G4Media.ro

Saga profesorului fixat pe post și a elevilor privați de dreptul fundamental…

Foto: Pexels.com

Saga profesorului fixat pe post și a elevilor privați de dreptul fundamental la educație – scrisoare către ministrul Educației din partea unui părinte

Pandemie. Criza sanitară, socială, economică fără precendent. Și elevii prinși într-un vortex al deciziilor pe care nu le înteleg, dar fac tot posibilul să le accepte și să se adapteze la un nou sistem de învățare. Profesori care fac tot posibilul să se adapteze la școala online, sunt inovativi, învață ei mult din acest nou stil de predare, ascultare, examinare. Și, în același timp, profesori care se folosesc de sistem pentru a se sustrage și pentru a nu-și urma vocația, ci pentru a avea o “viață ușoară”, în concediu medical sau fără plată.

  • Citiți mai jos mesajul unui părinte de elev în clasa a V-a, care a dorit să-și păstreze anonimatul și care a scris pe adresa redactie@edupedu.ro pentru a expune cazul unui profesor titular de Limba română la o școală din Capitală. Profesorul a venit la ore doar două săptămâni într-un an școlar, în restul timpului conducerea aducând înlocuitori o profesoară aflată la pensie, apoi doi suplinitori care predau în paralel la clasă, ei având ore și la alte școli și neputând să preia toate orele titularei, povestește părintele. O situație care i-a dus la exasperare pe colegii profesori, diriginți, elevi, părinți, și pe directorul care n-are nicio pârghie să-și facă o echipă

Fapte, 2020: septembrie 2020, după 6 luni de pandemie, stare de urgență, stare de alertă și o creștere din ce în ce mai spectaculoasă a cazurilor de îmbolnăvire, internare la terapie intensivă și decese, mulți copii intră temători și prevăzători într-o nouă etapă din viată, trec din școala primară în cea gimnazială, de la un învățător pe care-l cunoșteau de 5 ani, la 12 profesori diferiți, fiecare cu materia lui, cu cerințele lui, cu plusurile și minusurile lui. Iar ei, elevii, nici măcar nu se vor vedea în același timp, pentru ca vor învăța în sistem hibrid și vor merge doar jumătate din clasă, câte o săptămână, pe rând, la școală. Ceilalți online.

Prima săptămână de școală îi prinde astfel pe jumătate dintre ei – 14 copii de 11 ani, lipiți de calculator și curioși să-și vadă profesorii. Și, din păcate, de multe ori, în prima săptămână, rămân doar lipiți de ecran și de chatul cu colegii, pentru că nu toți profesorii sunt pregătiți să interacționeze și cu cei care sunt online și fie nu deschid conexiunea, fie nu au conturi, fie efectiv nu vor. Și sute de mesaje curg pe chat-ul cu colegii, singurii care se agită să-i integreze, la anumite ore, și pe colegii lor de acasă. Unde-i ID-ul, pe ce intrăm – classroom, zoom? Nu mi-a dat accept! Ce zice? Nu se aude, nu se vede la tablă, mi-a picat net-ul etc etc. Sute, sute de mesaje disperate.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Cazul nu este singular.

    Dupa parerea mea psihologul care avizeaza cadrele pe post au o parte din raspundere.
    Discutiile director – inspector – cadru didactic ar trebui sa aiba loc in prezenta psihologului.
    Scutirile date de un medic ar trebui vizate si de psiholog.

    • Poate ca acel profesor este bolnav de o boala grava, incurabila și având nevoie de zeci de zile de spitalizare, și le efectuează.
      Are acest drept.
      Problema este ca inspectoratul scolar care trimite un suplinitor pe acel post, nu are nici o pârghie în a-l obliga pe acest lucrător ocazional, sa suplinească pe acel post pana la sfârșitul anului școlar. Nu ii convine ca elevii nu au chef sa fie atenți la ore sau sa învețe, nu ii co vine ca părintii sunt mereu cu jalba în băț.. pleacă, renunță la a suplini. Vine altul, pleacă și acela și tot asa. Numai bietul profesor titularizat prin concurs cu probe scrise, este legat de glie și nu are dreptul de a refuza sa predea la o astfel de clasa de elevi (și mai ales de… părinți).
      Daca aceasta profesoara nu ar fi predat lb romana, ci muzica (presupun ca aici nu e vorba de un lucru de muzica), l-ar mai fi deranjat pe acest părinte ca poate profesoara are cancer sau ceva tot atât de grav, și lipseste? Mai ales dacă inspectoratul școlar asigura suplinitor.
      La muzica, desen, religie, părinții au alte „nemulțumiri “. Adică cum, nu exista sa nu aibă copilul lor media 10 la aceste materii.
      Cu ceva ani în urma, un profesor de desen(titularizat prin co curs și al) a fost amenințat de un părinte (medic) ca va fi călcat de acesta cu mașina dacă nu ii modifica în catalog nota mica luata pentru refuzul de a lucra o planșe pentru a lua o nota bună.

  2. Nu, minciuna pana la sfârșit este aceasta scrisoare. Tot ce se urmărește este desființarea acelui concurs de titulazare national. Acolo mai sunt triste valorile de nulități. Va dați seama ce înseamnă că directorul sa angajeze profesorii? Este Școală lui particulara? Nu și astfel pe domeniul statului se poate face orice,numai bine pentru ca nu poate(fiind incompetent din motive poltice) și nu vrea(tot poltic). Propun un director minimal și sa fie sprijiniți cei care muncesc, adică profesorii. În legislația actuala un profesor titular poate fi dat afara dacă nu vine la ore sau pentru alta abatere. Asa ca haosul și minciuna se urmărește prin asemenea scrisori.

    • Tu stii in ce consta acel „concurs de titularizare national”‽
      Hey… ministerule leave the teachers alone. 🙂

      Daca cei de la Politia Locala sunt apti de munca dupa un curs de 3 luni
      de ce
      un profesor nu ar fi pregatit dupa ce primeste o diploma pentru modulul de pedagogie?
      Unde plasam raspunderea pentru ceea ce primeste beneficiarul?

      Profesorii buni oricum câstiga bani din meditatii private

  3. Cumva ai dreptate, acum concursul de titularizare e mult slăbit, gargara făcută de funeriu. Este bine ca subiectele sa fie mult mai tari pe fiecare specialitate cum erau prin anii 2000.Dar miza acum o reprezinta loazele care întra în sistem și care împreună cu profesorii lor din facultăți sunt numai nulități. Eu cred ca trebuie distrus sistemul universitar actual și recreat cu profesori adevărați.

  4. pana la o reforma toate sunt incercari esuate din start. se evita chiar si discutia despre reforma, pentru ca ar zbura aproape 50 % din profesori. dar altfel nu poti creste calitatea.

    • Comentariu de bombardier-sadea. Pai bine mai bombi, daca ar zbura 50% din profesori, cine pana papagalului ar mai tine ore? Ai veni matale sa ii inlocuiesti cumva?

  5. Multă ceață…
    1. Domnule părinte, gândește-te dacă, în cazul în care te atinge vreo boală, codul muncii te apără sau nu. Dacă bănuiești că profesorul nu e bolnav pe bune, solicită un control, nu-l trimite pe directorul școlii să calce legea.
    2. Prin părțile noastre, putere mai multă îl poate transforma pe director în stăpân de sclavi.
    3. Nevoia unui suplinitor se poate satisface și prin modificarea orarului, asfel ca să se evite suprapunerile. Când eram într-a 10-cea, proful de matematică a lipsit vreo 2,5 luni pe bune. Și liceul a rezolvat (clasa specială de matematică avea 10 ore de mate’ pe săptămână!).