G4Media.ro

Ministrul Educației: Nu cred că geometria vectorială e pentru toți copiii /…

sursa foto: Pexels.com

Ministrul Educației: Nu cred că geometria vectorială e pentru toți copiii / Eu am reușit să fac ceva în viață și fără ea

Ministrul Educației susține că programa școlară este prea încărcată și dă ca exemplu geometria vectorială, “care nu este pentru toți copiii”, a spus acesta luni seară într-un interviu la Digi24.

Sorin Cîmpeanu a explicat de ce crede că programa școlară este în continuare încărcată și motivele pentru care unii profesori nu au vrut să renunțe la părți din discipline.

“Supraîncărcarea programelor e un element extrem de important. Da, trebuie schimbat ceva pe acest palier și anume planul-cadrul. Noi, începând din 2023, de la anul pentru liceu, ocazie cu care revizuim planurile cadru și pentru gimnaziu, care au avut ocazia să dovedească într-un ciclu ce progres au reușit să genereze și din păcate nu au reușit să genereze un progres. Schimbările au fost mai degrabă de formă.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

40 comentarii

  1. Am vazut ce-ai reusit 🙂

  2. Bravo, d-le ministru. Va puteti lua de mana cu Suzana Gadea, parca ea se lauda ca nu stie alta limba in afara de romana, din pozitia de ministru al culturii.

  3. Nu stie ce vorbeste. Da, sunt necesare mai multe materii in zona comunicarii dar geometria vectoriala este baza pentru multe meserii foarte bine platite, in plus gv se face din clasa a 9-a atunci cand elevul deja a ales daca doreste sa mearga pe stiinte reale sau nu.

    • Ca deobicei pluseristii se pun de a curmezisul

    • @ ASD

      Ce nesimtiti „pluseristii” astia, vor sa fie chinuiti copiii la scoala… In loc sa ii lase sa ramana analfabeti functionali, ii pune sa invete…

    • Si care e problema ca se pun de a curmezisul?
      Pe principiul inspirat de pseudoministrul educatiei, n are sens nici sa stim teorema lui Pitagora, ca n-o folosim in viata de zi cu zi.
      Nu cred ca a auzit vreodata de spatii vectoriale si aplicatiile lor in aeronautica, informatica si fizica.

    • Noroc că nepotul meu de clasa I are exerciții cu . Așa că va putea studia la liceu geometrie în n dimensiuni și integrale complexe, strict necesare pe piața muncii.

  4. Pai se poate trai si fara jumatate de creier, domnul ministru este un exemplu viu. Asta nu inseamna ca trebuie sa ne facem toti lobotomie. Geometria vectoriala este baza pe care se construiesc atat aptitudini senzoriale si creative, cat si materii de la facultati de inginerie, arhitectura, si chiar medicina si arta. Binenteles ca ne putem lipsi de aceasta materie, asa cum de exemplu putem sa mancam doar cartofi toata viata, sau sa coloram toate tablourile in alb-negru de acum incolo.

  5. Foarte „buna” observatie.
    Nu mai trebuie sa stim nimic.
    Facem scoala si faculatea pe plagiat.
    Si ne inscriem la Ponta in partid.
    Ca nu mai sunt locuri libere in PSD+PNL

  6. In SUA și UK fac statistica mecanica teoria grafurilor și calcul vectorial cu plane multiple in liceu și nu se mai plâng cum face asta de la facultatea de prashit și desțelenit.

  7. Ați votat PNL 25% în 2020, voi l-ați votat p-ăsta, voi i-ați vrut pe milogii ăștia fără carte.

  8. Dvs. ati facut cate ceva in viata pentru ca aveti pile si relatii. Dragi copii daca nu aveti pile si relatii trebuie sa fiti cei mai buni la carte altfel nu razbiti in gasca de pile si relatii.

  9. Desigur ca poti sa faci politica fara sa stii multe lucruri. Dar citind cv-ul ministrului nu cred ca poate sa vina sa ne invete, el, ce sa facem la matematica. Ii accept opinia daca ne spune „ce este un vector”! Altfel, sa continue sa se perinde prin partidele politice ale patriei. Ca de cand e ministru nu l-am vazut sa se ocupe de altceva decat sa anunte cine invata on line si cine invata cu prezenta fizica. De indata ce a intrat la problemele reale ale invatmantului a dat cu batul in balta.

  10. Oare ministrul asta stie pe ce lume traieste? El crede ca totul este ca in politica pe care o face el cutreierand partidele unul dupa altul. El crede ca toate activitatile umane se rezuma la prasitul porumbului, care este si el important, dar nu poti trai numai cu asta. Statele nu stiu cum sa faca
    sa creasca nivelul de educatie al viitoarelor generatii si ministrul nostru nu stie cum sa-l scada!

  11. In facultate am învățat toată matematica pe care o știu. Aveam proiecte ca să pot intra în examen. Proștii și le plateau deștepții și le făceau singuri și eu care eram sgârcit și sărac mi le făceam singur învățând sa fac anumite calcule de pe youtube. Acum lucrez ca inginer independent si sunt subcontractat pentru lucrări de 3 companii din afara Romaniei și câștig pe lună peste 8000$ pe lucrare. E absurd și o ipocrizie sa crezi că după ce ai făcut un tip de problema de calcul la matematică și nu l-ai mai repetat ani de zile poți să îl faci și după. Prin urmare la școală profesorii trebuie să învețe bazele matematicii că restul le faci tu mai ales dacă îți place.

    • Pai de ce sa ii mai punem pe copii sa faca compuneri spre ex? Ca nu se fac scriitori. Mai ales daca se fac maturatori de strada sau soferi STB.
      Daca faci ceva, iti dezvolti abilitati generale conexe si alea conteaza nu informatia. Nu mai stii integrale la 40 de ani, dar antrenamentul iti ramane. Daca sapi tunele in munti, chiar daca nu trec masini, ele pot trece oricand au nevoie. Ala care nu a sapat, daca are nevoie sa treaca acum, nu poate, pe cand celalalt, da. De asta unul care a facut politehnica la 23 de ani si lucreaza in vanzari pana la 43 daca invata 1 an -2 ani poate sa se faca un mic inginer, pe cand ala care nu facut ore intregi matematica si a facut uman plus marketing, nu poate la fel de usor. Si cand esti copil mintea e mult mai maleabila decat in facultate deci e mult mai rau daca nu face la vremea corecta.

  12. Am mai vazut profesori care golesc de continut cursuri numai pentru ca ei asa de putin stiu si isi permit sa se ia drept referinta. Cum va permiteti sa va dati de exemplu? Politicieni, ministrii, umflati de suficienta proiectand pe zeci de generatii limitele lor.

  13. Țara te vrea prost.

  14. Dl poate nu stie, dar a absolvit facultatea de îmbunătățiri funciare, la care se cere matematica de liceu real.
    Daca facea snspa sau istorie, înțelegeam atitudinea, dar poate mai arunca un ochi pe materia pe care ar fi trebuit sao invete si isi aduce aminte ce-ar fi trebuit să știe si din perspectiva unui decan de la IF.
    Daca materia te-a ajutat sa termini facultatea, înseamnă că ai folosit-o la începutul carierei.

  15. Asa e, tovarase ministru! Eu zic sa scoatem toate materiile si sa le dam diploma pe o lucrare plagiata 100%! Ministrul lui Iohannis! Romania educata!

  16. Pai si noua cine ne mai spala masinile daca face toata lumea scoală?
    La Spiru Haret University Diploma Manufacturer cine se mai duce?

  17. Parcă trăim în țara proștilor 😔😔😔😔

  18. Aici are dreptate ministrul.
    Hai sa invatam bine analiza matematica,geometrie,trigonometrie si pe urma sa incepem cu altele.
    Altfel copilul nu intelege nimic.

    • Daca nu știai, geometria vectoriala este in geometrie, cea de care faci referire. Se pare că tu nu prea înțelegi nimic.

    • D-le, eu nu prea stiu.
      Stiu ca am fost indopat acum 50 de ani cu anliza matematica, sisteme vectoriale, trigonometrie sferica si mecanica teoretica.
      Dar asta era in facultate.
      Nu la copii de 13 ani.

  19. Eu am trait toata viata fara comentariili stupide ale unor ministri.

  20. @😇,nu că parcă ,chiar trăim în Țară proștilor .
    Uită-te la pregătirea PSD-imii la vârf ,aproape toți sunt cu pregătire inexistentă.
    Ce să faci cu Geometria vectorială dacă ajungi mare om de stat cu un Liceu Sportiv ,liceu Industrial ,astăzi în România e important sa ai Carnețelul cu 🌹🌹🌹-firașii în buzunar și Ăla ești ,ai ajuns in fruntea Țării .
    Da trăim în Țara proștilor care promovează Corupție și hoție.

  21. mda, am vazut cu totii ce au reusit sa faca unii in viata cu lipsa de educatie cumulata cu tupeul si nesimtirea!

  22. Nu este nevoiea sa ne dezvoltam, putem sa cumparam totul de la chinezi (telefoane, calculatoare, sateliti). Iar noi facem turism pentru chinezi : facem de mancare bine, avem munti frumosi, avem fete frumoase…

  23. Nu e nevoie de predarea religiei in toti anii de scoala, ca nu toti copiii se vor face preoti, ar ajunge un singur an de predare a religiei, de ex in clasa a V-a, iar in ceilalti ani sa fie inlocuita cu literatura universala.

    • Sau curs de istoria religiilor.

    • Istoria religiilor este tot pt teologi, nu pt copii. Politicos spus, ideea introducerii istoriei religiilor este neinspirata, dar a devenit un cliseu: multi oameni isi insusesc usor diferite pareri, fara sa se intrebe daca parerile respective au vreo justificare serioasa ; unii copii nu au auzit de Jules Verne, la ce le-ar folosi „istoria religiilor”?

  24. Dl. Sorin Cimpeanu are dreptate. Geometria vectoriala trebuie eliminata din materia de liceu. Nu mai este nevoie sa motivez.

  25. Fără geometrie vectoriala nu poți sa înțelegi matricile, algebra liniara, nu poți sa înțelegi fizica de la 1800 pana în prezent (de la maxwell sa zicem), nu poți sa înțelegi tehnologii ca inteligenta artificiala, știința materialelor, nano tehnologia, și asta doar din puținul pe care-l știu.
    Da, poți sa faci chestii în viața și fără dar asta nu e justificare sa nu predai o componenta esențiala a matematicii, sa privezi niște oameni de o mulțime de oportunități. Nu este ceva dificil de învățat pentru un copil de liceu sau pentru oricine are cunoștințe esențiale de algebra.

  26. Nu a vrut sa vada noul cetatean al Romaniei cum sa ajunga din punctul A in punctul B.

    Maine poimaine vine cu sintagma, la ce mai trebuie chimie, ca oricum nu au laboratoare, nu au substante, macar de ar stii sa faca si ei o bomba atomica ceva…

  27. 😂😂😂Păi gramatica nu mai fac, la capacitate ghicesc ce forma sintactică au două cuvinte subliniate in text, și mai au două exerciții de vocabular , un sinonim sau un antonim ceva pe-aici, pica pe capete sau sunt admiși” la liceu cu nota 2, la matematică îi încurcă ordinea efectuării operațiilor la algebră, și la geometrie le dau bătăi de cap aria și perimetrul unui paralelogram cu laturile egale…,asta e educația produsă de școală românească sub conducerea Marga, Andronescu și mai în vremurile noastre de ” gânditorii României educate!”
    Vă amintiți admiterea la liceu pe vremuri : jumate de pagina de text de analizat( analiza frazei, analiza propoziției, sau poate vă amintiți de geometrie și de aria paralelogramului cu 6 laturi, de trunchiul de con , etc!
    Eu propun că educația obligatorie să devină facultativă!😂😂😂😂😂😂

  28. De ce nu spui ministre nimic de Enigma Otiliei si mizeriile ale alea de comentarii ce trebuiau tocite in liceu?.E trist ca tocmai de matematica te-ai agatat…totul e pe baza de matematica in ziua de astazi…pe mine geometria vectoriala m-a ajutat foarte mult in facultate si cariera profesionala. Dar ce usor e sa elimini ce nu intelegi…