G4Media.ro

Ministrul Transporturilor anunță că a fost emisă autorizaţia de construire pentru primii…

Foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Transporturilor anunță că a fost emisă autorizaţia de construire pentru primii 7 km din drumurile de legătură cu Podul Brăila

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunţat joi că a fost emisă autorizaţia de construire pentru primii şapte kilometri din drumurile ce fac legătura cu Podul de Brăila, fără de care acesta nu ar putea fi dat în trafic.

„Vestea bună pe care o aşteptam pentru Podul de la Brăila: tocmai a fost emisă autorizaţia de construire pentru primii 7 km din drumurile de legătură. Urmează în curând şi pentru restul acestor drumuri, fără de care podul nu ar putea fi dat în trafic la finalul anului viitor. În mod normal, construcţia drumurilor trebuia să înceapă simultan cu podul, dar birocraţia (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârşitul anului 2022, podul terminat ar rămâne ‘muzeu'”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Foto: Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Sursa: Inquam Photos / George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Catalin Drula se descurca onorabil in hatisul de la MT. La fel si d-na Ionita face treaba foarte buna la serparia de la CNAIR. Cat s-au descurcat proiectele in ultima perioada nu s-a mai facut la MT de multisor. Nici Bode n-a fost chiar asa rau din punctul asta de vedere. Se lucreaza in prezent la peste 150 km de autostrada, poate chiar mai mult.
    Acuma Cataline, nu uita ca mai trebuie rezolvate:
    * A3 Campia Turzii – Chetani / Straco
    * A1 Holdea – Margina / oricine cat mai repede
    * A1 cocoasa Boita / proiectare Consitrans
    * A7 cocoasa Focsani / proiectare Consitrans
    * A1 Comarnic – Brasov / oricine cat mai repede
    Spor la treaba!

  2. Solutie simpla, de moment, pentru Comarnic-Brasov :
    6-7 sensuri giratorii + prapapet despartitor pe mijlocul strazii + desfiintarea parcarilor dealungul soselei principale in toate localitatile de pe valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga, Predeal).
    In maxim o luna ar fi gata. Diferentele ar fi vizibile zic eu. Nu se compara cu o autostrada nici pe departe, dar cu siguranta ar inbunatati traficul de cateva ori. Acum , in Busteni cel putin, trec max 10 masini /min. Se poate ajunge lejer la 20/min doar prin aceste masuri simple, rapide, de moment.
    Dupa cum se vede mai dureaza 10 ani pana vom avea autostrada pe acolo .

    • Parapet despărțitor cu cca 5 km inainte de intrare in Comarnic.
      La intrare in Comarnic dinspre Ploiesti se face dopul de idiotii care depăsesc pe contrasens.
      Depășirea neregulamentara in acest loc de face si pe marginea soselei pentru ca sunt cca 2 km de drum pietruit
      Pe sensul spre Brasov aici la intrare in Comarnic cu cca 5 sau 6 km inainte trebui pus parapet.
      Drumul se întârzie aici cam o ora.