G4Media.ro

Sorin Cîmpeanu: Pentru a-i atrage pe absolvenţii universităţilor să aleagă o carieră…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Tampeanu vorbeste cu prostii, iar jurnalistii nu stiu sa puna intrebari, tot de prosti – cei mai multi- sau de ticalosi, fiindca un salariu de 6000 de lei inseamna, dupa plata impozitului, cu putin peste 3000, deci cat este si azi salariul unui profesor.

    • Dar unde sa ii aduca dacă nu sunt posturi?! S-au creat catedre noi undeva?! S-au construit şcoli noi?! Ei se tot vaita ca dau examen de titularizare in fiecare an degeaba, pt ca nu sunt posturi! Sunt destui absolventi care ori nu au pe ce sa se titularizeze, ori fac nazuri ca nu vor la țară, ca vor la scoli de top, etc. Asta inseamnā sa se dea afara profesorii care sunt deja titulari sau ce? Adica in orice domeniu ar fi, se dau afara vechii angajați pentru angajarea absolvenților? Eu daca aş absolvi acum, m-aş angaja unde sunt posturi libere, nu aş ţipa ca nu am loc de foştii mei profesori. Profesorii cu vechime sunt obisnuiti cu binele si cu răul, cu toaleta in fundul curții, cu elevii de tot felul, cu subfinanțarea şi alte cele.

  2. Să le promită câte un doctorat la fiecare 3 ani, poate ii convinge.

  3. Sa aleaga o cariera in invatamintul privat .
    In invatamintul public vor deveni slugi ale directorilor , inspectorilor , primarilor , presedintilor de consilii judetene , prefectilor , …..

  4. CU SALARII CA ALE PILELOR „ORICAT DE PROASTE” ALE „nea petricilor” ?

  5. oricat de pregatiti si de dedicati ar fi profesorii, invatamantul nu e totul, pentru prosperitate este nevoie de resurse, economia nu functioneaza doar cu teorie, are nevoie de resurse(mijloace de productie si tehnologii avansate ), micile ateliere nu pot concura cu firmele renumite de afara, concurenta internationala este acerba,de ex, nu poti concura cu” mobra hoinar” niste fabricanti cu traditie si tehnica avansata in ind. auto. Institutiile autohtone sunt sociocentriste, sefii lor si angajatii exagereaza importanta activitatilor lor pentru a primi fonduri din ce in ce mai mari, de obicei pt salarii. Pe de alta parte, cresterile periodice de salarii in sect. bugetar inseamna efort mai mare in cel particular, iar consecinta este ca munca productiva devine nerentabila, fiindca economia nu poate sustine cresterile, deoarece preturile produselor sunt limitate de cerere si de concurenta.

  6. Pentru a atrage oameni competenti in invatamant trebuie ministri care sa nu apere normele coledzilor in loc de competenta si presedinti care sa nu viseze la romania meditata si sa dea peste cap tot sistemul ca sa nu i se anuleze doctoratul marelui general…

  7. Sa le propuna pensii „ocupationale” – nu speciale, calculate la 85% media ultimelor/celor mai bune 6 luni inclusiv cu sporuri de caldura/birou/folosire calculator/ lb straine( inclusiv romana si matematica)/conditii vatamatoare si bonus de performanta (max 200% din salariu, acordate exact in ultimele 6 luni.

    Si sa nu uitam – pensionare la 40-50 ani , cu cumul de pensie + salariu chiar daca se reangajeaza pe o pozitie similara.

    In plus, sa incurajeze diaspora: sa se considere vechimea din strainante + calculul pensiei la veniturile din strainante – sa vezi cum se intorc ITistii in invatamant si-l mai si depasesc pe pensionarul Ciuca, care isi va vedea pensia prea mica …. ce sa-i faci daca nu i-a placut cartea, sa invete sa citeasca cursiv de pe foaie macar la nivelul Dancila.

    • ,Pentru a merge in invatamant sa faca clase de maxim 15 elevi, cu manuale aerisite, cu o programa cu activitati practice si in aer liber, cu scoli dotate cu materiale didactice moderne. Asa cum exista in tarile dezvoltate.

  8. Numai șmecherii… Vor avea ce vor semăna!