G4Media.ro

O companie chineză anunță o baterie pentru mașini electrice care ar funcționa…

O companie chineză anunță o baterie pentru mașini electrice care ar funcționa 2 milioane de km

O companie chineză care lucrează pentru Tesla sau Volkswagen a anunțat că va produce o baterie pentru mașini electrice care îi va permite să funcționeze 16 ani sau aproximativ 2 milioane de kilometri, față de o durată medie de viață actuală de opt ani sau de circa 242.000 de kilometri, conform Bloomberg.

Bateria va fi produsă de către compania Contemporary Amperex Technology (CATL), care are sediul la Ningde (sud-estul Chinei) și care este cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume.

Dublarea duratei de viață de la opt ani la 16 ani reprezintă un factor – cheie pentru industria mașinilor electrice, bateria putând fi astfel reutilizată și pentru un al doilea vehicul.

Acest lucru ar reduce cheltuielile legate de folosirea mașinii și reprezintă un pas important pentru o industrie care încearcă să recupereze, pe de-o parte, scăderea vânzărilor în urma crizei provocate de COVID-19, și, pe de altă parte, reducerea subvențiilor oferite de guverne în contextul prăbușirii prețului petrolului.

„Noua baterie va costa cu aproximativ 10% mai mult față de bateriile utilizate deja la vehiculele electrice”, precizează Zeng Yuqun, fondator și președinte al CATL, ”dar dacă cineva lansează o comandă, noi suntem gata să începem producția”.

Pierderea puterii bateriei și obligativitatea înlocuirii acesteia după doar câțiva ani sunt printre principalii factori care împiedică achiziționarea de vehicule electrice de către consumatori.

Cursa pentru crearea unei baterii cât mai puternice a început de ani buni. Anul trecut, Tesla a anunțat că intenționează să producă o baterie capabilă să funcționeze un milion de kilometri, în timp ce General Motors Co. a declarat luna trecută că este pe cale să realizeze acest lucru.

Deși criza provocată de coronavirus a redus în acest an vânzările de mașini electrice, analiștii sunt de părere că la începutul lui 2021 cererea va crește semnificativ.

Se estimează că mașinile electrice vor reprezenta anul viitor până la 8,1% din totalul vânzărilor de mașini din China și de până la 5% în Europa.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Tot ce e made în China e lipsit de credibilitate.

    • Alex, ar trebui sa stii ca civilizatia occidentala a putut sa se dezvolte cu inventii furate/imprumutate de la chinezi. De exemplu, busola cu care navigatorii lui peste au construit imperii este o inventie chinezeasca foarte veche. Hartia si tiparul, cu care s-a dezvoltat cultura si civilizatia sunt tot inventii chinezesti vechi de mii de ani. As mai aminti ca acum 2000 de ani chinezii aveau arbaleta cu repetitie si cumparau ziare de la chiosc. In Europa, pe vremea aia lumea se imbraca in piei de oaie… Faptul ca lumea ii crede lipsiti de credibilitate se datoreaza „comersantilor” care din dorinta de castig rapid importa toate ciurucurile ieftine. Daca ar fi neseriosi, cum sa face ca foarte multe firme si-au mutat productia acolo? Aproape tot ce ne inconjoara acum este „made in china”. Gata, am terminat si ma grabesc sa vad daca nu cumva si pe actul meu de identitate nu scrie ceva legat de china.

    • @kata Ai enumerat cele mai valoroase descoperiri ale civilizatiei antice chineze, la fel ca ceilalti propagandisti sinofili care o dau inainte cu busola si hartia ca sa salveze imaginea Chinei din ultimul secol. Descoperirea busolei a fost favorizata de localizarea geografica a minereului magnetizat din care a fost modelata prima busola iar praful de pusca de zacamintele naturale de salpetru. Practic pentru a descoperi praful de pusca e de ajuns sa arunci salpetru in foc, lucru pe care il poate face si o maimuta daca are acces la acest tip de sare.
      Cu tot cu „great four inventions” civilizatia chineza antica era mult sub nivelul Greciei antice sau al romanilor.
      Ceea ce omiti, la fel ca ceilalti propagandisti pro-comunisti sinofili, este ca in China nu a existat Iluminism. Progresele facute de europeni in domeniul matematicii, in secolele XVIII-XIX stau la baza functionarii multor metode calcul implementate pe calculatoare in ultimele decenii si fara de care nu ar fi fost posibile lucruri banale precum transmisiunile la distanta sau procesarea digitala a imaginii.
      China a avut o tentativa esuata de „revolutie culturala” fortata sub regimul Mao. Acum Xi reia acelas proces de modernizare artificiala, imitand modele din occident. Isi fabrica o imagine de tara civilizata dar se bazeaza pe hegemonie si trafic de influenta exploatand fenomenul coruptiei din tarile sarace si subdezvoltate.

  2. Lacomia capitalista va ingropa sistemul capitalist. WW are planuri mari in China iar Tesla vinde secrete tehnologice chinei . Ceva este putred totusi in sistemul de autoaparare a tarilor democratice, inclusiv USA.

  3. Recunosc că în grabă am citit ‘bacterie’ îl loc de ‘baterie’ : )

    China încearcă să-şi reconsolideze credibilitatea… să vedem ce va ieşi.

    • Chiar ai citit bine. Astia nu sunt in stare decat sa inoveze in bacterii, nu in altceva. Tot ce fac ei exista deja si au de unde fura. Cum baterie pt 1M km nu exista inca, nu vei vedea nici la ei…

    • Nu tre’ sa inoveze. Tre’ doar să mănânce; natural, din piață.. Și bacteria – voila!

  4. Să nu uităm că este prima dată când au depășit US la nr de inovații, ca și Singapore, Hong Kong și Macao sunt tot China. Nu este imposibil să fie adevărat. Schimbarea industriei auto și nu numai ar evolua spectaculos

  5. Pana acum cativa ani capacitatea baterillor cu litiu scadea la 80% dupa aproximativ 250 de cicluri de incarcare.
    Odata cu progresele in domeniul nanotehnologiei, viata bateriei a fost adusa la 1500 de cicluri, unii fabricanti pretinzand in prezent in jur de 2000 sau 2500 de cicluri pentru bateriile lor.
    Pentru a functiona pe masina 1 milion de mile / 1.6 milioane Km ar fi necesar ca durata de viata a bateriei sa fie undeva intre 5500 si 6000 de cicluri. Este un salt important, mai ales daca se ia in calcul regimul de lucru de pe masini, cu varfuri de putere mult mai mari decat la dispozitivele electronice portabile.
    Este totusi interesant ca nu au facut public procedeul prin care s-a obtinut aceasta performanta, daca este reala.
    Acest caz imi aduce aminte de „A123 cells” care anuntasera inca de prin 2011 o baterie Li-FePo4 cu 2000 de cicluri si risc scazut de autoaprindere, iar in 2012 si-au anuntat falimentul.

    • „O companie chineză care lucrează pentru Tesla sau Volkswagen”, pana la urma pentru care lucreaza? Restul de informatii din stire cum sunt, concrete sau precise?

  6. Asta numai daca nu se strica in primii 10 km

  7. țeapa cu autobuzele poate poate fi interpretată ca o umilă contribuție la R&D in acest domeniu – ca să rămânem într-o zonă pozitivă 🙂

  8. Idea e simpla, noi facem de 2x mai mult GM. Pana ce parcurgi tu 2milis km trec ani buni, chiar si pana la 500000 de km, asa ca timp este pana ce tu ne prinzi ca am mintit.
    Dar totusi, 5000000 e 5000000, e ok.
    Eu votez cu ei

  9. De preferat este sa preluam modelul lor si sa investim masiv intr-o infrastuctura Electrica, la inceput in marile orase, apoi la nivel national. Acesta este viitorul, si el este aici, iar China stie asta aspect.