G4Media.ro

Poluarea din București: Bruxelles-ul a început oficial procedura de sancționare a României…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Poluarea din București: Bruxelles-ul a început oficial procedura de sancționare a României pentru că nu-și protejează cetățenii

Curtea Europeană de Justiție a trimis luni Ministerului Mediului un document prin care înștiințează autoritățile române că a început procesul intentat de Comisia Europeană în luna mai pentru că statul român nu rezolvă problema poluării din București, potrivit purtătorului de cuvânt al ministerului, Mihai Drăgan. Eșecul protejării propriilor cetățeni poate costa România între 100.000 şi 400.000 de euro pe zi.

Cum s-a ajuns aici?

Epopeea calitaţii precare a aerului din marile oraşe ale României, Bucureşti, Iaşi şi Braşov începe în urmă cu câţiva ani. În 2007, exact anul aderării la UE, poluarea din cele patru mari orașe a intrat sub lupa Comisiei Europene. După trei administrații locale (Videanu, Oprescu, Firea) și nenumărate guverne care au eșuat în procesul de diminuare a poluării, Comisia Europeană a anunțat în 17 mai declanșarea procedurii de infringement (sancționare) împotriva României.

Problema care a dus la acest proces este prezența în exces a prafului din atmosferă, extrem de nociv pentru corpul uman. Denumirea ştiiţifică? PM 10. E vorba despre particule în suspensie, cu un diametru mai mic de 10 microni, care pătrund în plâmâni şi pot provoca inflamații și intoxicări grave.

Cele mai mari valori au fost înregistrate în capitală. Municipalitatea ar fi trebuit să ia din timp o serie de măsuri pentru combaterea surselor de poluare. Raul Pop, fost secretar de stat în Ministerul Mediului, spune că „ministerul Mediului şi Parlamentul vin cu o serie de măsuri şi obligaţii, dar ele trebuie implementate la nivel local. Dacă la nivel local nu găsim soluţii pentru trafic mai puţin poluant, pentru şantiere mai puţin poluante sau pentru orice altă sursă de poluare care trebuie ţinută sub control, practic nu are ce să ne facă nici Comisia Europeană, nici Guvernul”.

Amenzile sunt usturătoare, iar nota de plată, potrivit activiştilor de mediu, ar putea fi decontată direct de către bucureşteni. Dan Trifu, un activist de mediu din capitală, spune că „Statul român poate să scape de această plată, atribuind-o Consiliului General pentru că nu a îndeplinit măsurile asumate. Din experienţa noastră şi din studiile pe care le-am efectuat în dosarele respective, rezultă că am putea fi amendaţi între 100.000 şi 400.000 de euro pe zi.”

Primăria: De vină sunt foștii primari și Ministerul Transporturilor

Primăria Capitalei a reacționat marți cu precizări legate de proces și a transferat vina pe foștii primari: ”Situația în care se află municipiul București ca urmare a derulării procedurii de infringement deschisă de Comisia Europeană împotriva României privind calitatea aerului a fost generată de nerespectarea condițiilor de calitate a aerului impuse de legislația europeană într-o perioadă anterioară actualului mandat (7 ani de neconformare respectiv intervalul 2007-2014.)”.

Primăria spune că, pentru a remedia situația, a elaborat Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) – un document cu soluții pentru combaterea poluării, printre care se numără modernizarea transportului public, incurajarea mjloacelor de transport alternativ, recuperarea spatiilor verzi (ex: s-au alocat fondurile bugetare necesare recuperarii parcului Verdi), controale care vizeaza disciplina in constructii, eliminarea depozitelor necontrolate de deseuri, igienizarea terenurilor virane.

Primăria a mai găsit însă un vinovat: Ministerul Transporturilor, care întârzie finalizarea Centurii Bucureștiului și a Autostrăzii de Sud, precum și finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou, ruta Valea Ialomitei – Eroilor 2 și demararea și finalizarea Magistralei 6, ruta 1 Mai – Otopeni.

Foto: InquamPhotos

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Daca bucurestenii voteaza PSD, ce pot eu sa le fac? Le place in mizerie, intre cladiri de pe care cade tencuiala.

    • Da, practic vechea administratie sub Oprescu a fost de fapt tot PSD.

      Faptul ca Oprescu s-a declarat independent, dar sustinut de PSD (iar PSD nu a avut candidat propriu) a fost o vrajeala care, din pacate, a tinut la bucuresteni.

  2. Î: Cum s-a ajuns aici?

    R: „Apăi, vreau să-mi iau mașină, să nu fiu sărăntoc ca ăia de pe stradă”, „Eu când vreau să mă căsătoresc cu viitorul soț, vreau să avem două mașini în familie”, „Mașinile e viața mea”

    Hai doamenlor și domnilor, de ce să fim ipocriți? De-asta există atâtea mașini. Și pentru statut impus cum că nu vei fi „sărac” și pentru că vrei să ai un soț-fraier care să-ți plătească o mașină, că doar nu vreți o mașină pe familie, vreți două, nu-i așa…

    Exemplele pot continua.

    • Romanii au cele mai putine masini din Europa pe cap de locuitor, deci bati campii.

      Probabil esti un frustrat care nu isi poate cumpara masina din ajutoarele sociale.

    • Toti pesedistii se oftica pe navetistii cu masini.
      Intre timp ei aproba PUZ-uri cu blocuri in mijlocul parcurilor si interzic bucurestenilor instalarea centralelor termice de apartament.
      Cate masini ar putea polua la fel ca un CET care arde carbuni si pacura pentru electricitate si caldura? Daca s-ar umple orasul de masini electrice care CET ar polua mai mult pentru a se acoperi necesarul se electricitate? Ce polueaza mai mult: gazul, benzina, motorina sau carbunii si pacura?

      Dar nimeni nu a vorbit despre santierele vesnice. Orice constructie se termina mai rapid in antichitate decat acum. Care santiere? Nu cele ale primarului actual. Nu. Cele ale primarilor precedenti.

    • Ce pacura si carbuni visezi? 🙂 Alea se folosesc in cazuri extreme, de multa vreme CET-urile merg pe gaz.

  3. Hai sa nu mai cautam vinovati! Sa facem ce putem cu ce avem ! Acum, in ultumul ceas! !!!300.000-400.000 sunt bani foarte multi, in loc de sanctiuni sa facem ceva cu ei.Ok recuperarea spatiilor verzi- trebuie parcari, ok transport in comun- trebuie metrouri, tranvaie, autobuze, ok respinsabilizare, educare- trebuie oameni capabili si planuri viabile puse in practica, si pt cei rau voitori sanctiuni! Aloo , se poate! Puneti in practica! Explicati oamenilor ca este in interesul lor, si aplicati legea pentru toti, la fel! Resimt smogul zilnic, si imi este greu sa respir! Trebuie si pomi, plante, flori! Ne vor ajuta! Sa replantam padurile taiate!Hai sa facem educatie pentru curatenie, mediu si plantare! Reciclare!Fara firme intermediare!!!!….. a lui X , a lui Y!!!!.Cu ce avem in dotare!!!!! Specialistii din institutiile de stat, si cei din privat(Pro-bono pt ca este si pt ei!) Prin Scoli, Licee, Facultati, mass -media,etc

  4. Eu ma bucur! Si poate-i ia cineva la bani marunti si pe responsabilii de-a lungul timpului si poate-i vedem la puscarie. Doamna Gratiela se plimba de 1 an si 8 luni, de exemplu!
    Si poate astfel inteleg si cretinii care folosesc sau lasa sa se foloseasca, sau sunt de acord cu folosirea, sau tolereaza, sau nu-i intereseaza, ca se folosesc in capitala dracoveniile alea de turbosuflante pentru frunze si iarba taiata, care polueaza fonic si atmosferic mai mult decat o masina de 5 tone si care in occident sunt interzise din acest motiv.
    Sa platim pana ne iau dracii, ca asa mai este o sansa de responsabilizare a celor de la conducere…