G4Media.ro

Imagini cu lucrările la podul suspendat de la Brăila / CNAIR: ”Lucrările…

sursa foto: Facebook/ Radu Arama

Imagini cu lucrările la podul suspendat de la Brăila / CNAIR: ”Lucrările avansează, antreprenorul a intensificat mobilizarea pe șantier și se lucrează în ritm accelerat”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat miercuri noi imagini cu lucrările la podul suspendat de la Brăila, despre care precizează că avansează datorită vremii favorabile. Potrivit unui anunț anterior al ministrului Sorin Grindeanu, până la sfârșitul anului se va putea circula pe el.

Turnurile au o înălțime de aproximativ 189 de metri. Între ele, deschiderea podului va fi de aproape 1.120 de metri și în total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri.

”Lucrările avansează pe șantierul podului suspendat de la Brăila. Antreprenorul a intensificat mobilizarea pe șantier și se lucrează în ritm accelerat la montarea segmentelor de tablier.

Până în acest moment, au fost aduse în șantier un număr de 56 de segmente dintr-un total de 86 fabricate.

Operațiunile se desfășoară în condiții optime, datorită evoluției meteo favorabile din ultima perioadă.

De asemenea, continuă lucrările de construcție a drumurilor de legătură, fiind în curs de construcție pasajul peste calea ferată, sensurile giratorii, viaductele de acces la malurile Brăila și Jijila, stația de taxare, precum și girația de la km 8 – conexiune cu drumul de legătură Smârdan – Măcin” au transmis reprezentanții CNAIR.

Contractul pentru Podul de la Brăila a fost semnat în 2017 cu Asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia) pe circa 2 miliarde de lei (la valoarea de atunci, aproape 500 de milioane de euro). Construcția propriu-zisă a început în 2019 cu lucrul la cele două turnuri.

Proiectul prevede realizarea unui pod rutier suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu patru benzi de circulație.

Realizarea podului suspendat are atât o importanță locală – prin realizarea conexiunii între județele Brăila și Tulcea, cât și o importanță internațională prin realizarea conexiunii Regiunii Sud-Est cu coridorul trans-European IV și coridorul pan-European IX.

Antreprenorul general este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia). Lucrarea este finanțată prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritară AP 2.

Valoarea totală a proiectului este de 2,5 miliarde de lei, din care valoarea cofinanțării asigurate de UE este de 1.69 miliarde de lei.

Foto: Radu Aramă – CNAIR Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Cum, lucrurile se mișcă și nu este Drulă la transporturi? Băi Grindene, ia termină cu 💩 astea!

    • Se vede in poza si stația de taxare sa poata platit tot omul caș.
      Oricum suntem obisnuiti sa stam la coada sa platim taxe peate taxe, accize, etece (pomeni)

  2. La o simplă căutare pe YouTube putem vedea ce poduri au construit chinezii in ultimii ani.

  3. In sfarsit, un proiect mare de infrastructura in sud-estul tarii, sunt convins ca si valorile de trafic vor creste. Astfel se va scurta drumul spre mare pentru cei care vin din transilvania si moldova. Poate vor reusi sa faca si o centura a orasului Macin, ca de cativa ani e dezastru cu tirurile si camioanele prin localitate.