G4Media.ro

Porsche vrea să facă benzina la fel de „verde” ca şi motorul…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. „şi în anul 2040 vor mai circula pe străzi numeroase automobile cu motoare cu ardere”

    Toate SH-urile ajung in Bucuresti.

  2. ,,Este vorba de electro-carburanţi sau E-Fuels, aşa cum sunt ei denumiţi în branşă – benzină metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră.”

    Ba emit foarte bine gaze cu efect de sera, insa ei, combustibilii, sunt creati la randul lor din dioxidul de carbon, mai sus mentionat, din atmosfera. Se ajunge la o ,,recirculare” a dioxidului de carbon, fara a fi emis extra din combustibil obtinut in mod conventional.

  3. ”dacă se ţine cont de efectele pe care le are asupra mediului producţia de baterii.” OPAAAA! e prima oara cand aud ca procesul de producere baterii este poluant!!!

    • Procesele de fabricare ale bateriilor genereaza o cantitate de poluare echivalenta cu poluarea generata de functionarea unei masini conventionale timp de 10 ani. O alta problema este data si de faptul ca in conditiile in care marea majoritate a necesarului de energie electrica este acoperit de termocentrale si de centralele atomoelectrice nu vom mai avea gaze cu efect de sera emise de functionarea efectiva a automobilelor ci vom avea mai multe gaze cu efect de sera de la termocentrale si mai multe deseuri radioactive de la centralele atomoelectrice. Nu inteleg care sunt interesele si de ce UE se cramponeaza atat de mult de automobilele electrice si nu incurajeaza cercetarea pentru cautarea unor alternative mai viabile decat motoarele cu propulsie electrica.

  4. Mi se pare un bullshit pentru ca si ca sa produci acea benzina sintetica tot va trebui sa consumi energie.
    Pe cand motoarele electrice au avantajul ca se pot incarca si din surse de energie electrica „verde” eoliene/fotovoltaice. poate si nucleara.
    Un alt avataj al motoarelor electrice este ca ele covertsesc energia electric strict in energie mecanica, avand un randamenyt mult mai bun fata de motoarele cu ardere care pe langa energia mecanica data de explozie, ele converstesc conbustibilul si in energie termica, cel putin 50%, care este practic energie pierduta.
    Ca sa nu mai vorbim ca si benzina sintetica tot va arde si va degaja CO2 in orase, e cand energia electrica, chiar si cand e facuta din carbune, nu polueaza fix in orase.
    Dupa parerea mea doar masinile electrice sunt o alternative verde, dar asta DOAR in masura in care si sursele de curent electric se vor trasfrma treptat in surse de energie verde (trecerea de la centralele pe carbune la eoliene, panouri fotovoltaice sau energie nucleara)

    • Nope Poti folosie energie verde si la productia de benzina sintetica cum poti folosi energie din combustibili fosili pentru a incarca o masina electrica. Noutatea e tocmai ca arderea noului carburant nu mai genereaza CO2 Producerea de masini electrice e foarte poluanta (baterii motor) si utilizeaza minerale rare care se vor epuiza rapid. Autonomia extrem de redusa si timpul extrem de lung de incarcare sunt alte evidente dezavantaje ale masinilor electrice. Mai e de lucru pana a gasit formula ideala de mobilitate verde

    • Mersul pe jos e eco.

  5. Sa nu uitam, Porsche face parte din grupul Volkswagen care a anuntat acum mult timp ca motoarele lor diesel sunt mai curate decat aerul de munte…

  6. Sa nu uitam ca cea mai curata energie este cea pe baza de H2 dar faptul ca nu se prea vorbeste despre ea arata ca se pregateste ceva . Sistemul energetic national nu se prea poate baza exclusiv pe surse regenerabile si de aceea cei care se pricep pregatesc mai multe surse de energie alternativa.

    • Utilizarea H2 pentru masini este dificila datorita complexitatii sistemului. Se va utiliza cu predilectie la camioane datorita dificultatilor de miniaturizare a sistemelor cu H2 Este nepoluant la utilizare dar din nou apare problema poluarii la generare, Energia cu care se genereaza H2 nu e necesar una verde