G4Media.ro

Mărturia unei profesoare, despre învățământul artistic: Ne târâm în aceeași mocirlă de…

Mărturia unei profesoare, despre învățământul artistic: Ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel – să plece din țară

Învățământul artistic funcționează cu programe școlare “din anii ’70, puțin periate pe alocuri, doar la unele specialități”, cu 
reguli ale olimpiadelor “viciate de diverse interese mai mari sau mai mici”, iar “concursurile de titularizare sau definitivat funcționează tot după metodologii încâlcite și pe alocuri ilegale (există încă probe de concurs care nu pot fi contestate)”. Acuzațiile sunt lansate de profesoara Ioana Turcu, de la Colegiul Național de Muzică “George Enescu” din București.

Profesoara atrage avertizează că “ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel: să plece din țară.” “Mi-aș dori o dezbatere pe tema educației, una reală, care să includă și învățământul vocațional”, scrie Ioana Turcu.

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Pamflet
    Liceele de arta sunt in general niste locuri care asigura o diploma de bac, intr-un mod aparent corect, unor elevi cu bani, sau cu relatii la liceul respectiv.
    Verificati de wxemplu talentul la desen al elevilor admisi la clasele de desen. Veti vedea ca cei mai multi nu au nicio urma de talent la desen, dar sunt rude ori cu profesorii de acolo, ori cu personalul administrativ ori au foarte multi bani.
    La clasele de arhitectura, situatia e asemanatoare. In plus, asa cum a fost organizat profilul, la clasele de arhitectura, matematica nu conteaza. Nu dau teza la matematica, matematica nu e proba de bac si nu dau matematica nici la admitere la facultate. Dar arhitectii verica proiectele facute de inginerii constructori sau realizeaza proiecte ce implica multa matematica. De ce s-a scos matematica? Deoarece examenele la matematica sunt mai greu de fraudat decat cele la desen artistic.
    La clasele de muzica, situatia e oarecum asemanatoare. Multi elevi netalentati sunt admisi la acele clase ca sa poata obtine o diploma de bac mai usor.
    Incercati sa vedeti ce muzica asculta in timpul liber elwvii de la clasele de muzica. Veti vedea ca asculta manele, manele si iar manele. Atat. Iar marea majoritate a celor care au totusi talent si merg la clasele de muzica, merg pentru a invata sa cante la un instrument iar apoi sa cante la nunti, evident manele. Mi se pare cam mare efortul depus de stat cu liceele de arta ( sunt cele mai scumpe in ce priveste costurile scolarizarii pe elev), avand in vedere rezultatul final.
    In occident nu exista licee de arta.
    Exusta licee normale iar cine vrea sa sttudieze in olis o poate face la cluburi, scoli private dupa programul normal de scoala sau in particular.
    Si modul cum se face admiterea la liceelw de arta e unul incorect. Se dau probele de aptitudini in luna mai, sunt declarati cu aptitudini exact atatia elevi cate locuri sunt pentru fiecare profil, iar apoi rezultatele evaluarii nationale nu mai onteaza, elevii fiind deja unu pe loc, deci admisi.
    De asta si liceele de arata, cu cateva exceptii, scot in masa analfabeti functionali.
    Masura corecta ar fi sa fie ca in occident, adica liceele de arte sa fie desfiintate.
    Parerea mea

  2. Nu mai vreti „mocirla”? Mergeti la vot, nu la aeroport!

  3. Doamna Profesoara , de ce accepti sa stai in mocirla ?
    Nu cred ca te-a tinut cineva cu forta in mocirla .

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.