G4Media.ro

Ministrul Educației: Din cauza analfabetismului funcţional, oamenii cred că vindecăm cancerul cu…

Daniel David, lansarea noului raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România / Foto: Captura transmisie Academia Romana

Ministrul Educației: Din cauza analfabetismului funcţional, oamenii cred că vindecăm cancerul cu coada şoricelului

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, afirmă că cea mai mare îngrijorare a sa în privinţa învăţământului preuniversitar este analfabetismul funcţional, din cauza căruia oamenii cred „lucruri bizare”, cum ar fi că se poate vindeca cancerul cu coada şoricelului sau că pământul este plat, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

„Zona foarte mare de analfabetism funcţional, care ajunge în jur de 40% plus. Aste ne predispune la teorii conspiraţioniste, ne predispune la manipulări, iar oamenii ajung să creadă în lucruri bizare, că vindecăm cancerul cu coada şoricelului, că pământul este plat, încep să atace instituţiile statului şi ne mişcăm spre o societate în care anarhia începe să devină mai puternică, vocea celui care este mai agresiv, care strigă cel mai puternic, iar educaţia are o vină aici, în condiţiile în care nu reuşeşte să controleze acest analfabetism funcţional, care ne predispune la această pseudocunoaştere. Asta este o îngrijorare primordială”, a declarat, joi, Daniel David.

El a adăugat că este foarte posibil ca analfabetismul funcţional să fie şi mai ridicat decât o arată cifrele oficiale.

„Dacă vorbim de analfabetism funcţional, mai vreau să spun un lucru. Noi vorbim de aceste procente mari măsurându-i pe cei care sunt în şcoală. Dar, atenţie! Între 3 şi 18 ani, aproape 18% dintre copiii care ar trebui să fie la şcoală nu merg la cursuri, aşa că mă tem că zona de analfabetism funcţional este şi mai mare. Şi, atunci, trebuie să-i aducem la şcoală”, a subliniat ministrul.

Daniel David a participat, joi, la inaugurarea celei de-a 23-a facultăţi a UBB, Facultatea de Ştiinţe Medicale şi ale Sănătăţii.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Ce analfabetism functional? E prostie in toata regula

  2. Abramburel, dacă n-au bani să dea șpagă la doctor, ca tine, oamenii obișnuiți se tratează cu ce au.

    Ia întreabă pe cineva bolnav, cât durează programarea la un specialist pentru un consult decontat la CNAS. Dar pentru un RMN?

    • Balizel – te incadrezi la categoria din articol. Vezi ca CG si GS au pierdut alegerile. Poti sa te calmezi acum. Mai bea niste apa dacica, din aia cu informatie, nu d’aia cu cipuri.

  3. Sunt profesori care nu au standarde de a profesa dar o fac pentru ca au un job stabil la stat.
    Mulți fac meditații cu 200 lei ședința. Etc.

    • In alte vremuri, principiul pe care se baza invatamantul / invatarea era ca discipolul sa-si depaseasca maestrul – adica de la un moment dat elevul sa acumuleze pe langa cunostintele primite de la profesor si multe altele; ceea ce era o cale de a progresa.
      Acum invatamantul se bazeaza pe efort minim, (minima rezistenta) care sa-l faca pe elev in stare sa termine scoala fara sa se oboseasca prea tare. Consecinta este ca, la fel cum copia dupa copie este mai slaba, dupa un numar de copieri nu se mai intelege nimic, si calitatea „invatatorilor” scade, mai ales ca multi dintre cadrele didactice se recruteaza din categoria celor care termina scoala pe la coada clasamentului si nu-si gasesc un job mai bine platit; nu pentru ca e salariul mic in invatamant ci pentru ca alt angajator nu i-ar plati atat de mult pentru cat (nu) stiu sa faca.
      Sper sa nu se simta lezati cei care activeaza in invatamant ca adevarati „Invatatori” cu daruire, talent si vocatie. Tot respectul, dar sunt din ce in ce mai putini…!

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.