G4Media.ro

Ministerul Economiei: Egiptul a propus iniţierea unui proiect de revitalizare a tractorului…

sursa foto: News.ro

Ministerul Economiei: Egiptul a propus iniţierea unui proiect de revitalizare a tractorului românesc U650, folosind cele mai noi tehnologii

Egiptul a propus iniţierea unui proiect de revitalizare a tractorului românesc U650 folosind cele mai noi tehnologii, pentru a satisface necesităţile pieţelor africane, a anunţat marţi Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Iulian Cristian Simu, a avut luni o întrevedere, la Cairo, cu general locotenent Abdel Moneem El-Terras, preşedinte şi director general al Organizaţiei Arabe pentru Industrializare (OAI). La întâlnire a participat şi Mihai Ştefan Stuparu, ambasadorul României în Egipt, precum şi reprezentanţi ai unor companii româneşti.

„Dialogul s-a axat pe intensificarea relaţiilor economice româno-egiptene şi capitalizarea pragmatică a oportunităţilor de afaceri existente atât în industria de apărare şi sectoarele conexe (IT, comunicaţii, securitate cibernetică etc), cât şi în alte domenii de interes pentru ambele părţi (agricultură, industria prelucrătoare, construcţia de maşini-unelte etc)”, a anunţat ministerul.

„Preşedintele AOI, Abdel Moneem El-Terras, şi-a exprimat, totodată, convingerea că relaţiile bilaterale dintre cele două ţări vor continua evoluţia pozitivă, inclusiv în plan economic şi comercial. Din partea conducerii OAI a fost subliniată importanţa creşterii investiţiilor în Egipt şi pentru realizarea de transfer tehnologic din România spre Egipt. În acest sens, partea egipteană a propus iniţierea unui proiect de revitalizare a tractorului românesc U650 folosind cele mai noi tehnologii, pentru a satisface necesităţile pieţelor africane”, arată ministerul, în comunicat.

OAI este o companie de stat care a fost înfiinţată în 1975 şi a fost formată iniţial din reprezentanţi ai Egiptului, Arabiei Saudite, Emiratelor Arabe Unite şi Qatar-ului, pentru a coordona şi controla dezvoltarea colectivă a industriei arabe de apărare. Începând din 1993, Egiptul este singurul stat membru al acestei organizaţii. OAI deţine în portofoliu 12 fabrici şi are aproximativ 16.000 de angajaţi, din care 1.250 sunt ingineri. OAI este una dintre cele mai mari companii din Egipt, cu interese de afaceri atât în sectorul industriei de apărare, cât şi în cel al transportului civil.

Secretarul de stat Iulian Cristian Simu a prezentat capacităţile industriei româneşti de apărare şi importanţa strategică a acestora în cadrul relaţiilor economice bilaterale, având drept scop cooperarea pentru exportul de tehnică militară românească şi pentru asigurarea de asistenţă tehnică în Republica Arabă Egipt. De asemenea, oficialul român a pledat pentru dezvoltarea de parteneriate între companiile româneşti şi cele egiptene care să creeze premizele necesare pentru accesarea pieţei egiptene sau pentru a dezvolta proiecte comune pe terţe pieţe.

Discuţiile au continuat la nivel individual între reprezentaţii companiilor româneşti şi reprezentanţii cu putere de decizie ai OAI din domeniile de interes prezentate anterior.

Egiptul reprezintă unul dintre principalii parteneri comerciali ai României în zona Africii. În primele 9 luni ale anului 2020, schimburile comerciale româno–egiptene au totalizat 452,58 milioane dolari, din care exporturile României au reprezentat 364,17 milioane dolari şi importurile 88,41 milioane dolari.

sursa: News.ro, sursa foto: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Interesant! (toate discutia)

    • inca o dovada ca ROMANIA exporta produse apreciate

      de aia firmele concurente le au facut una cu pamantul

      ARO. fabrica de diamante sintetice, Danubiana, industria producatoare de utilaj petrolier etc

      petre roman ar tb judecat pt tradare

    • industria romaneasca era plina de licente cumparate din vest sau furate.alea furate evident nu mai aveau cum sa mearga, iar restul erau oricum prea vechi.deci fiare vechi. mergeau in tari care uitau sa mai plateasca.deci afacerea era unde?!

  2. Productia de tractoare ieftine trebuia promovata de mult timp.
    Dar mai bine mai tarziu decat niciodata.

  3. Petre Roman trebuie hulit de poporul roman.A fost platit sa faca declaratii compromitatoare si denigratoare pentru industria romaneasca-[industria romaneasca ,un morman de fier vechi-declaratia lui Roman]Si el se numeste roman??Iuda ,Iuda nu se dezminte dar incaseaza lunar sume importante de la stat ,beneficiaza de alte favoruri nemeritate!!!Doar o judecata nu este suficienta pentru cat rau a facut poporului roman!!!!!!!!!

  4. Si-o reveni industria romaneasca cand or face plopul pere si rachita micsunele.

  5. Ce seee intampla?? bonne nouvelle!! la asa chestie m-as baga sa ajut viitoarea uzina romaneasca pro bono!! nu e nevoie de mii de angajati, ci cateva sute de roboti, 2 -3 arhitecti tehnici, cateva zeci de ingineri programatori si de mentenanta, o suta de muncitori calificati si ..apoi un departament comercial / marketing cu oameni inteligenti si dedicati. tractorul electric exista si in occident dar pretul este prohibitiv pentru pietele sarace, incluzand Estul Europei… in Franta un astfel de tractor costa si 250 000 de euro. e multi functional, electric, tehnologic -autonom pe anumite suprafete, etc. sa producem un tractor mai simplu, low-cost la 40-50k de euro si putem fi castigatori! clienti sunt va asigur si in Occident. nene Iancule, ma iei?

  6. Ce se-ntampla? Romania a pierdut prosteste dupa 1990 piete intregi din lumea a treia. uzina autocamioane Roman, cu licente mai vechi a motoarele Man germane putea sa reziste daca… se gasea un singur director competent. uzinele tractorul, rulmentul. toate din Brasov. toate „ucise ” aiurea. binenteles ca intrau intr-o competitie mult mai dura ,nu aveau nivelul din Vest, trebuiau retehnologizate pas cu pas cu ajutorul statului – si capitalistii faceau asta, vezi Airbus Franta-Germania – si acum erau sigur profitabile! acum. toate tarile in reconstructie din Liban pana in Siria si Irak, tarile africane, tarle din america de sud,vor avea nevoie de camioane solide pentru un teren dificil. daca nu ar fi fost acel idiot de Niculaie, milionar prefabricat de fosta securitate, care a luat uzina nu -se -stie -cum, camioanele romanesti erau mult mai numeroase pe drumurile desfundate ale lumii si aveau un viitor asigurat!

    • Ai dreptate, dar de ce nu se face nimic acum ? Se pare ca pentru cei de la conducerea Romaniei singura problema o constituie pensiile si DNA. Dupa cum a spus cineva mai sus, in cazul Airbus guvernele au vrut sa intervina si s-a reusit. Dar cine sa vrea in Romania? Daca nu ma insel, pe vremea lui Dancila ministru la Economie a fost Andrusca (vai si iar vai), acum este unul Popescu (nici asta nu este mai breaz). Iar pe Johannis si Orban nu-i intereseaza decat alegerile.

    • pentru nostalgicii cu memorie scurta – va amintesc cum sindicalistii Brasoveni ii fugareau pe investitorii nemti cand au venit in vizita pentru evaluarea colaborarii. Si ca majoritatea managerilor au sifonat bani la greu prin firme capusa la propriile intreprinderi, habar nu aveau de marketing si piete, posibil nici Engleza nu stiau, de asta sse ocupau smecherii din Bucuresti din firmele de comert exterior. Asa ca falimentul era previzibil.
      Si ahh, da, nici taxele si cotizatiile la sanatate si fondurile de pensii nu le plateau dupa revolutie, de aia s-au si inchis ca erau un fel de bugetari, profit zero si costuri in crestere.

  7. Trebuie investitii masive in industria grea, apoi in industria constructoare de masini, industria navala, agricultura si nu in ultimul rand in infrastructura rutiera si industria IT, Investitii serioase cu proiecte clare, cerute in primul rand de intern si apoi scouting pe extern plus competitie pe pietele compatibile cu produsele noastre. Dar asta insemana munca, vointa si sa fim lasati de fratii mai mari…..

  8. ptr razeshu : nope. nu sunt un nostalgic . sunt brasovean. aveam rude in uzinele respective. nu sindicalistii erau problema, oricum nu erau uniti si oricum toti au fost dati afara! erau unii manipulati de ..aceeasi indivizi informatori sau chiar fosti din fosta politia politica, interesul era la nivel de stat. ii stiam si pe cei care se rasculasera in 1987. nu au fost favorizati. practic era o anarhie. cativa ingineri si specialisti s-au prins de ce va urma rapid si au iesit cu salariile compensatorii din primul val. in schimb din afara ..nu erau foarte interesati, mai ales din cauza instabilitatii tarii, vezi mineriadele, nu a capacitatilor industriale. si apropo am lucrat la o uzina de motoare Renault Trucks din vest cumparata apoi de Volvo. erau doar mai organizati, aveau roboti si muncitorii..hmm tehnic pot afirma ca multi ingineri de ai nostri si cei mai de top muncitori erau sincer mult mai calificati, mai creativi. am ratat o sansa uriasa de a avea la Brasovun pol industrial competitiv in industria de masini agricole, camioane din tot estul european.

  9. nu as mai intra in detalii, dar as alerta media. intr-adevar la ministerul economiei sunt in marea lor majoritate niste functionari dinozauri, habarnisti. apoi sefii politici cu neputintele lor. le-am scris de n ori numai „despre” si ” cum” … in fapt in toate instituiile statului e la fel. dominate de incompetenta, de indolenta, demotivare completa desi sunt mult mai binee platiti decat unii in privat. sunt poate foarte multi care ar putea sa miste lucurile. dar ei si-au creat in 30 de ani un cadru perfect, cu legile lor, cu tot ce le trebuie lor si intereselor lor.pot sa-i ajut pro bono, dezinteresat complet de partea financiara. vstul a trecut la uzina 4.0. ce inseama asta? mult mai multa automatizare, dar si organizare. cuvant cheie pentru o organizare 4.0 . OBEYA.

  10. In capitalism esentiale sunt : principiul cererii si ofertei, si principiul concurentei . Pentru ca o societate sa functioneze este nevoie ca pretul si calitatea produselor sa fie la nivelul concurentei, altfel cumparatorii vor renunta dupa o perioada sa mai cumpere produse ieftine dar de calitate slaba. Pretul produselor este limitat de concurenta si de costurile de productie, fara profit unitatea nu poate functiona. Deloc de ignorat sunt si costurile uriase cu echipamentele si utilajele de care are nevoie o uzina.O alta problema ar fi cea a salariilor: marirea salariilor bugetarilor operata de echipa PSD -Dragnea a facut ca munca productiva sa devina nerentabila. Apoi, cumparatorii trebuie sa aiba banii pentru a cumpara produse, ceea ce pt tarile sarace reprezinta o ploblema de lunga durata. Cumparatorii vor si ei sa faca profit, nu isi pot permite sa lucreze ani la rand doar ca sa plateasca utilajul cumparat.