G4Media.ro

Imagini de Ev Mediu: Multe din străzile Capitalei şi din Ilfov sunt…

Sursa foto: G4Media

Imagini de Ev Mediu: Multe din străzile Capitalei şi din Ilfov sunt pline de noroi şi pietriş din cauza şantierelor care nu respectă legea. Specialiştii atrag atenţia asupra poluării şi a siguranţei în trafic

În această perioadă, multe dintre străzile Bucureştiului, din localităţile din jurul Capitalei și din judeţul Ilfov sunt pline de noroaie și pietriş din cauza camioanelor murdare care ies din şantierele care nu respectă legea. Pe lângă praful pe care îl produc şi pe care, în cele din urmă, îl inhalăm, mâzga angrenată de roţile maşinilor este un pericol pentru siguranţa rutieră.

drum, santier, noroi
sursa foto:G4Media

Numai pe Şoseaua Fabrica de Glucoză din Sectorul 2 am numărat nu mai puţin de şapte astfel de şantiere. Vorbim despre o stradă care de la un capăt la altul este murdară. Este plină de noroi şi pietriş angrenat de roţile zecilor de camioane care ies de pe şantiere, fără a fi spălate.

La vederea aparatului de fotografiat, câţiva muncitori ies cu o mătura şi cu un furtun vrând parcă să ne arate că mizeria nu provine de la şantierul lor, ci de la cel vecin. Un lucru greu de stabilit având în vedere cantitatea mizeriei.

drumuri capitala, drum spalat
sursa foto:G4Media

„Aşa este tot timpul, mai ales când plouă. Prin spate nu poţi merge. Este plin de noroi. Eu ca să pot duce gunoiul, trebuie să fac un ocol de câteva sute de metri.”, a declarat pentru G4Media.ro o bucureşteancă care locuieşte pe Şoseaua Fabrica de Glucoză. Aceeaşi femeie ne arată şi cât de murdare sunt maşinile vecinilor.

masina murdara de noroi
sursa foto:g4media

Pe lângă disconfortul adus vecinilor, mizeria produsă de şantiere este foarte periculoasă pentru şoferi.

„În cele mai multe cazuri, pe străzile din jurul şantierelor se formează o mâzgă  care este foarte periculoasă deoarece reduce cu mult aderenţa la sol a maşinii, ceea ce face ca distanţa de frânare să crească şi să creeze un real pericol pentru siguranţa traficului. Şi direcţia maşini este destul de greoaie în asemenea situaţii”, este de părere Sorin Ene, specialist în conducere defensivă.

Dacă în buricul Capitalei legea nu este respectată aşa cum am văzut, în multe localităţi din judeţul Ilfov efectele nerespectării ei sunt mult mai dezastruaose, fie că vorbim de localităţi din sudul Bucureştiului, Popeşti Leordeni sau Bragadiru, fie că ne referim la localităţi din nord precum Tunari sau Baloteşti. În localitatea Moara Vlăsiei, de exemplu, echipa G4Media.ro a găsit mai multe străzi care efectiv sunt acoperite de noroi din cauza unui şantier al primăriei.

Grav este că de mai bine de o săptămână, localnicii traiesc un calvar. Nu îşi mai pot scoate maşinile din curţi şi nu pot ieşi în stradă fără cisme în picioare. Oamenii spun că au semnalat autorităţilor locale problemele cu care se confruntă, însă nimic nu s-a rezolvat.

drum neasfaltat, drum astupat de noroi
sursa foto:G4Media

„Uite, noroi pâna în curte. E jale. Masina o ţinem pe altă stradă.  O să avem probleme pentru că în curând nu mai putem să ajungem la serviciu. Cum să ajungem? Copiii trebuie să meargă la şcoală. Trăim ca în Evul Mediu la nici 15 km de Bucureşti! Cu noroiul care ne trece de cizmă”, a declarat pentru G4Media.ro o localnică din Moara Vlăsiei, strada Frasinului.

Şi in acest caz, vorbim despre un santier al primariei şi nu de unul privat. O instituţie care ar trebui să vegheze la respectarea legii care este destul de clară.

drum acoperit de noroi
sursa foto:G4Media

„Dacă suntem în zone rezidenţiale şi creăm zgomot, trebuie să lucreze între anumite ore pentru a nu deranja orele de odihnă ale populaţiei. Perimetrul respectiv va fi stropit în permanenţă astfel încât să nu existe posibilitatea ridicării prafului. Toate şantierele trebuie dotate cu separatoare, decantoare, astfel ca tot noroiul rezultat de pe utilajele respective şi eventuale hidrocarburi să poată fi reţinute în perimetrul şantierului”, a declarat Dan Trifu, vicepreşedinte Eco-Civica.

Asta în teorie. În practică, legea nu este respectată şi prin urmare fiecare şantier poluează cât vrea, fără să dea socoteală nimănui, atât timp cât nu este deranjat de autorităţile locale, de  Poliţia Locală sau de Garda de Mediu.

drum cu gropi in capitala
sursa foto G4Media
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Sat fără câini for ever!

  2. Care mai e stadiul proiectului „Scoatem tara din noroaie”, domnule Ciolacu?

    • Se pare ca uitati cum au fost construite aceste cartiere…
      Acolo era teren extravilan, deci, camp pentri diverse culturi si care teren a fost cumparat mai pe bune, mai pe ocolite de catre diversi. Apoi l-au parcelat dupa cum i-a taiat capul si au vandut parcelele lasand doar o cale de acces pe mijlocul terenului parcelat. Intre timp, au solicitat primariilor trecerea in intra-vilan numai ca nu i-a mai pasat nimanui de vreun puz, pug sau alte planuri de sistematizare, pe scurt, s-a construit haotic si, culmea, toti care au cumparat acolo stiau foarte bine ce cumpara, la fel de bine cum stiai ca vor forta ulterior primaria sa le asfalteze si singura cale de acces, care evident, nu se face pana cand nu e gata si ultima constructie de pe tarlaua respectiva !
      Ete, de-asta sunt drumurile alea asa cum sunt….

  3. Politia Local hah, Garda de Mediu hah

    Doua dintre cele mai incompetente institutii din Romania, dovezile le vezi la fiecare pas

  4. birourile sunt pline, pe vremuri ne scoteau ochii ca nu sunt platiti, acum sunt megaplatiti si tot la fel sunt „organili” care vegheaza. toti viseaza controale din birouri…

  5. Suficiență și lipsă de pretenții, agravat de carențe serioase profesionale. Un model contagios .

  6. Nu se poate… e fake news…dezvoltatorii țipă ca fac totul ca la carte, ca dezvolta orașul dupa cele mai moderne planuri si uite, primaria ii blochează…
    Ce ipocriți. Ce nesimțiți. Vor sa construiască cat mai mult, fără utilități si infrastructura necesara. Si apoi ne minunam de ce stam in trafic ore intregi…

    • Comentariile nu sunt ascunse la reclama www. g4media.ro. /cresterea-numarului-de-spatii-verzi-e-cruciala-le-vrem-publice-sau-private-p.html#respond

  7. Nu exista asa ceva. In Bucurestiul nostru scump si drag, orasul cu un PIB mai mare decat Berlinul, daca ar fi o tara ar fi printre cele zece cele mai prospere tari din Europa, nu se respecta legea? Pai cum a ajuns Bucurestiul asa de sus, nerespectand legile se pare?