G4Media.ro

România respinge planul Comisiei Europene privind stabilirea taxelor si impozitelor. Cîțu: Politica…

sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

România respinge planul Comisiei Europene privind stabilirea taxelor si impozitelor. Cîțu: Politica de impozitare reprezintă un element al suveranității

România nu susține trecerea de la unanimitate la majoritate calificată în ceea ce privește modalitatea de adoptare la nivel UE a unor decizii în domeniul impozitării, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanțelor. Potrivit sursei citate, la reuniunea informală a miniștrilor de finanțe din UE din 11 septembrie s-a discutat inclusiv despre un sistem de impozitare echitabil și eficient, însă ministerul precizează că ”politica de impozitare reprezintă un element al suveranității și o pârghie esențială în stabilirea politicilor naționale”.

Redăm integral comunicatul ministerului finantelor:

”Implementarea planurilor de redresare a economiei la nivelul Uniunii Europene, sistemul de resurse proprii ale bugetului european, modalități de asigurare a unui sistem de impozitare echitabil și eficient și adaptarea piețelor financiare la era digitală au fost principalele teme de discuții ale reuniunii informale a miniștrilor de finanțe din UE, la Berlin, în 11 și 12 septembrie 2020.

Reuniunea din 11 septembrie 2020 a fost precedată de întâlnirea Eurogroup în format extins, care a avut pe agendă trecerea în revistă a dosarelor aferente Uniunii Bancare.

”Susținem finanțarea bugetului UE pe baza principiilor echității, eficienței, transparenței și simplității. Referitor la noile resurse proprii care urmează să fie propuse de Comisia Europeană, suntem deschiși discuțiilor, dar trebuie mai întâi să vedem propunerile concrete și impactul financiar asupra bugetului național”, a precizat ministrul Florin Cîțu, care a participat la reuniune, alături de ceilalți miniștri de finanțe europeni, prin sistem videoconferință.
Ministrul român de finanțe a mai menționat că România acordă o mare importanță ponderii echitabile a poverii financiare între statele membre, luând în considerare dezvoltarea economică a acestora.

În contextul în care miniștrii au dezbătut necesitatea reformării sistemului fiscal pentru o impozitare echitabilă și eficientă, ministrul Florin Cîțu a amintit că politica de impozitare reprezintă un element al suveranității și o pârghie esențială în stabilirea politicilor naționale. A subliniat că utilizarea impozitării ca sprijin în tranziția către „economia verde” trebuie să ia în considerare specificitățile economice ale fiecărui stat membru, mai ales în cazul statelor aflate în proces de recuperare a decalajelor.

Cu referire la discuțiile privind introducerea unui nivel minim de impozitare, ministrul român de finanțe a amintit că această chestiune reprezintă un aspect problematic pentru România. De asemenea, ministrul Florin Cîțu a subliniat că România nu susține trecerea de la unanimitate la majoritate calificată în ceea ce privește modalitatea de adoptare la nivel UE a unor decizii în domeniul impozitării.

Ministrul român de finanțe a mai menționat susținerea față de îmbunătățirea regulilor UE pentru cooperarea administrativă între statele membre.”

Context

Comisia Europeană a propus oficial, anul trecut, un nou mecanism de luare a deciziilor de politici fiscale în Uniunea Europeană: în loc de unanimitate în Consiliul UE (reuniunile miniștrilor de resort) a propus majoritatea calificată, adică posibilitatea negocierii unor compromisuri mult mai rapide. Dacă e adoptată de statele membre, propunerea Comisiei poate reprezenta o schimbare fundamentală în funcționarea blocului comunitar atât din punct de vedere economic, cât și politic, dat fiind că fiscalitatea este strâns legată de programele politice.

Executivul european arată în propunerea oficială că politicile fiscale naționale nu vor suferi atingere în urma acestei modificări, rămânând apanajul guvernului și parlamentului fiecărui stat membru. Cu toate acestea, una dintre propuneri este un nou sistem de impozitare a economiei digitale, un sistem european comun, ceea ce ar putea duce la dispariția situației din prezent, în care state precum Irlanda practică dumpingul fiscal pentru a atrage marile companii multinaționale din IT.

Practic, dacă va fi adoptată, propunerea Comisiei Europene ar putea duce la o cedare suplimentară de suveranitate dinspre statele membre, ceea ce ar putea provoca tensiuni politice suplimentare cu guvernele care reclamă că UE are deja prea multe puteri. Din punct de vedere fiscal, un asemenea mecanism ar putea duce la dispariția paradisurilor fiscale din interiorul UE precum Cipru, Irlanda sau Luxemburg, deseori criticate de restul statelor membre pentru regimul extrem de scăzut de taxare. (Detalii aici)

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

25 comentarii

  1. fmm câțu!

    • Incepand cu 1 ianuarie 2014, taxa pentru uleiuri va consta intr-o taxa fixa de a 0.3 lei/kg ce va fi evidentiata distinct pe factura pe tot lantul pana la consumatorul final si va intra in baza de impozitare a TVA.

    • exact ce ii doare pe ei. Nu vor mai putea face averi din afaceri prin paradisurile fiscale.

      Nici articolul nu explica scurt si la obiect intentia UE.

      Pentru orice produs sau serviciu vandut dintr-o tara straina in România, va fi impozitat in România, si nu profitat ca poti sa ai impozit mic in alta tara. Sunt multi romani (cu relatii politice mari) ce practica asta. Si acesti miliardari din oportunitatea paradisului fiscal, vor concura cu prestatorii cinstiti locali atunci.

      Deci daca ciuma galbena si rosie se impotriveste impozitarii smecherilor, mai ganditi-va pe viitor dacă sunt buni de votat pe viitor

  2. Fiscalitatea , fiscalizarea ,trebuie sa fie unitara la nivel european .

    • Și anume de ce? E cumva economia tuturor statelor UE la fel? Sau doar așa, ca un concept a la Banciu.

    • Se doreste eliminarea jucariei fiscale din mina politicului ,care prin proceduri incorecte manipuleaza cetateanul si isi creeaza avantaje pe banii nostrii . Cind totul este controlabil si controlat statul devine purtator de corectitudine fiscala , economica si politica .

    • Nu aven nici o sansa trebuie sa facem cea ce trebuie , o Europa cu cit mai putina coruptie cu atit mai bine . Sa mutam toate deciziile catre UE.

  3. Foarte bine, o poziție corectă. Vestul (Germania, Franța și sateliții) UE vrea, pe lîngă limitarea suveranității statelor, să limiteze competitivitatea estului UE, care est a început să devină tot mai mult un concurent.
    De asta îi roade pe noii tovi de la Bruxelles, nu de paradisurile fiscale (cum propagandistic se termină articolul).

    • Ai citit articolul?
      Cu naiba ești tu competitiv cu Irlanda, Olanda sau Cipru dacă sunt paradisuri fiscale?
      De ce crezi că Olanda e cel mai mare investitor în România? Are multe fabrici pe aici sau are multe off-shore-uri?
      Despre „exportul profitului” ai auzit? Unde crezi că se exportă profitul? În România sau în țările menționate anterior?

    • amicul, informează-te. Daca se implementează, germanica, va plati impozit in romania, la ce vinde in romania, si nu îl va mai trece prin Irlanda, ca sa scape de impozite. Dar daca nu te informezi, dai ca prostul in balta si vorbești prostii.

      Iti dau un exemplu? Vezi firmele de pariuri si pacanele inline. Unde isi au sediul real? Malta majoritate, cateva in Cipru si in Irlanda. Unde platesc impozit? Acolo. De unde iau banii? Din România.

      Dupa implementare, vor plati impozitul in Romania, si in tara de origine, strict taxa corporativa.

      Deci, e buna ori nu e buna?

      E buna.

      Si mai are o implicare. Daca e firma din afara EU, are nevoie sa isi faca firma in EU, si sa plateasca impozit ca toate firmele din EU, inclusiv unde e sediul taxa corporstista.

      Deci smecheria cu firmele in paradisuri fiscale este anihilata frumos, elegant si foarte destept, pt noi, majoritatea.

      Muie ciumei!

  4. Dar, dacă unii sunt tâmpiți, incompetenți și hoți precum românii, la ce-i ajută suveranitatea în politica fiscală?!
    Eu aș alege UE!

  5. UE nu va fi o uniune adevarata cat timp integrarea nu devine tot mai profunda.
    Deci, UE!

  6. „Politica de impozitare reprezintă un element al suveranității …”

    Mda … cand e vorba sa primeasca banisorii de la UE, romanasii sunt fericiti … cand e vorba sa asume reguli UE care sa mentina un echilibru bugetar la nivelul UE, romansii striga ca sunt independenti, neatarnati si suverani si nu pot accepta reguli UE in tarisoara lor …

    Aceasta pozitie „la ciupeala”, la vesnica „smechereala ” romaneasca nu va mai dura mult … pentru ca vor veni decizii esentiale precum distribuirea vaccinului Covid-19, precomandat de UE, pe care un ministru al tarisoarei il visa prin decembrie …sau decizii privind fondurile UE, cand vor fi analizate proiectele la sange si vor fi respinse pentru ca suntem praf la facut proiecte …

    Astia chiar cred ca banii UE sunt banii lor si pot decide reguli cu privire la banii UE?
    Intreb si eu …

    PS
    Pe „corporatistul” si „capitalistul” Catu l-a contaminat marxismul din ministerul unde este capetenie … ce ti-au zis, Catule, ca te vor acuza de tradare daca nu zici ca tarisoara-i suverana?
    Asa-i daca nu stiti sa faceti reforma …

  7. acu vreo luna ne bucuram ca primim 80 de miliarde de euro , stiti de unde vin ? din taxe si impozite , acu facem pe independentii ca ne bat alegerile la usa , tigani !

  8. Este evident pana in acest moment (iar pandemia actuala nu va face decat sa amplifice evidenta) ca, indiferent de Brexit si de aparitia tarilor eurosceptice in interiorul UE, telul final il reprezinta crearea Statelor Unite ale Europei !

    PS. Prin urmare, statele membre vor trebui sa consimta sa renunte la si mai multa suveranitate in domeniul taxelor si impozitelor si in domeniul justitiei !

    PPS. Sau cum se mai spune, sa micsoreze si mai mult numarul domeniilor politice partajate (in prezent) cu UE !

  9. decat patrihot ,,demn” in saracie si ,,suveran” in pastrarea unor metehne populiste mai bine,, sclav” in respectarea unor reguli stabilite de cei mai mari si mai experiementati in gestionarea normalitatii sociale si a standardeor de buna guvernare. Hai sa nu ne depasim lungul nasului. Hai sa ne privim putin mai critic propriile noastre vanitati. Cred ca in familia europeana ar trebui ca prima data sa invatam sa tacem si sa vorbim doar atunci cand suntem intrebati si sa luam decizii doar atunci cand acestea sunt in concordanta cu marile curente de opinie stailite de cei mai experimentati ca noi. Este ca si cum i-am cere fratelui mai mic sa asculte de fratele mai mare. Acum suntem la varsta pampersilor, Usor usor vom creste, vom articula propriile cuvinte si ne vom face un loc in casuta in care ne-am nascut. Deci.. rabdare stimabililor, doar rabdare.

    • Deci vrei desfiintarea statului national si suveran roman? Misto. Pai te inscrii in aceeasi categorie cu ”comunistii aia rai si corupti” pe care ii urasti. Ca si Rusia si China si etc. ar vrea statul roman desfiintat sau impartit in 3 cel putin. E greu cu bolsevismul asta globalisto-lgbt pe care il propaga U.E si altii la care tu pui botul ca un tovaras.

  10. Cu un sistem „echitabil și eficient”, Romania nu poate functiona.

    Romania ia de la muncitori si da la hoti, daca se schimba impozitarea se va prabusi intregul sistem mafiot!

  11. Dezinteresul și incompetența în colectarea TVA sunt crime!

  12. Catu, pleaca omule acasa.
    Noi avem nevoie de UE federalizata nu de politruci ca PNL si PSD sa conduca directia fiscala a Romaniei.

  13. Se teme de adevar – că românii vor afla adevarul despre fiscalitatea occidentală și veniturile statului de acolo, care au o pondere mult mai mare în PIB decât în România.