
Sindicate: Metroul este la un pas să cadă, situația s-a agravat după ploaia torenţială din 9 iunie / ”Solicităm aprobarea bugetului Metrorex pe 2025”
Uniunea Sindicatului Liber din Metrou (USLM) solicită aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al societăţii Metrorex, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pentru a putea achiziţiona materialele necesare unei bune funcţionări a metroului bucureştean, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Noi, cei din metrou, nu cerem decât aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Metrorex pe anul 2025 pentru a putea achiziţiona piesele de schimb şi materialele atât de necesare bunei funcţionări a metroului. Fără BVC MTX/2025 aprobat, metroul cade într-un ritm rapid şi într-un mod posibil irecuperabil”, susţin reprezentanţii USLM într-un comunicat transmis, vineri, AGERPRES.
Sindicaliştii afirmă că „metroul este la un pas să cadă”, argumentând afirmaţia cu situaţia generată de ploaia torenţială din data de 9 iunie 2025, când Bucureştiul a fost blocat din cauza ploilor, iar o mare parte din această cantitate de apă s-a revărsat în staţiile din metrou.
„Aceasta nu este o simplă metaforă care să „placă” presei şi publicului, este adevărul gol goluţ. Am trăit cu toţii situaţia generată de ploaia torenţială de luni, 9 iunie 2025, când Bucureştiul a fost blocat de cantitatea mare de apă care a căzut din cer. Canalizarea incapabilă să preia cantitatea de apă a făcut din Bucureşti, o mică Veneţie. O mare parte din această cantitate de apă s-a revărsat în staţiile din metrou, în unele din acestea provocând adevărate cascade, care au căzut pe instalaţiile din metrou (căi de acces, spaţii tehnice, trenuri, cai de rulare, şina a 3-a, transformatoare, instalaţii de semnalizare, telecomunicaţii, iluminat, etc)”, se menţionează în comunicat.
Potrivit USLM, salariaţii metroului au reuşit să îşi facă datoria „cu brio” într-o situaţie de criză, însă acest lucru nu va putea fi făcut la nesfârşit, fără un buget aprobat care să permită achiziţionarea celor necesare bunei funcţionări.
„Dumneavoastră, publicul călător nu aţi sesizat toate acestea pentru că trenurile de călători au circulat trecând prin apă şi prin foc, salariaţii metroului făcându-şi cu brio datoria într-o situaţie de criză. Dar oricât ne-am dori noi să reuşim nu vom putea face asta fără bugetare, fără buget de venit şi cheltuieli aprobat. Am ajuns în situaţia să nu putem cumpără un şurub, iar aceasta apă
a făcut pagube însemnate şi mai ales a arătat că nu mai putem continua fără finanţare şi fără un buget aprobat care să permită achiziţionarea celor necesare bunei funcţionari”, au avertizat sindicaliştii.
În opinia acestora, metroul bucureştean afectează nu numai viaţa celor 630.000 de călători zilnic, ci şi a celor 4 milioane de oameni care interferează cu zona metropolitană Bucureşti-Ilfov.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.