G4Media.ro

Presa germană: Șoselele cele mai periculoase din UE sunt în România

Sursa foto: IPJ Sibiu

Presa germană: Șoselele cele mai periculoase din UE sunt în România

Șoselele din Germania se situează peste nivelul mediu al UE în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. Totuşi, ţara nu face parte din grupul fruntaş când vine vorba despre siguranţă, arată o analiză Die Welt, citată de Rador.

Şoselele cele mai periculoase din UE sunt în România. După cum reiese din datele statistice actuale ale Comisiei UE privind victimele decedate în trafic, în 2020 numărul acestora a fost de 92 la un milion de locuitori. În grupa „fruntaşă” se află de asemenea şi Bulgaria (81), Lituania (78) şi Croaţia (72).

Cele mai puţine victime din trafic se află în Malta (17) şi Suedia (20). Cu 31 de decese la un milion de locuitori, Germania se găseşte clar sub nivelul mediu al UE de 45 de cazuri, iar Franţa se situează exact la această valoare. Ţări ca Danemarca, Irlanda sau Olanda se prezintă mai bine faţă de cele mai mari două state.

În total numărul victimelor de trafic din UE a crescut în 2021. Potrivit datelor statistice ale Comisiei, pe şoselele celor 27 de state membre au decedat 19.896 de persoane, ceea ce reprezintă faţă de anul precedent un plus de 6 procente. În comparaţie cu anul de dinaintea pandemiei de coronavirus, 2019, valorile erau cu 13 procente mai mici.

La acest moment nu există încă datele pentru anul 2022, dar experţii se aşteaptă la o nouă creştere cu 10% faţă de anul 2021. Astfel, obiectivul de a înjumătăţi până în 2030 numărul victimelor faţă de 2020, se confruntă cu o provocare puternică. (Traducerea: Imola Stănescu)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Pai cand iei carnet cu mita, cam asa se intampla pe strazi.

    • Asta e doar o parte din tablou. Cealalta parte e ca Politia Romana face acelasi lucru de 30 de ani, cu aceleasi rezultate. Controale sporadice dar umflate prin intermediul presei. Orice sofer stie cand iese pe sosea ca probabilitatea sa intalneasca un echipaj de rutiera e de la mica spre zero. Altfel… cand acelasi roman iese pe granita, e mult mai grijuliu si cuminte in trafic.

      Veti vedea cum politistii habar nu au ce pot face impotriva fenomenului accidentelor, dar vor stii sa se planga intotdeauna de salarii. Eu as taia 50% din posturile de la rutiera si sa vedem, daca se plang si de volumul de munca.

  2. Cei mai proști votanți și cel mai ticălos popor, tot în România.

    • Votanții din Rusia sunt mult mai praf: de peste 20 de ani îl tot aleg pe Putin, care acum îi trimite in Ucraina, să culegă plumb cu fruntea

  3. Inainte sa apara postarile clasice «pentru ca nu sunt autostrazi», mai ganditi-va si la fauna de pe sosele: agresivi, flashuri, taiat linie continua…
    Are dreptate asdas, dar pe langa carnete luate cu mita, lipseste si un minim de bun-simt…

  4. Rrumanul este agresiv si smecher in trafic …..mor valahii pe soselel patriei ca sobolanii ..

  5. Politaii aia cu mita din lighean ar trebui anchetati pentru crima si un disclaimer pentru altii ca ei care inchid ochii la un test psihologic smenuit sau la faptul ca dau permisul unora care nu stiu sa citeasca – sunteti direct vinovati de faptele pe care acesti indivizi le savarsesc.

    • @Alex, sunt de acord cu tine partial, pentru ca nu astea sunt cauzele reale, sau cel putin nu numai astea. Multe accidente sunt produse, dupa cum vedem in media, nu neaparat de soferi care nu stiu sa citeasca sau care au luat pe nemeritate permisul. Permisul multi il iau ,,pe bune” sa zic asa, dar ulterior nu respecta regulile in trafic, le ingora nu pentru ca nu le cunosc, ci pentru simplul fapt ca asa este romanul, atat de educat este cat a reusit societatea si scoala sa il educe. Ce, tu crezi ca cei care fac evaziune fiscala nu au infiintat firmele legal, sau nu cunosc ca incalca legea? Ei stiu asta, dar au o astfel de mentalitate. Cauzele sunt multiple, iar nu toate tin de autoritati, cum este si cu testatea psihologica, acolo sunt medici si firme private, de ce aleg totusi sa puna in pericol traficul, de ce nu sunt responsabili? Oare nu au luat nici ei diplomele pe bune?

  6. sînt periculoase, ci șoferii românești. Pe orice drum, inclusiv autostrăzi, principala mea preocupare e să mă feresc de ceilalți. Oare și cei din Suedia se tot uită de-a lungul șoselei înainte și înapoi să vadă la timp pericolele?

    • Așa-i.

  7. Ar trebui sa se investească mult în educarea șoferilor. Degeaba plângem după autostrăzi pentru ca foarte mulți nu știu sa circule pe ele. Drumurile cu prea multe benzi ii baga în ceata pe unii. Alții cred ca dacă aprind avariile sunt invizibili. Alții dau flashuri în speranța că mașina din fata face o magie și dispare. Mergem cu viteza mare cu o tigaie de mașina veche de 30 ani care ia ITP pe șpaga, are cauciucuri cu sarmele pe afara care nu mai au nici urma de striații. Ne luam toți Dacia dar nu ne uitam ca la siguranță a obținut scor mai slab decât o căruță. Etc