G4Media.ro

Licitație de 3,7 miliarde de lei pentru 40 de trenuri electrice

Licitație de 3,7 miliarde de lei pentru 40 de trenuri electrice

Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) a scos la licitație achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs împreună cu servicii de mentenanță întinse pe 15 ani, cu posibilitatea a cumpăra ulterior încă 20 de astfel de trenuri și de a majora perioada de mentență cu încă 15 ani. Valoarea estimată a contractului este cuprinsă astfel între 1,31 miliarde de lei și 3,71 miliarde de lei, fără TVA. ARF vrea rame electrice cu senzori de numărare a călătorilor și cu aparate de validarea și vânzare a biletelor.

ARF motivează în procedura de licitație de ce lasă deschisă posibilitatea suplimentării comenzii.

„Materialul rulant existent și-a depășit deja durata ciclului său de viaţă sau este aproape de sfârşitul ciclului de viaţă, iar materialul rulant disponibil pentru a satisface cererea actuală de obligaţii pentru serviciul public este insuficient. În functie de evoluția mobilităţii sociale în următorii ani, care poate fi satisfăcută doar prin creşterea capacităţii de transport cu material rulant nou, de posibilitatea asigurării finanțării din fonduri nerambursabile și a cofinanțării de bugetul de stat, se va întocmi documentația necesară pentru activarea clauzei de suplimentare”, se arată în anunțul de licitație publicat pe portalul electronic de achiziții publice.

Încheierea acestui contract este, însă, „condiționată de încheierea contractului de finanțare și de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții”.

Companiile interesate pot depune oferte până pe data de 3 iunie.

În stabilirea câștigătorului prețul va fi criteriul cel mai important (65%). Alte criterii de care se va ține cont: programul de livrare, faptul că rama electrică a fost deja pusă în funcțiune în Uniunea Europeană și numărul de locuri pe scaune.

ARF cere ca ramele electrice pe care le va cumpăra să ofere cel puțin 300 de locuri pe scaune, care trebuie să fie îmbrăcate în material textil, ergonomice și rabatabile, să aibă instalație de climatizare, să fie dotate cu sistem de localizare prin sateliți, să aibă bar/bistro, toalete ecologice. Totodată, la fiecare ușă de acces se vor amplasa senzori de numărare a călătorilor ce funcționează pe principiu optic, capabile să numere în mod separat călătorii ce urcă și ce coboară. Sistemul va asigura o precizie de minim 95%. Totodată, fiecare vagon va avea prevăzut la fiecare intrare pentru călători un spațiu pentru aparatele de validare a biletelor de călătorie, iar fiecare ramă electrică câte un automat de vândut bilete.

Ramele electrice trebuie, de asemenea, să fie capabile să circule cu o viteză de 160 de km/h.

Primele 20 de trenuri electrice de lung parcurs care vor fi achiziționate vor circula pe următoarele rute:

Sursa foto: railjournal.com.

Fotografia e un exemplu de ramă electrică folosită în Europa și nu modelul care va fi achiziționat de ARF. 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Nu schimbati si personalul de la CFR Calatori? Unii dintre ei inca il vor pe Iliescu.

  2. parca avem o fabrica la craiova si una de vagoane la arad
    sau cumparati din turcia iar?

  3. Ar fi bune Siemens.Fac legea in Germania.

  4. Materialul rulant trebui înnoit, clar, însă ar trebui să repare și liniile. Altfel vor merge cu 40km/h. Pe lângă asta cred că ar trebui să elimine gratuitatea pentru studenți care mi se pare cea mai mare aberație, din două motive :
    1. nimic nu e gratis, în cazul acesta deplasările studenților sunt plătite de toată lumea însă între-un mod netransparent;
    2. când ceva e gratis există tentația de a-l folosi în exces. Adică ai, n-ai treabă, mergi cu trenul.
    O reducere de 50% mi se pare destul, în paralel cu creștea burselor.