE Prefectul de Caraș Severin, urmărit penal de DIICOT într-un dosar care vizează un grup infracțional organizat la nivelul județului prin care se obțineau permise pentru arme 

Prefectul de Caraş Severin, Matei Lupu, este urmărit penal de DIICOT pentru abuz în serviciu şi instigare la această faptă, fiind suspectat că le-ar fi cerut unor poliţişti de la Serviciul Arme şi Explozibili să îi protejeze pe apropiaţii lui, au declarat pentru G4Media.ro surse judiciare. Prefectul este vizat într-un dosar penal deschis pentru constituirea la nivelul județului a unui grup infracțional organizat prin care se obțineau permise pentru deținerea și procurarea de arme sau prin care erau protejate persoane care dețineau deja arme și care săvârșeau diverse infracțiuni sau contravenții la regimul armelor și munițiilor.

Procurorii DIICOT au deschis un dosar penal pentru constituirea unui grup infracțional organizat, nerespectarea regimului armelor și munițiilor, luare de mită, dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, abuz în serviciu, fals material în înscrisuri oficiale, fals intelectual, uz de fals, mărturie mincinoasă și divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice, în care au făcut 9 percheziţii.

Ancheta se desfăşoară pe mai multe paliere: suspiciuni de mită pentru obţinerea dreptului de a procura și deține arme şi de favorizarea unor persoane cu funcții importante, care dețineau deja arme și care săvârșeau diverse infracțiuni sau contravenții la regimul armelor și munițiilor.

Surse judiciare au precizat pentru G4Media.ro că prefectul judeţului Caraş Severin este pus sub acuzare în acest dosar după le-ar fi cerut unor angajaţi de la Serviciul Arme, Explozibili și Substanțe Periculoase din cadrul IPJ să îi protejeze apropiații.

În acelaşi caz sunt cercetaţi şi șeful Serviciului Arme, Explozibili și Substanțe Periculoase, alături de un ofițer și trei agenți de poliție din aceeaşi structură. Din grup ar fi făcut parte, de asemenea, administratorul și angajatul unei firme. Aceștia sunt un fost jandarm, respectiv un fost polițist.

Comunicatul DIICOT despre anchetă:

La data de 04.12.2019 procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Caraș-Severin împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul D.G.A. – Serviciul Județean Anticorupție Caraș-Severin au efectuat un număr de 9 percheziţii domiciliare, pe raza județului Caraș-Severin, dintre care una la sediul unei instituții din cadrul M.A.I., într-o cauză în care se efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, nerespectarea regimului armelor și munițiilor, luare de mită, dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, abuz în serviciu, fals material în înscrisuri oficiale, fals intelectual, uz de fals, mărturie mincinoasă și divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice.

La data de 30.07.2019, organele de urmărire penală s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul că pe raza județului Caraș-Severin s-a constituit un grup infracțional organizat având drept scop nerespectarea regimului armelor și munițiilor de către persoane apropiate membrilor grupului sau de către persoane dispuse să ofere diferite sume de bani sau alte foloase pentru a obține dreptul de a procura și deține arme.

În fapt, s-a reținut că, începând cu anul 2017, la nivelul județului s-a constituit un grup infracțional organizat format din șeful unui serviciu din cadrul unei instituții aparținând M.A.I., un ofițer și 3 agenți de poliție din același serviciu, precum și administratorul și angajatul unei societăți comerciale autorizate în domeniul armelor și munițiilor. La grupul inițial constituit, au aderat, ulterior, și alte persoane, fără calitate specială, scopul fiind obținerea unor beneficii de la persoane care intenționau să obțină autorizația de procurare a unei arme sau de la persoane care dețineau deja arme și care săvârșeau diverse infracțiuni sau contravenții la regimul armelor și munițiilor.

Membrii grupului infracțional organizat au acționat pe mai multe paliere. Aceștia au obținut beneficii materiale de la persoane care intenționau să obțină autorizația de procurare a unei arme prin organizarea de cursuri de instruire teoretică și practică, la finalizarea cărora, cursanții susțineau un examen în fața unei comisii formate din polițiști specializați. În cazul promovării examenului, cursanților li se elibera un certificat de absolvire, care stătea la baza eliberării autorizației de procurare a unei arme. În realitate, cei doi reprezentanți ai societății comerciale autorizate nu susțineau cursurile și atestau în mod fictiv prezența cursanților la ore, iar înainte de susținerea examenului, polițiștii din grupare, divulgau celor doi reprezentanți ai societății comerciale subiectele de examen, care, la rândul lor, le înmânau cursanților care susțineau examenul, promovabilitatea fiind în procent de 100%. Promovarea examenului la cursurile organizate de această societate comercială a devenit de notorietate în rândul persoanelor interesate și au existat cazuri în care persoane care domiciliau în județele limitrofe și care nu reușeau să promoveze examenele în județele în care aveau domiciliu, se înscriau la cursurile organizate de societatea comercială în cauză unde reușita era garantată.

Totodată, grupul infracțional organizat favoriza anumite persoane cu funcții importante, care dețineau deja arme și care săvârșeau diverse infracțiuni sau contravenții la regimul armelor și munițiilor. Astfel, la grupul infracțional organizat, au aderat doi suspecți cu funcții importante, care au săvârșit infracțiuni și contravenții la regimul armelor și munițiilor, fiind protejați de ceilalți membri ai grupului pentru a nu răspunde penal sau contravențional prin tergiversarea cercetărilor în dosare penale, falsificarea unor înscrisuri ale societății comerciale autorizate sau neaplicarea unor sancțiuni complementare (anularea sau suspendarea dreptului de deținere a armelor).

În urma perchezițiilor domiciliare au fost puse în executare un număr de 10 mandate de aducere.
Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale. Acţiunea a fost efectuată cu sprijinul ofițerilor anticorupție din Alba, Arad, Gorj, Hunedoara, Timiș și Mehedinți și lucrătorilor din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal persoanele cercetate beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

Sursa foto: Prefectura Caras Severin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Toată lumea să strige afară cu sekurikii din viața publică! Hai ca se poate!

  2. Prefectii se considera stapini ai spatiului public si ai banului public . Se considera pe mosia lor in functia respectiva . Numai cretini , tilhari si capuse in functii publice .

    Trebuie impuscati in piata publica .

  3. Sobolan demn de impuscat.

  4. Organizator de grup infracțional organizat la nivelul judetului!
    Pai asta sunt toti sefii CJ si prefectii din tara, daca is din PSD, ALDE sau UDM. (Nici pentru PNL nu bag mana in foc.) Scrie in fisa postului – aia pe care o primesc de la partid!