Președintele Federației Asociațiilor de Părinți critică părinții care cer tăierea numărului de…

Iulian Cristache / Foto: Facebook.com

Președintele Federației Asociațiilor de Părinți critică părinții care cer tăierea numărului de ore prin schimbarea planurilor-cadru: ”Nu mai puneți presiune fără să știți ceea ce ar trebui”

Contre între organizațiile de părinți pe tema reducerii numărului de ore din învățământul preuniversitar. Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar (FNAP-IP), Iulian Cristache, susține, într-un mesaj pe Facebook, că „schimbarea planurilor cadru este un program complex, nu o joacă de copii. Deși avem o lege care reglementează un nou număr de ore, sub presiunea părinților riscăm să facem o altă prostie, adică să le tăiem fără un studiu fundamentat”.

Reacția vine după ce alte două organizații de părinți, Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România și Grupul civic Parintii cer schimbare, au cerut aplicarea legii care prevede reducerea numărului de ore la şcoală, intr-o scrisoare deschisă comună adresată ministrului Educaţiei şi autorităţilor care acum lucrează la noile planuri-cadru din învăţământul preuniversitar.

Reducerea numărului de ore este prevăzută de lege și ar trebui să intre în vigoare din toamnă, o dată cu începutul anului școlar următor – 2020-2021.

Ministrul Educației Monica Anisie a declarat că în luna ianuarie 2020 va pune în dezbatere noile planuri-cadru.

Planul-cadru reprezintă documentul care stabilește disciplinele pe care le studiază elevii și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei materii.