G4Media.ro

Ştefan Pălărie (USR), despre examenul de admitere la liceu: Vedem câtă multă…

Foto: Facebook.com/ Stefan Palarie

Ştefan Pălărie (USR), despre examenul de admitere la liceu: Vedem câtă multă rezistenţă şi reacţie publică naşte, pentru că atinge un subiect sensibil, dacă nu ai bani de meditaţii, vei fi sortit examenului săracilor

Senatorul Ştefan Pălărie (USR), a declarat marţi în emisiunea Proiect de ţară România, de la Prima news TV, despre examenul de admitere la liceu, că ”vedem câtă multă rezistenţă şi reacţie publică naşte, pentru că atinge un subiect sensibil, dacă nu ai bani de meditaţii, vei fi sortit examenului săracilor”. El a criticat secretomania elaborării acestor legi ale educaţiei naţionale, transmite News.ro

”Avem această problemă, existenţa meditaţiilor, un fenomen cât se poate de real. Nu discut de fiscalizarea lor (..) dar cine nu va avea bani nu va putea să combată această discriminare între copiii cu bani care vor putea să facă meditaţii şi să ajungă la colegiile dorite şi ceilalţi”, a spus senatorul USR Ştefan Pălărie.

El a arătat că în dezbaterile prin ţară a discutat cu toţi partenerii sociali şi această solicitare privind examenul de admitere la liceu a venit din partea asociaţiei colegiilor centenare, numai că această solicitare avea trei părţi. ”Din aceste trei solicitări, numai una a fost trecută în aceste legi şi vedem câtă multă rezistenţă şi reacţie publică naşte iar ea naşte pentru că atinge un subiect sensibil, dacă nu ai bani de meditaţii, vei fi sortit examenului săracilor.

Ştefan Pălărie a precizat că nu i se pare normal să nu vedem aceste legi decât pe surse.

”Noi am văzut o formă diferită de a legilor Cîmpeanu, considerăm că este un copy paste de acolo, nu ne putem da seama, din păcate această secretomanie a modului în care au fost elaborate aceste legi a fost de la început şi continuă, nu ştim cine a scris legile Cîmpeanu, acei specialişti cooptaţi în procesul de scriere. Când mai întrebăm (..) cine le-a scris, oamenii dau ochii peste cap, nici ei nu ştiu cine le-a scris”, a spus senatorul USR.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

28 comentarii

  1. Nu poti sa desprinzi, prea usor, cultura de atitudini si comportamente. Evident ca in spatele meditatiilor sunt si interese financiare, vacante, supravietuire, etc. Insa fenomenul cred ca s a nascut dintr o disperare de a asigura un viitor copilului. Atata timp cat societatea nu ofera oportunitati reale si credibile de cariera, siguranta financiara, si alte aspecte profesionale fiecare merge pe principiul „scapa cine poate” si sa incercam sa prindem un loc in fata. Eu cred ca educatia e un raspuns la cum evolueaza societatea si economia. Daca educatia trebuie sa sa schimbe societatea si economia, e nevoie de multa schimbare. Insa probabil educatia din Romania vrea sa raspunda atat situatiei interne destul de limitate in termen de oportunitati cat si sansei de a pleca din tara…parerea mea, nu dau cu paru.

    • E mai mult decat atat. Examenul national (evaluarea nationala) este atat de usor, incat la un liceu bun se intra cu ultima medie peste 9.5. Asta inseamna ca un elev foarte bun poate rata un liceu bun pentru o greseala minora sau pentru o subevaluare subiectiva a unei compuneri la limba romana. Iar meditatiile exista si acum. Daca se vrea un examen unic la nivel national, dificultatea subiectelor ar trebui astfel aleasa incat pentru note de la 7-8 in sus sa diferentieze elevii buni de cei medii.

    • @Bogdan —– Un alt punct de vedere: atata timp cat exista „prea putine licee bune” probabil si presiunea pentru meditatii. Daca majoritatea liceelor ar fi oarecum la acelasi nivel din perspectiva capacitatii de a te ajuta (sa intri la facultatea la care vrei sau sa obtii un loc de munca) atunci nu ar mai exista competitia acerba si implicit nevoia de meditatii. Clasa de mijloc „a liceelor” sa fie una consolidata. Cum mi se pare ca este in unele tari din vest. Meditatiile au caracter exceptional pentru cazuri de dificultati de invatare pe care le au unii copii si nu pentru a compensa o carenta a liceului, si liceele sunt cautate dupa criteriul principal distanta fata de locul de domiciliu si evident specializarea care iti place. Pentru ca aproape oricare liceu il faci rezultatul e tot pe acolo. Si sansele sunt aproape similare. Desigur ca exista si licee foarte apreciate si foarte slabe insa exista „patura de mijloc”…si atunci nu exista presiune pentru a compensa ceea ce liceul nu iti poate oferi…

    • @Cris perspectiva ta e frumoasa, dar deocamndata utopica. Ca un mic exemplu, scoala la care e fiica-mea are ciclu gimnazial jumatate cu examen, jumatate la liber. Si ni s-a spus clar ca la clasele care sunt cu cei veniti fara examen nu se poate face efectiv scoala pentru ca sunt necontrolabili si profesorii nu au ce le face. Nu ii pot exmatricula, nu le pot scadea nota la purtare, nu-i pot da afara de la ora, nimic. Si… pana o aparea clasa de mijloc la licee, solutia cam asta e.

  2. Cât tupeu pe ăsta de la USR când mai toți din conducerea partidului sunt fii/fiicele unor oameni cu bani care și-au permis să le cumpere studii în străinătate!

    • Da un exemplu ca n-au fost pe burse obtinute de creierul lor!

    • Asa e. Mai bine cu plagiatorii de la putere. Aia oameni adevarati cu studii pe bune

    • Cât tupeu pe USR să stea în calea intereselor meschine ale profesorilor subordonați PSDNL.

    • 1. Vreau cateva exemple
      2. Daca ar fi cum spui tu, tot as prefera sa ma conduca un fiu de parinte care si-a cheltuit banii trimitand copilul la studii serioase in strainatate decat unul care a folosit acei bani pentru a-i cumpara un post calduts in administratie.

      Oricum ai privi problema, tot uslamistii tai sunt mai detestabili.

    • Un bun exemplu ar fi drulă. Cum poți strânge în numai 8 luni la ministerul transporturilor, doar în contul de USD de la BCR suma de 588.763 de dolari. Sorina Oancea își angajează rudele. La fel și Costel Alexe, Godeanu Mihaela, ca să nu mai spun ca fostul lider al partidului era nepotul unui șef „înstelat” de la doi și un sfert.
      Ești mulțumită de răspuns? Mai vrei exemple?

    • Vezi de unde vin banii??? Vezi cum o ruda care „s-a ajuns” ridica alta ruda la ciolan? Treaba este valabila la toți, dar nimeni nu are atâta fariseism ca usr.

    • @Gogu Pintenogu:
      1. Drula a declarat ca banii aia i-a castigat dintr-un unicorn. Ai dovezi ca nhu a fost asha? Oricum, analiza psnews e de un amatorism feroce, analizand doar ce bani au intrat intr-un cont. Putea foarte bine sa castige la loto sau sa-si vanda o proprietate. Si… asta e dovada ta ca a fost trimis la studii in afara de parintii bogatani? Nu crezi ca e cam penibil?!?
      2. Costel Alexe e din USL, aripa PNML, presedinte CJ Iasi
      3. La restul nu mai stau sa caut pe google,. Cand vii cu exemple din astea, posteaza si niste link-uri cu dovezi, ca nu am timp sa ma documentez singur de pe psnews la fiecare dintre ele.

      In copncluzie, nici unul din exemple nu e cu copii de bogatani trimis la studii in afara, cum sustinea cel care a postat comentariul, deci replica ta e doar o postaceala de 2 bani.

  3. Dacă n-ai bani de meditații pui mâna pe carte.

    • Exact! Oriunde in lumea asta un copil de bogatan va avea un avantaj fata de unul de om sarac. Conditii mai bune de studiu, meditatii, griji mai putine, posibilitati de relaxare mai multe. In schimb copilul sarac care vrea sa reuseasca va avea foamea de succes pe care parintele bogat nu va putea s-o cumpere pentru copilul sau.
      Iar in final ceea ce conteaza cu adevarat e numarul de ore de studiu suplimentar, cu sau fara meditatii.

  4. De ce nu se organizeaza examen la nivel national – pt admitere la liceu ? Exista temeri – pt formarea unei concurente reale ? 🤣🤣🙂🤣 plozii sponsorilor / nomenklaturii trebuie sa mearga doar in centru ??? 🤣🤣🤣

    • Lucian, examenul de admitere la liceu la nivel national exista si azi, si se numeste evaluarea nationala. In baza notelor de la evaluare se face repartizarea pe licee. Si asta are un mare avantaj: poti opta pentru 3-4 licee si prinzi loc la cel la care iti permite nota. Pe cand cu admitere separata per liceu, daca ai picat primul sub linie la ciceul cel mai bun, nu iti garanteaza nimeni loc la liceul numarul 2 sau 3.

      Insa elavuarea asta nationala are un maaaare dezavantaj: din dorinta guvernantilor de a avea o rata mare de promovabilitate, examenul ala e ridicol de usor, astfel incat la un liceu bun se intra cu ultima me die peste 9.5. Ceea ce inseamna ca in loc sa diferentiezi elevii dupa cunostinte, ii diferentiezi dupa atentia la subiecte de multe ori de clasa a 4-a, si eventual dupa evaluarea subiectiva a unei compuneri la limba romana.

      Solutia ar fi un examen national care sa faca pe plac si guvernelor, cu jumatate din subiecte de nivel scazut, ca sa poata raporta promovabilitate mare, iar cealalta jumatate din subiecte de dificultate din ce in ce mai mare, ca sa diferentieze totusi elevii buni de aia slabi.

  5. Platiti profesorii la valoarea reala a meseriei. Redati acestei meserii mult hulite prestanta si respectul pe care le-ati furat prin promovarea atâtor stiri ale uscaturilor din învățământ. Redati profesorilor controlul la clasa. In pandemie v-ati batut joc de profesori. I-ati bagat in online fara a fi formati, i-ati pus in fata faptului implinit. Cat stres au indurat? Bine ca ati plătit tradatorii din spitalele cu paturile goale.
    Ati dat elevilor o gramada de drepturi incat profesorii nu mai au control. Ati creat o generatie de fulg de nea, FARA RESPONSABILITATI, complet nepregatiti pentru viata. Numai drepturi si tupeu au in cap.
    SI INTERZICETI MEDITATIILE. VA ÎNVÂRTIȚI INTR-UN CERC VICIOS. Pe vremea comunismului, SE FACEA CARTE, si se intra la liceu pe baza de examen si saracimea NU SE MEDITA. Si toti am invatat carte serioasa. Dar nu vreti sa luati nimic bun din comunism cand era respect pentru profesor iar copilul invata la scoala.

    • ASA!!!! din pacate esti un exemplu clar, care@probabil) a invatat dar nu a inteles nimic. Cel mai bine se invata in timpul practicii agricole nu? Din 40 de absolventi de informatica in 95, 4 care nu reuseau sa descida calculatorul au ajuns profesori. Vaccineaz-te acum (sigur faci parte din conspiratia antivax), poate iti pun chip si scapi de nostalgia PCR.

  6. Proiectul „Romania Meditata” a primului meditator al tarii…Nu ai bani de meditatii? Ghinion…

  7. Educatia sanatoasa.
    Nu inteleg cum puteti sta in case cand un sistem national de educatie pierde elevii pe drum.
    Cum vreti ca Romania sa aiba un viitor bun cand copiii invata de mici meditatiile, spaga si atentiile?
    Intr-o tara NORMALA, meditatiile sunt doar daca vrei sa excelezi/participi la concursuri, vrei medii ff mari pentru o universitate buna sau esti olimpic. Doar pentru asta, si nu pentru a termina cele 10 sau 12 clase!
    Nu inteleg, ar trebui sa fiti milioane in strada: parinti, profesori, invatatori.

    • Hai s-o luam pe rand…
      1. Sistemul de educatie e oglinda societatii. Spaga si atentiile sunt macar la fel de pregnante si in restul activitatilor, nu e ceva specific sistemului de educatie
      2. Cu 2 copii la scoala, inca n-am ajuns sa dau spaga sau sa aud de spaga data. E adevarat ca exista un soi de fondul clasei, administra de parinti, pentru igienizat bude infecte, cumparat hartie de imprimanta (sau chiar imprimanta) pentru ca invatatorul nu poate printa fise de lucru la toti elevii pe banii lui, etc.
      3. Meditatii fac ori cei care vor sa exceleze (sa intre la un liceu de elita de exemplu) ori cei care nu isi vat capul cu invatatul si ajung parintii sa-i mediteze ca sa nu se piarda pe drum. Desi stiu cazuri concrete de copii care au ajuns la facultati bune, in RO sau afara, fara o ora de meditatii.
      4. Cei care doar vor sa termine 10-12 clase nu au nevoie de meditatii, le e de ajuns manualul.
      5. Cat despre iesit in strada, parintii in general au un program mult prea incarcat pentru asta. Daca ai avea copii la scoala ai sti ca intre dus copilul la scoala, fugit repede la serviciu, luat copilul de la scoala/afterschool, facut mancare, spalat haine, pregatiti hainele pentru a doua zi, cumparat rechizite, etc, nu prea mai ai energie seara de protestat.

  8. Din care sistem prformant de invatamant s-au inspirat cei care au lucrat la acest proiect? Sau poate cred ca ei sunt inventatorii perfectiunii intr-o tara in care notele se vand si se cumpara daca ai influenta iar daca te tin nervii, esti sanatos fizic si psihic, esti dotat cu o memorie buna si treci de tot cosmarul acesta, pe la vreo 25 de ani, dupa vreo 19 ani de invatatura, tu leguma sistemului romanesc de invatamant ai dreptul sa depui documentele pentru indemnizatia de somaj si un an de zile poti primi vreo 300 de euro pe luna sau poti avea „norocul” sa optezi pentru un loc de munca pe un post de vanzator, fiindca nu esti fiu de politician, magistrat, politist, preot – privilegiatii momentului. Unde in Europa mai este o asemenea situatie? Sau se aplica dictonul romanesc-„Noi muncim, nu gandim! ” si in cazul acesta. Se va ajunge la abandon scolar intr-un timp extrem de scurt. Romania „educata” – un proiect esuat.

    • 1. Notele, cu mici exceptii poate, se cumpara doar daca nu vrei sa inveti.
      2. Daca ai facut o facultate pe bune, nu te opreste nimeni sa iti gasesti un loc de munca bine platit in RO sau afara. Dupa 19 ani de studii, someri sau vanzatori la supermarket ajung cei care au folosit cei 19 ani de studii in alte scopuri decat pentru a invata.

  9. Deci pana la urma ce vrea Palarie: sa fie examen pe bune la liceu sau sa nu se schimbe nimic? Restul e umplutura.

  10. Nu ii mai bagati in seama pe astia de la USR, niste ageamii incompetenti. Vorbesc mult fara sa spuna nimic.

  11. Eu zic sa repartizati elevii „aleatoriu” ca si completele de judecata. Asa e „echitabil” pentru toata lumea.

  12. Bogdane, subscriu partial la ceea ce spui- esti de acord ca exista posibilitatea cumpararii voturilor. Corect! Logica trocului nu ma priveste, insa faptul in sine are putere imensa in falsificarea scarii valorilor, un factor grav, peticulos pentru evolutia societatii, frutrant si descurajator pentru elevul de 9,5 luat pe cinstite la bac, la lb romana, care cunoaste umilinta suprema atunci cand finul de primar, elev de nota 7, face „contestatie” si primeste 9,6, fiindca are nevoie si de nota mare de la bac in demersul parintilor care il vor medic. O absurditate, atat timp cat mediile anilor de liceu nu conteaza. Limitarea aceasta la nota de la un examen intr-o lume in care politicul dicteaza ceea ce trebuie sa se intample in actul de invatamant creaza suspiciune, teama si descurajare pentru un elev care invata. Ne pierdem timpul cu niste discutii iscate pe seama unor zvonuri care peste doi ani vor fi uitate. Ceea ce este grav acum, si vad ca nimeni nu spune nimic in legatura cu acest subiect, este secretizarea numelor elevilor si afisarea notelor de la examene in dreptul unui cod numeric. O mizerie care ii afecteaza pe elevii care invata si ii avantajeaza pe beizadelele care vor fi doctorii de maine.

  13. Scuze pentru graba! Erata-periculos
    frustrant