G4Media.ro

Sondaj Travelminit.ro: Turiştii români nu lasă bacşiş la hotel. Cei mai mulţi…

Sursa foto: Pexels

Sondaj Travelminit.ro: Turiştii români nu lasă bacşiş la hotel. Cei mai mulţi iau cu ei gelul de duş şi săpunul şi nu consumă alimentele din minibar

Turiştii români îşi uită în camerele de hotel hainele, ochelarii de soare, cheile, încărcătoarele sau chiar telefoanele mobile. Cei mai mulţi iau cu ei produsele cosmetice consumabile, cum ar fi gelul de duş, săpunul, nu lasă patul făcut şi nu consumă alimentele din minibar, arată un sondal realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro. De asemenea, 48% dintre cei chestionaţi susţin că nu lasă niciodată bacşiş în cameră pentru personalul de curăţenie, în timp ce 40% dintre ei au spus că lasă în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de servicii, relatează News.ro.

În contextul în care hotelurile, pensiunile şi celelalte unităţi de cazare vor fi aglomerate în următoarea perioadă, platforma hotelieră online Travelminit.ro a realizat un amplu sondaj de opinie pentru turişti şi hotelieri, iar rezultatele sale trasează direcţii clare privind aşteptările din acest sezon.

Potrivit sondajului realizat de Travelminit.ro, atunci când vine vorba despre alegerea unei unităţi de cazare pentru concediu, turiştii ţin cont de următorii factori: preţul (votat de 79% dintre respondenţi), nivelul curăţeniei (ales şi el de 78% dintre respondenţi) şi facilităţile camerei (pentru care au votat 53% dintre respondenţi). Printre criteriile care le influenţează decizia de a alege un hotel sau o pensiune se mai numără şi: facilităţile hotelului, poziţionarea, personalul, restaurantul şi locul de parcare.

În ceea ce priveşte dotările pe care aceştia îşi doresc să le găsească în camera pe care au rezervat-o, balconul (79% din voturi), prosoapele (78% din voturi), aerul condiţionat (77% din voturi) şi produsele cosmetice hoteliere (62% din voturi) sunt în topul favoritelor turiştilor. Printre facilităţile pe care aceştia le mai apreciază se numără şi halatul de baie şi papucii, fierbătorul de apă, frigiderul, uscătorul de păr, televizorul şi fierul de călcat. Aceste detalii fac adesea diferenţa în ochii turiştilor, fiind dotări în care hotelierii pot investi pentru a atrage mai mulţi clienţi, dar şi pentru a-şi face strategia de preţuri.

„De asemenea, 48% dintre cei chestionaţi susţin că nu lasă niciodată bacşiş în cameră pentru personalul de curăţenie, în timp ce 40% dintre ei au spus că lasă în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de servicii. Totodată, 73% dintre turiştii participanţi la sondaj nu au primit niciodată gratuit o cameră mai bună la unitatea de cazare rezervată. În funcţie de disponibilitate, în special în perioadele din afara sezonului, turiştii pot solicita un upgrade de cameră, o practică nu foarte des întâlnită în România, dar care ar putea contribui la fidelizarea clienţilor pe termen lung”, arată datele platformei.

În ceea ce priveşte costul suplimentar cauzat de pagubele create de oaspeţi, aceştia susţin că a fost unul minim: sub 500 de lei (40% dintre voturi) şi sub 1.000 de lei (29% dintre voturi), semn că turiştii respectă regulile unităţilor şi nu cauzează stricăciuni majore.

„O altă menţiune ţine de comportamentul general al acestora pe parcursul sejurului: cei mai mulţi iau cu ei produsele cosmetice consumabile (gel de duş, săpun etc.), însă nu lasă patul făcut şi nu consumă alimentele din minibar”, spun reprezentanţii platformei.

Un alt aspect interesant ţine de gesturile frumoase pe care le fac turiştii atunci când sunt mulţumiţi de o unitate de cazare. Cei mai mulţi scriu recenzii pozitive pentru hotelul sau pensiunea la care au fost cazaţi, însă unii merg şi mai departe de atât: lasă bacşiş, oferă flori personalului de la recepţie sau cumpără bomboane de ciocolată pentru echipă.

Cât despre lucrurile uitate adesea de turişti în cameră, hotelierii au menţionat următoarele: haine, ochelari de soare, chei, încărcătoare sau chiar telefoane mobile. De cele mai multe ori, aceştia se întorc după cele importante (telefoane sau încărcătoare), însă, atunci când sunt piese uşor de înlocuit, le lasă în urmă.

În ciuda scumpirilor anunţate de toţi operatorii din industria turismului, românii îşi doresc să se bucure din plin de sezonul estival, dovadă fiind numărul tot mai mare de rezervări pentru lunile de vară.

„Deşi suntem în plin sezon estival, încă avem disponibilităţi la cazări din toată România, inclusiv pe litoral, cea mai căutată destinaţie a verii. Momentul coincide şi cu acordarea voucherelor de vacanţă pe 2022, o măsură care îi va ajuta pe beneficiarii lor să se bucure de sejururi la preţuri accesibile. Merită menţionat şi faptul că cei care încă au vouchere rămase neutilizate din 2019 şi 2020 le mai pot folosi până la finalul lunii iunie pentru a achita integral sau un avans din sejurul lor în ţară. Totodată, Travelminit.ro a început sezonul estival cu numeroase campanii şi promoţii, aşa că ne aşteptăm la o vară plină şi la un număr crescut de rezervări”, spune Rita Szilveszter, online marketing expert Travelminit.ro.

În ciuda scumpirilor anunţate pentru acest sezon, turiştii îşi doresc să călătorească în ţară şi să se bucure de un sejur de vară.

Conform sondajului, 48.3% dintre ei au rezervat deja o cazare pentru vara aceasta, în timp ce 51.7% preferă să mai aştepte şi să vadă ofertele disponibile.

De curând, au început să fie încărcate şi cardurile de vacanţă pentru 2022, o acţiune care va avea un mare impact pe piaţa turismului, dar şi în rândul turiştilor care se vor putea bucura de vacanţe la tarife accesibile, graţie acestui stimulent financiar susţinut de stat.

Bineînţeles, şi hotelierii continuă să anunţe locuri disponibile la unităţile lor de cazare şi chiar să pregătească pachete cât mai atractive.

Potrivit sondajului, 42.2% dintre hotelieri au un grad de ocupare sub 30% pentru vară, 27.3% au ajuns la un grad de ocupare de 50%, 14.4% sunt la grad de ocupare de 80%, în timp ce 16% au sărit de 80% la gradul de ocupare, un procent ideal.

Colectarea datelor din acest sondaj de opinie a fost făcută în perioada 2-6 iunie 2022.

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platforma şi acoperă o gama largă de cazare în toată ţară (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţă rezervărilor cu card de vacanţă. în 2021, Travelminit raportează 13,5 milioane de euro vânzări în România şi 16 milioane de vizite pe platforma.

Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro şi peste 350 de angajaţi.

Sursa foto: Pexels

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. De unde ma bacsis,la salarii de 500 de euro media?
    Ne comparam cu altii care au salarii de la 1500 de euro in sus?
    Lasa si omul la restaurant 4-5 euro tips,depinde ce consuma.
    Cazarea cat s-a facut?Mai vreti si tips??

  2. Vorba lui Vadim, „dar .u.e nu vreți voi”?

  3. Si eu care credeam ca gelul de dus este pentru dus… Data viitoare il las acolo, sa il arunce camerista la gunoi.
    Oricum australienii si neozeelandezii NU lasa bacsisuri, in acceptiunea lor nu exista TIPS.

  4. Ar fi culmea sa mai las si bacsis la hotel… La ce preturi au, e mai mult decat suficient cat platesc. Nu inteleg sensul consumului din minibar, cand preturile sunt de 4 ori mai mari? Puneti pretul normal si consum si din minibar.

  5. „Cei mai mulţi iau cu ei produsele cosmetice consumabile, cum ar fi gelul de duş, săpunul, nu lasă patul făcut şi nu consumă alimentele din minibar”

    – produsele cosmetice sunt prinse in costul camerei. ce are daca ia jumatatea de sampon folosit? voiau sa il lase pentru urmatorii?
    -nu lasa patul facut? pai de asta ma duc la hotel, sa imi faca cineva patul
    -nu consuma alimentele din minibar? pai dupa atata ceafa si bere nu mai intri nici o sticluta de aia mica

  6. Vrajeli sapunul e dusmanul romanului

  7. Asta cred că sună pentru hotelierii noștri, la tarifele care concurează marile stațiuni dar cu servicii de lumea a treia au pretenții și la bacșiș. Plus că gelul de duș intră în tarife, iar produsele din minibar se plătesc separat, la preturi de îți crapă măseaua. Că turiști nu suntem obligați să lăsăm bacșiș și nici să consumăm produse din minibar.

  8. Deci patul trebuie sa fie facut astfel incat turistul urmator sa nu-si dea seama ca a fost folosit deja..

    • Despre ce o fi vorba, ma intreb?
      Sa lasi patul aranjat ca sa mai doarma cineva in el dupa tine? Nu se schimba asternuturile OBLIGATORIU? Trebuie sa le las aliniate? Camerista imi da un bonus?
      Si asa am un stres cand ma gandesc ca păturile care sunt depozitate in dulapurile din camera NU se duc la curatatorie dupa fiecare client deci ma invelesc cu ceva folosit de inca 100 de insi inaintea mea.
      Sapunul pe care l-am folosit eu se refoloseste? Daca-l arunc in wc sau la cos sau il las pe chiuveta, care e avantajul hotelului? Samponul si gelul de dus se colecteaza? Ma sperie chiar si numai gandul…
      Tariful este fixat de hotelier. Daca vrea mai mult poate sa spuna. S-ar putea sa fiu de acord. Sau nu.
      De ce sa fac consumatie din minibar la pret de room service?
      Da, mai auzisem despre asta in vremuri de mult uitate. Cand nu se faceau sapunuri de 3 centimetri, speciale pentru hotel iar in magazinele romanesti sapunul ajunsese obiect de contrabanda.

  9. Când ai fost ultima oară într-un restaurant ? Restaurant, nu bodegă de cartier !

  10. Când ai fost ultima oară într-un restaurant ? Restaurant, nu bodegă de cartier !

  11. Să îmi spună cineva unde las bacșișul la hotel – pe masă, pe pat, lângă televizor? Scriu undeva că e bacșiș (poate cred că am uitat banii și mi-i returnează). Multe probleme avem, dar asta chiar e greu de rezolvat…

  12. lasati-le in hotel sa se mai spele si altii cu ele

    lasati hartia igienica folosita langa veceu, sa se mai stearga si altii

    in felul astta, facem ecologeala, sustenabilitate, rezilienta si nu saracesc patronii

    cum sa ai tupeul sa ceri inapoi un sapun pe jumatate folosit?

  13. Pe alte site -uri suntem invatati ca este OK ca la plecarea din hotel sa nu facem patul pentru ca oricum lenjeriile vor fi schimbate!Deasemenea consumabilele(sampon,sapun,gel etc.)incepute ,sa le luam pentru ca altfel ajung la gunoi si produc poluare!Deci cum este mai bine?

  14. Sondajul asta suna m ai mult ca o durere a hotelierilor…