G4Media.ro

Președintele Iohannis: Capacitatea școlilor de a educa online – esențială pentru viitor,…

Foto: Pexels.com

Președintele Iohannis: Capacitatea școlilor de a educa online – esențială pentru viitor, chiar dacă e o ruptură față de tradiție

“Capacitatea școlilor de a oferi o experiență educațională cât mai completă cu ajutorul mijloacelor online de comunicare va fi o condiție esențială în viitor, chiar dacă reprezintă o ruptură față de tradițiile școlii românești”, a transmis, vineri, președintele Klaus Iohannis, într-un mesaj prezentat în cadrul Galei Teleșcoala, dedicat profesorilor care au participat în școala la distanță și în programul TVR cu același nume.

Potrivit președntelui, “pe viitor, în ciuda obstacolelor puse de virusul SARS-CoV-2, menținerea legăturii dintre elevi și școală rămâne esențială. Această perioadă a vacanței de vară reprezintă o bună ocazie pentru a ne pregăti în perspectiva următorului an școlar și universitar”.

El a arătat că “doar prin asigurarea unei continuități funcționale a actului educațional putem împiedica propagarea pe termen lung a efectelor negative ale actualei pandemii. Nu trebuie să decontăm efectele acestei crize în 2030 sau 2040, ci să ne așezăm, ca societate, pe drumul spre o relansare economică, socială și civică amplă și rapidă”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Numai online școală va fi distrusa! Pana la urma habarnistul asta a susținut vreo lecție online, sa va care sunt care deficientele majore ale scolii online fata de sistemul clasic și adevărat? De ce nu faceți un sondaj sa vedem căți copiii au fost realmente ajutati de scoala de la TVR? Minciuni din tarisoara noastră Romanica!

    • ai ramas undeva in anii 50?

    • Dar fa tu daca vrei scoala offline. Poti incerca si sex printr-o conexiune USB, eventual 1.0, ce zici? Ca in Avatar.
      Sunt sate la care semnalul de abia se prinde in varful copacului din deal. Ce zici? Te bagi?

  2. Scoala de la TVR e ceva imposibil de urmarit. Aia nu e scoala, e un nene/tanti care citeste ca un robot, rapid, un text care apare pe ecran. Nu explica, nu preda nimic, e text-to-speech uman. De multe ori textul e asa mic incat nu se poate citi (expertii TVR se uita de la 30cm pe un monitor si li se pare ok). Eu as intrerupe emisiunea, e o bataie de joc.

  3. Pt cineva care a vrut sa faca din Educatie semnatura mandatelor lui, esecul lui KI de a misca si un fir de par in domeniu e penibil si trist pt sutele de mii de copiiai fiecarei generatii. Si viitorul arata naspa.

    Angajarra unor consultanti mixt extern/intern pt a adapta scoala pt invatat la distanta e primul pas si f urgent.

    Viziune!!

  4. Foarte corecta abordarea presedintelui . Cele doua forme ,de abordare educationala , trebuie sa devina complementare . Numai niste primitivi mai pot crede ca vechea scoala satisface nevoile de astazi ale tinerilor . Sa lasam interesele unor vechi educatori si sa acceptam cererea tinerilor ce doresc aceasta noua forma de invatamnt ce are evidente avantaje fata de obositoarea dependenta a elevului de sala de clasa . Poate asa si profesorii vor intelege esentialul ,fara a mai putea abuza in vreun fel de aceasta calitate numita – functie de profesor – ci mai degraba isi vor dezvolta si ei noi tehnici educationale .

    • Este evident ca aceasta solutie data fara sa vrem si de pandemie este cea corecta si apartine viitorului .

    • Fara suparare, cand a fost ultima data cand ai avut tangenta cu sistemul educational, direct/personal si nu prin intermediul unui copil?
      Eu am, am beneficiat de toate tehnologiile necesare si iti pot spune ca nimic in lume nu suplineste/ compenseaza contactul elev – profesor din sala de curs. Din contra acest taram al fagaduintei, al predării online este gaunos, plin de lipsuri, deficitar si va conduce la carente educaționale.
      Pe viitor iti recomand sa vorbesti din experienta si nu din auzite. Dintr-o intreaga universitate nu am auzit un student sa fie incantat de mirajul invatamantului online, pe care ei personal l-au testat (pe diferite platforme) si pe care tu il clamezi, impreuna cu habarbistul sef.

    • CORECT dar de fapt incorect . Faptul ca nu ai auzit , faptul ca tu crezi ca nimic nu suplineste , faptul ca tu poate ai avut tangenta si eu nu (dar asta nu stii nici tu nici eu despre celalalt ) asa cum te lauzi in text , nu te face detinator de adevar ,ci mai degraba detinator de o falsa intelegere ca modalitate de gindire personala (asta daca o ai ).

    • Era o intrebare, nu o afirmatie la inceput… Plus ca acest silogism pe care il incerci ar sta in picioare, daca nu as fi plecat in argumentatia mea de la ceva concret, si anume sustinerea ta. Este lesne de observat habarnismul, nu am cum sa te creditez altfel, atat timp cat toti din domeniu (profesori si studenti, fara exceptie) se plang de lipsurile acestei metode, deja prea mult laudata de habarnisti ca tine! Eu am testat-o jumatate de an, tu ? Marele plus este ca ne-a tinut aproape si am putut continua orele, in schimb calitatea actului educational a scazut semnificativ.

    • A te plinge de ceva nu este sinonim cu adevarul , asa cum nici cuvintele tale nu au aceasta calitate , cel mult este propria ta intelegere sau poate propriul tau interes . Pe acest subiect nu numai profesorii decid si elevii au un cuvint de spus . Asa cum am afirmat deja trebuie sa existe in paralel ambele forme de invatamint cel putin o vreme . Dar daca stii exact ce doresc elevii si ai intrebat in -stinga sau in dreapta- ai sa fii surprins(cred ca ai fost deja )de intelegerea pe care elevii o ataseaza necesitatii existentei in paralel a celor doua modalitati de invatamint .

  5. Problema e domnule președinte, că nu funcționează scoala online! Unii copii nu au răbdare să stea atâta timp la calculator, alții sunt distrași, alții au profesori sau învățători care nu știu cum să predea online. Alții au frați acasă care îi deranjează. Profesorii nu pot supraveghea daca copilul este atent și lucrează. Și o mulțime de alte probleme. Nu se poate așa, asta e adevărul!

  6. Ca si in cazul sanatatii, ideea guvernului esta sa dea cu bani in firme straine, si sa neglijeze factorul uman. Ce suplinitor rural va folosi laptopuri in conjunctura de azi?

  7. Care ar fi problema suplinitorului utilizator de laptop? Dacă e suplinitor înseamnă că nu îl duce capul sau ce? Sau ce te intriga, faptul ca nu cumpără laptopuri producție România? Să fie oare din cauză că nu există producători români de laptopuri?

  8. Eu sunt unul care a tinut ore on-line, la nivel universitar tehnic (licenta si masterat).
    Cursurile au mers cumva. Orele de aplicatii au fost foarte dificile, cu rezultate discutabile. N-ai cum sa vezi în timp util hârtia pe care studentul a calculat ceva. Sa adaugam faptul ca si tehnica e înca deficitara. Am lucrat pe platforma MS Teams, si am avut pe laptop (cu W10) 4 softuri. IE si Edge (produse ale MS!) au refuzat conectarea, aplicatia instalata pe laptop nu „vede” microfonul, iar Chrome nu „vede” camera.
    Finalizarea: examenele au fost o bascalie!
    Scoala on-line a facut si nepotul meu (clasa a 2-a); la toamna intra si al doilea, la clasa zero. Sa ne spuna „mintile luminate” câti parinti, chiar cu oarecare pricepere, vor putea sta acasa cu copiii. Si cum face un parinte, aflat acasa, sa ghidoneze doi copii on-line si sa-si faca si serviciul propriu.
    Doamne ocroteste-i pe români! Ca multi au mintea plecata de-acasa…

  9. Cam asa, as mai adauga aici si faptul ca studentii interesati, studiosi, simt lipsa orelor de clasa, pe care incearca sa le suplineasca prin mult studiu individual…. Rezultatele, exact cum ai spus, examene de bascalie.

    • Nu poti prezenta o parere proprie in forma unui adevar de nezdruncinat , sunt convins (asta ca sa iti folosesc modalitatea de exprimare ) ca foarte multi elevi ,studenti, nu simt nevoia orelor de curs la clasa si le considera uneori banale .

    • Nu numai banale , ba chiar lipsite de interes , fara a fi prezentate sau actualizate temele supuse discutiei , fara o coerenta a discursului profesional .