G4Media.ro

Raport privind situația industriei IT: Inteligența Artificială generativă va avea un rol…

Sursa foto: Pixabay

Raport privind situația industriei IT: Inteligența Artificială generativă va avea un rol proeminent în organizațiile lor în viitorul apropiat, spun 9 din 10 lideri IT

Aproape 9 din 10 lideri IT consideră că Inteligența Artificială generativă va avea un rol proeminent în organizațiile lor în viitorul apropiat, potrivit raportului State of IT de la Salesforce, citat de Zdnet.com.

Pentru cea de-a treia ediție a raportului State of IT, Salesforce a intervievat peste 4.000 de factori de decizie IT din întreaga lume pentru a afla mai multe despre schimbarea priorităților și a indicatorilor de succes; rolul automatizării și al AI; perspectivele privind amenințările la adresa securității și tacticile utilizate pentru a aborda preocupările legate de sustenabilitate, etică și diversitate. Iată rezumatul executiv al raportului State of IT:

IT-ul se recalibrează pentru un nou peisaj de afaceri și tehnologie. Echipele sunt provocate să țină pasul cu KPI-uri (Key Performance Indicator / indicatori de performanță) în schimbare, cu nevoile de afaceri în schimbare, cu evoluția tehnologică și cu presiunea economică. 62% dintre departamentele IT întâmpină dificultăți în a răspunde cerințelor de afaceri.

Inteligența artificială și automatizarea stau la baza eficienței și inovării. Automatizarea proceselor este în creștere pe măsură ce întreprinderile strâng cureaua și caută să crească eficiența, în timp ce progresele în domeniul IA determină departamentul IT să stabilească cum – și nu dacă – să își propulseze în mod responsabil organizațiile. 86% dintre liderii IT consideră că AI generativă va avea un rol important în organizațiile lor în viitorul apropiat.

Proliferarea datelor și cererea de afaceri determină noi abordări în ceea ce privește dezvoltarea aplicațiilor. Dezvoltatorii apelează la tactici precum compozabilitatea și instrumentele low-code, deoarece se luptă să țină pasul cu cererea de dezvoltare și integrare a aplicațiilor. Doar 26% dintre departamentele IT pot susține toate cererile de dezvoltare de aplicații și doar 29% dintre aplicații sunt integrate.

IT-ul devine serios în ceea ce privește construirea unei lumi mai bune. Pe măsură ce planeta se încălzește, preocupările de natură etică ies în evidență și marginalizarea grupurilor subreprezentate intră sub control, IT-ul își face din ce în ce mai mult partea pentru a construi operațiuni mai bune și mai durabile. 79% dintre liderii IT spun că organizațiile lor și-au stabilit obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Pe măsură ce cresc amenințările, cresc și investițiile în securitate.  Având în vedere că sunt necesare mai multe date – și mai sensibile – pentru a satisface cerințele ridicate ale afacerilor și clienților, IT-ul trebuie să protejeze o suprafață de atac în continuă expansiune. Între timp, companiile îmbrățișează  conformitatea, pe măsură ce reglementările se consolidează. 67% dintre liderii IT au probleme în a echilibra obiectivele de afaceri și de securitate.

Iată primele 13 statistici cheie găsite în raportul State of IT:

Cererea de servicii IT este în creștere. 84% dintre liderii IT spun că departamentele lor trebuie să răspundă mai bine așteptărilor în schimbare ale clienților. Iar 82% dintre liderii IT spun că departamentele lor trebuie să demonstreze mai bine valoarea de business.

Principalele domenii de interes pentru IT sunt reziliența și eficiența. 62% dintre liderii IT întâmpină dificultăți în a ține pasul cu cererile din partea afacerii.

Măsurătorile de performanță IT se concentrează pe rentabilitatea investițiilor. Doar 35% dintre liderii IT spun că indicatorii lor de performanță sunt complet aliniați cu cele ale altor departamente. Cei cinci indicatori IT sunt: 1. ROI (return on investment) al proiectului, 2. viteza proiectului, 3. satisfacția/experiența clienților, 4. satisfacția/experiența angajaților și 5. sustenabilitatea.

Acestea sunt principalele provocări IT: 1. amenințări la adresa securității, 2. integritatea/calitatea datelor, 3. neconcordanța dintre IT și afaceri, 4. constrângerile bugetare și 5. schimbarea cerințelor de afaceri.

Inteligența artificială devine mainstream. Potrivit McKinsey, 50% dintre organizații vor utiliza inteligența artificială în 2022. IDC preconizează că cheltuielile globale pentru AI vor crește cu un procent uimitor de 26,9% numai în 2023. Un sondaj recent al profesioniștilor din domeniul serviciilor pentru clienți a constatat că adoptarea AI a crescut cu 88% între 2020 și 2022. Serviciul de relații cu clienții conduce în topul cazurilor de utilizare a AI, organizațiile cu AI utilizându-l în următoarele moduri: optimizarea operațiunilor de servicii (24%), produse noi bazate pe AI (20%), analiza serviciilor de relații cu clienții (19%), segmentarea clienților (19%), îmbunătățiri ale produselor bazate pe AI (19%), achiziția de clienți și generarea de lead-uri (17%), automatizarea centrelor de contact (16%) și optimizări ale caracteristicilor produselor (16%).

IA generativă a devenit abia recent mainstream. Raportul arată că 86% dintre liderii IT consideră că AI generativă va avea un rol important în organizația lor în viitorul apropiat. Cu toate acestea, 64% dintre liderii IT sunt preocupați de etica AI generativă, iar 62% sunt îngrijorați de impactul acesteia asupra carierei lor.

Etica și IA generativă se concentrează pe acuratețe, prejudecăți, toxicitate, siguranță și confidențialitate. Într-un sondaj recent realizat în rândul liderilor IT, printre preocupările legate de IA generativă se numără riscurile de securitate (79%), prejudecățile (73%) și amprenta sa de carbon (71%).

Automatizarea este un punct central în căutarea eficienței. 87% dintre liderii IT se așteaptă la mai multe investiții în automatizare în cadrul organizațiilor lor în următoarele 18 luni. Domeniile cheie de interes pentru automatizare includ: gestionarea comenzilor, gestionarea operațiunilor IT, gestionarea serviciilor IT, gestionarea activelor IT, servicii pentru clienți, DevOps și gestionarea versiunilor, integrarea clienților, integrarea angajaților și procesele de resurse umane.

Randamentul investițiilor în automatizare este larg. Departamentele IT care utilizează automatizarea raportează o medie de 1,9 ore economisite pe săptămână per angajat. Principalele beneficii ale automatizării sunt: eficiența operațională (56%), productivitatea angajaților (52%), satisfacția clienților (49%), satisfacția la locul de muncă (44%), scăderea costurilor (39%), o mai mare concentrare pe munca de mare valoare (39%), diferențierea competitivă (36%), capacitatea de a se extinde (35%) și mai puține bilete de asistență (26%).

Departamentele IT raportează o serie de provocări care trebuie luate în considerare atunci când stabilesc cum, unde și în ce măsură să integreze automatizarea. Doar 42% dintre liderii IT sunt complet mulțumiți de stadiul de automatizare a proceselor din organizația lor. Printre principalele provocări IT se numără: preocupări legate de securitate și confidențialitate, compatibilitatea sistemelor existente, bugete inadecvate, priorități concurente/lipsa de capacitate a echipei și dificultăți în găsirea tehnologiei potrivite.

Departamentele IT adoptă soluții low-code și no-code pentru a răspunde cererii în creștere. Departamentele IT se străduiesc să țină pasul cu cererea tot mai mare de dezvoltare de aplicații, doar aproximativ un sfert (26%) dintre acestea fiind capabile să susțină toate cererile. În căutarea unei dezvoltări mai eficiente, instrumentele low-code și no-code sunt acum ceva obișnuit, 77% dintre departamentele IT folosindu-le. Iar 46% dintre departamentele IT au în prezent strategii de proiectare compozite, iar alte 43% au în plan să le implementeze în termen de 18 luni.

Integrarea este critică pentru misiune, pe măsură ce aplicațiile și datele proliferează. Numărul estimat al aplicațiilor într-o întreprindere tipică (2021: 843, 2022: 976 și 2023: 1.061) a crescut cu 26% în doar doi ani, pe măsură ce organizațiile se străduiesc să îndeplinească standardele în creștere pentru experiențe digitale în timp real și foarte personalizate. Având în vedere că 72% dintre interacțiunile cu clienții sunt acum digitale, experiențele pe care le așteaptă clienții și angajații depind adesea de reconcilierea, conectarea și armonizarea datelor din diverse surse. În prezent, 88% dintre liderii IT consideră că integrarea sistemelor/aplicațiilor este esențială atât pentru experiențele clienților, cât și pentru cele ale angajaților.

Impactul structurilor de tip siloz și al integrării deficitare costă întreprinderea milioane de dolari pe an. Efectele sunt variate și drastice, creșterea costurilor fiind principala consecință raportată de respondenții la sondaj. Liderii IT din cadrul întreprinderilor estimează cheltuieli medii de 4,7 milioane de dolari pe an pentru eforturile de integrare personalizată – cu 31% mai mult decât estimarea lor de 3,6 milioane de dolari în 2022. Și, 80% dintre liderii IT spun că provocările de integrare încetinesc inițiativele de transformare digitală.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...