G4Media.ro

Stellantis nu poate produce în Europa mașini electrice la preţuri accesibile şi…

Sursa foto: Unsplash/ Vishal Bhutani

Stellantis nu poate produce în Europa mașini electrice la preţuri accesibile şi se uită la zone cu costuri reduse de producţie, cum ar fi India, anunță grupul auto franco-italian

Grupul auto franco-italian Stellantis a ajuns la concluzia că în prezent nu poate produce în Europa vehicule electrice cu preţuri accesibile şi de aceea se uită la alte zone cu costuri reduse de producţie, precum India, a declarat miercuri directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, transmite Reuters, citată de Agerpres.ro

Dacă India va îndeplini ţintele Stellantis în materie de calitate şi costuri până la finele lui 2023, aceasta ar putea deschide calea pentru exportul de vehicule electrice spre alte pieţe, a precizat Carlos Tavares, directorul general al grupului care deţine mărcile Peugeot, Fiat şi Chrysler.

„Până acum, Europa nu este capabilă să producă vehicule electrice accesibile. Deci există o mare oportunitate pentru India să fie capabilă să vândă vehicule electrice la preţuri accesibile, protejând profitabilitatea”, a spus Carlos Tavares la o întâlnire cu jurnaliştii organizată miercuri seara.

Stellantis investeşte puternic în vehiculele electrice şi intenţionează să producă zeci de modele electrice în următorul deceniu dar luna trecută Carlos Tavares a avertizat că primele vehicule electrice pe baterii care să fie accesibile vor fi lansate abia peste cinci -şase ani.

Cu prilejul primei sale vizite în India, de la numirea în postul de CEO al Stellantis, Carlos Tavares a precizat că grupul franco-italian lucrează încă la un plan cu privire la exporturile de vehicule electrice din India dar că deocamdată nu a luat nicio decizie.

Posibilitatea ca Stellantis să parieze pe India vine într-un moment în care constructorii chinezi de vehicule electrice câştig teren în Europa şi intenţionează să câştige noi clienţi cu autoturismele lor accesibile, după ce şi-au devansat majoritatea rivalilor străini în China, cea mai mare piaţă din lume pentru vehiculele electrice.

„Există tensiuni crescute între China şi Occident. Asta va avea consecinţe în termeni de afaceri. Puterea care este cel mai bine plasată pentru a profita de această oportunitate este, desigur, India”, a spus Tavares.

Stellantis îşi produce deja propriile sale motoare şi baterii pentru vehiculele electrice şi are planuri pentru a produce şi celule de baterii. Tavares a spus că Stellantis vrea ca şi în India să îşi achiziţioneze local componentele pentru vehiculele electrice, inclusiv, bateriile, pentru a putea fi astfel competitiv în termeni de costuri şi preţuri.

„Astăzi, vehiculele electrice sunt în primul rând o problemă de accesibilitate. Nu sunt o problemă care are legătură cu tehnologia”, a concluzionat Tavares.

Grupul Stellantis, al patrulea producător auto mondial, are 14 mărci în portofoliul său, printre care Peugeot, Jeep, Ram, Fiat şi Opel. Anul trecut, grupul a realizat un profit net record de 13,354 miliarde de euro.

sursa: Agerpres.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

6 comentarii

  1. a ras toata userimea cand a auzit ca rusii fac autovehicule moskvich, dar asteptam cu nerabdare trecerea renault la baterii, ca sa radem si mai bine

  2. astia nu au invatat lectia chineza.
    acum o reproduc sub steag indian.
    De ce nu produc in nordul Africii(Maroc/Algeria),sau sudul Europei(Macedonia,Albania) caci salariile de acolo vor fi aproximaticv ca cele din India.
    Basca ca din India le urci pa vapor si fac 6 saptamani pana in Europa.Pe drum le mai scufunda somalezii sau houthi,sau se supara china si inchide tot sudul Oceanului Indian cu vreun razboi.
    Americanii se zbat sa readuca industria din China inapoi in SUA,europenii insa se dezindustrializeaza in numele profitului si pe urma plang ca China nu livreaza sau India s-a suparat .

  3. Adicalea nu mai pot sa produca nici un model de masina in ieuropa? In afata de propulsie si baterie masinile sunt cam la fel. Astea facute la chinezoi o sa isi dovedeasca FIABILITATEA in urmatorii ani, Doamne fereste si apara….😇

  4. Nu. Marja (lui Stellantis) nu li se pare destula. Atata tot 😉

    Asa este cand te-ai obisnuit sa produci citadine in Est si sa le vinzi scump in Vest, degajind o marja substantiala. Aceleasi citadine, le poti fabrica in continuare in Est, insa trebuie sa investesti (linii + formarea personalului) Mult mai ieftin in India.
    Compactele, rutierele, vor ramane fabricate in Vest, ca si pana acum.

  5. Asta e efectul direct al liberalizarii pietei de energie. A devenit atat de scump sa produci in europa incat e mai ieftin sa platesti taxele de transport si de import. Sa vedem cat tine pt ca daca nu produci nimic o sa mori de foame la un moment dat.

  6. Ma cum maaa…vrea sa concureze cu Dacia Spring sau ce?
    Sa aduca masini electrice ieftine in Europa – dar care a parte a sufletului o mai vindem acum?

    Voi vă uitați un pic la Elveția? De câte ori au zid ăia – nooo, prea scump, prea de calitate – sa luam ieftineala proastă