G4Media.ro

Mașinile au interzis în zona centrală a Bucureștiului, în weekend. Măsura este…

Foto: InquamPhotos / Alberto Grosescu

Mașinile au interzis în zona centrală a Bucureștiului, în weekend. Măsura este în vigoare de astăzi, 23 mai

Șapte artere din centrul Capitalei sunt considerate „pietonale” în weekend-uri. Măsura a intrat în vigoare de astăzi, 23 mai și este valabilă între orele 8.00 și 22.00.

Municipalitatea a precizat că măsura vine ca urmare a faptului că, din cauza restricțiilor de funcționare a spațiilor de alimentație publică și de divertisment impuse de pandemia de coronavirus, bucureștenii vor dori să se plimbe mai mult prin oraș, iar cea mai bună soluție este instituirea unor zone pietonale pe anumite artere din centrul orașului, unde circulația mașinilor să fie interzisă.

Cele 7 zone pietonale de weekend, unde accesul mașinilor este interzis:

Zona 1 – strada Polonă (de la bd. Dacia) – strada A.D. Xenopol – strada Dionise Lupu – strada C.A. Rosetti – strada J.L. Calderon (de la strada C.A. Rosetti) – strada I.L. Caragiale – strada Icoanei – strada A. Vlaicu.

Zona 2 – Calea Victoriei (de la bd Regina Elisabeta) – strada Eforie – strada Domnița Anastasia – strada ing. A Saligny – Splaiul Independenței.

Zona 3 – bd Eroilor – Eroii Sanitari – piața Operei – strada Dr. J. Lister – strada Dr. Gr. Romniceanu.

Zona 4 – strada E. Quinet (de la strada Academiei) – strada Biserica Enei

Zona 5 – bulevardul Dacia – bulevardul N. Bălcescu – strada G. Enescu – Calea Victoriei.

Zona 6 – strada G. Enescu – N. Golescu – Calea Victoriei – strada C.A. Rosetti – bulevardul N. Bălcescu.

Zona 7 – bulevardul Unirii (între Piața Constituției și locala de vest a pieței Unirii).

Sursa: PMB

Sursa Foto: 1. Inquam-photo/George Calin(Bucuresti-zone-pietonale-centrul-orasului); 2. PMB

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. O idee proastă, venită de la țoapa care-a închis proiectul Kiseleff pietonal, pentru că… probabil îl deranja pe primul tătuc al țării.
    Dar se vede că țoapa a uitat cum se dădea cu fundul de pământ că blocarea Kiseleff în weekend nu e bună, așa că acum face ea propuneri aiuritoare de zone pietonale pe unde-i tună.

    De ce a închis și str. Sf. Elefterie, dacă, de exemplu, str. George Enescu nu e închisă? Pentru că pe Enescu mai circulă, din an în Paște, niște autobuze STB?
    Și ce fac cei care locuiesc în interiorul acelor zone pietonale? Nu-și mai folosesc mașinile, sau nu mai cheamă taxiul…?

    După cum ziceam, o altă măsură luată pe genunchi de prima țoapă a Bucureștiului, Gabi „Bine-ai-venit-în-țara-noastră!” Firea… Ce studiu de impact, ce consultări publice…? Ea ia măsurile, apoi vede dacă-s bune sau nu. Culoarul unic RATB din nordul Bucureștiului, vinieta Oxigen la care a renunțat în ultimul moment, testările alandala de coronavirus…
    Cine-o fi blestemat orașul ăsta să aibă asemenea „conducători”, pardon, șnapani de șatră?

    • O dobitoaca și asta… N-ai ce sa-i ceri. În loc să descongestioneze traficul cat mai mult posibil, îl complică și mai mult. Bineînțeles că PNL atunci când trebuie să atace deciziile PSD, nu sunt acolo. 🙂

  2. Este incredibil cum fiecare decizie a doamnei Firea este mai cretina decat cea dinainte. In weekend traficul auto in zona este minim, in conditii normale. Acum, cand peste tot este liber, pe acele stradute e chiar pustiu. Cei cativa pietoni de pe trotuare nu aveau loc de cele doua masini de pe strada? Trebuie sa circule pe carosabil?
    Cand au facut asta in Bruxelles, acum cativa ani, au murit jumatate din afacerile din zona centrala.
    Ca posesor al unui mic bistro in zona centrala, proaspat pietonala, va pot spune ca astazi nu am mai putut livra marfa acolo si ca traficul in zona este aproape zero. Adica cam 30% din sambata trecuta. Daca o tinem asa, voi inchide in weekend si voi concedia un angajat.
    Cum chiria nu se va reduce, pentru ca brusc am pierdut doua zile de vanzare, in curand voi inchide probabil de tot, concediind inca doi angajati.
    Sper se plimbe doamna Firea mai departe prin centru printre magazine cu ziare pe geamuri.

    • Toapa Bucurestiului a lovit din nou. Numai ideei demente. Trotuarele pe Victoriei au fost largite pierzandu-se o banda pt masini. S-a creat o pista de biciclete pe care se plimba in medie 30 de bicle pe zi. In loc sa fluidizeze traficul, idioada Bucurestiului a blocat circulatia din centru.
      Sper din suflet sa vina lumea la vot, nu doar pensionarii care nu au vazut in viata lor un volan de masina de aproape.

    • Spre exemplificare: Calea Victoriei, un dezastru absolut din punct de vedere comercial si estetic, trei sferturi din spatiile comerciale fiind abandonate, este asa pentru ca nu exista locuri de parcare. Nu sunt mii de pietoni acolo si mii de biciclisti, ca au pista si trotuar de trei metri. Nu e nimic decat paragina. Asta se intampla oriunde interzici traficul auto sau nu oferi posibilitate de parcare. Moare totul si nici pietonii nu vin sa se plimbe prin peisaje apocaliptice. Doar moare totul. Si apoi ne intrebam de ce singurele magazine functionale raman in mall-uri?

    • nu uitati de unde a venit „propunerea”. De la unii numiti Arcen, habarnisti de profesie, dar detinatori de adevaruri absolute in legatura cu efectele acestor masuri. Ah, si spuneau la ei pe fb ca tocmai pentru proprietarii de mici afaceri din zona fac ei asta! Ei isi iau orasul inapoi! Zic ei. Cert e ca in afara de 2 hipsteri iesiti la strasse de parca era Street Delivery eu n-am vazut pe nimeni in zona 1. Mai mare rasul. Oricum, masura nu e publicata de primarie pe site-ul prorpiu, e instituita doar prin comunicate de presa. Daca nu o da jos din proprie initiativa cat de curand, va trebui cineva sa o conteste in instanta, probabil de aia nici nu a publicat-o inca, desi a intrat in vigoare. PS: atarnatori de la locala acolo unde au pus garduletele la intrarile pe strazi – probabil s-au reprofilat de la pandit declaratii, ca sa isi justifice un ban stand degeaba.

  3. Nu mai sunteti Green useristilor??????

  4. Dupa atâtea ore de la postare, nu ii se mare nimanui titlul total incorect semantic ? Sună a ceva SF… „Mașinile au interzis…” 😐