G4Media.ro

Google pregătește schimbări radicale ale motorului de căutare, sub presiunea rivalilor care…

Sursa foto: Pexels

Google pregătește schimbări radicale ale motorului de căutare, sub presiunea rivalilor care folosesc inteligența artificială

Gigantul tehnologic Google se grăbește să își protejeze motorul de căutare, adică afacerea de bază, cu o avalanșă de proiecte, inclusiv actualizări și planuri pentru un motor de căutare complet nou, arată The New York Times. Modificările la care lucrează Google ar putea avea un impact major asupra numeroaselor afaceri care depind într-o măsură mai mică sau mai mare de motorul de căutare.

Planurile companiei au fost grăbite când angajații Google au aflat în martie că gigantul sud-coreean al electronicelor de consum Samsung ia în calcul să înlocuiască Google cu Bing de la Microsoft ca motor de căutare implicit pe dispozitivele sale.

Ani de zile, Bing a fost un motorul de căutare numărul doi în industrie, dar a devenit mult mai interesant pentru cunoscătorii din industrie atunci când a adăugat recent o nouă tehnologie de inteligență artificială.

Reacția Google la amenințarea Samsung a fost de „panică”, potrivit mesajelor interne analizate de The New York Times. Un venit anual estimat la 3 miliarde de dolari era în joc în cazul contractului cu Samsung. Alte 20 de miliarde de dolari sunt legate de un contract similar cu Apple, care va fi reînnoit în acest an.

Concurenții I.A. precum noul Bing devin rapid cea mai serioasă amenințare la adresa afacerii de căutare a Google din ultimii 25 de ani, iar ca răspuns, Google se grăbește să construiască un motor de căutare complet nou, alimentat de această tehnologie. De asemenea, îl modernizează pe cel existent cu caracteristici A.I., potrivit unor documente interne analizate de The Times.

Noile caracteristici, sub numele de proiect Magi, sunt create de designeri, ingineri și directori care lucrează pentru a ajusta și testa cele mai recente versiuni. Noul motor de căutare ar urma să ofere utilizatorilor o experiență mult mai personalizată decât serviciul actual al companiei, încercând să anticipeze nevoile utilizatorilor.

Lara Levin, o purtătoare de cuvânt a Google, a declarat într-un comunicat că „nu orice idee de produs sau de brainstorming duce la o lansare, dar, așa cum am mai spus, suntem încântați să aducem noi funcții de căutare cu ajutorul inteligenței artificiale și vom oferi mai multe detalii în curând”.

Miliarde de oameni folosesc motorul de căutare Google în fiecare zi pentru orice, de la găsirea de restaurante și direcții până la înțelegerea unui diagnostic medical, iar acea simplă pagină albă cu logo-ul companiei și o bară goală în mijloc este una dintre cele mai utilizate pagini web din lume. Modificările aduse acesteia ar avea un impact semnificativ asupra vieții oamenilor obișnuiți și, până de curând, era greu de imaginat că ar putea fi contestată.

O lume nouă și curajoasă. O nouă serie de chatbots alimentați de inteligența artificială a declanșat o luptă pentru a determina dacă această tehnologie ar putea schimba economia internetului, transformând companiile puternice de astăzi în niște „has-beens” și creând următorii giganți ai industriei. Iată care sunt roboții care trebuie cunoscuți:

ChatGPT. ChatGPT, modelul lingvistic de inteligență artificială de laboratorul de cercetare OpenAI, a devenit extrem de cunoscut încă din noiembrie 2022 pentru capacitatea sa de a răspunde la întrebări complexe, de a scrie poezii, de a genera cod, de a planifica vacanțe și de a traduce limbi străine. GPT-4, cea mai recentă versiune introdusă la jumătatea lunii martie, poate răspunde chiar și la imagini.

Bing. La două luni după debutul ChatGPT, Microsoft, principalul investitor și partener al OpenAI, a adăugat un chatbot similar, capabil să poarte conversații text deschise pe aproape orice subiect, în motorul său de căutare pe internet Bing. Dar răspunsurile ocazional inexacte, înșelătoare și ciudate ale robotului au fost cele care au atras cea mai mare parte a atenției după lansarea sa.

Bard. Robotul de chat al Google, numit Bard, a fost lansat în martie pentru un număr limitat de utilizatori din Statele Unite și Marea Britanie. Conceput inițial ca un instrument creativ destinat să redacteze e-mailuri și poezii, acesta poate genera idei, scrie articole de blog și răspunde la întrebări.

Ernie. Gigantul de căutare Baidu a dezvăluit în martie primul mare rival chinez al ChatGPT. Debutul lui Ernie, prescurtare de la Enhanced Representation through Knowledge Integration (Reprezentare îmbunătățită prin integrarea cunoștințelor), s-a dovedit a fi un eșec după ce s-a dovedit că o demonstrație „live” promisă a robotului a fost înregistrată.

Google este îngrijorată de concurenții cu inteligență artificială încă de când OpenAI, un start-up din San Francisco care colaborează cu Microsoft, a prezentat în noiembrie un chatbot numit ChatGPT. Aproximativ două săptămâni mai târziu, Google a creat un grup de lucru în cadrul diviziei sale de căutare pentru a începe să construiască produse de inteligență artificială, au declarat pentru NYTimes două persoane implicate în dezvoltare.

Modernizarea motorului său de căutare a devenit o obsesie la Google, iar schimbările planificate ar putea introduce noua tehnologie A.I. în telefoane și case din întreaga lume.

Amenințarea Samsung a reprezentat prima fisură potențială în afacerea aparent inexpugnabilă a Google în domeniul căutării, care a avut o valoare de 162 de miliarde de dolari anul trecut. Deși nu a fost clar dacă activitatea Microsoft cu A.I. a fost principalul motiv pentru care Samsung se gândea la o schimbare după ultimii 12 ani, aceasta a fost presupunerea din interiorul Google. Contractul este în curs de negociere, iar Samsung ar putea rămâne cu Google.

Planurile pentru noul motor de căutare, care demonstrează ambițiile Google de a reimagina experiența de căutare, se află încă în stadii incipiente, fără un calendar clar privind data la care va lansa noua tehnologie de căutare.

Sistemul ar urma să învețe ce vor să știe utilizatorii în funcție de ceea ce caută atunci când încep să-l folosească. Și ar oferi liste de opțiuni preselectate pentru obiecte de cumpărat, informații de cercetat și alte informații. De asemenea, ar fi mai mult conversațional.

Dar, cu mult înainte ca motorul de căutare să poată fi reconstruit, proiectul Magi va adăuga funcții la motorul de căutare existent, potrivit documentelor interne. Magi ar urma să mențină reclamele în amestecul rezultatelor căutării. Interogările de căutare care ar putea duce la o tranzacție financiară, cum ar fi cumpărarea de pantofi sau rezervarea unui zbor, de exemplu, ar avea în continuare reclame pe paginile de rezultate.

Acest lucru este important pentru Google, deoarece anunțurile de căutare reprezintă principala modalitate prin care face bani. Robotul său de chat, Bard, nu prezintă reclame, iar în industria tehnologică s-a anticipat faptul că răspunsurile de tip A.I. pe motoarele de căutare ar putea face ca reclamele să fie mai puțin relevante pentru utilizatori.

Adăugările planificate pentru căutare ar putea, de asemenea, să răspundă la întrebări despre codificarea software și să scrie coduri pe baza cererii unui utilizator. Google ar putea plasa o reclamă sub răspunsurile la coduri informatice, potrivit unui document.

Săptămâna trecută, Google a invitat câțiva angajați să testeze funcțiile Magi și i-a încurajat să adreseze motorului de căutare întrebări de urmărire pentru a judeca capacitatea acestuia de a purta o conversație. Se așteaptă ca Google să lanseze instrumentele pentru public luna viitoare și să adauge mai multe caracteristici în toamnă, potrivit documentului de planificare.

Compania plănuiește să lanseze inițial funcțiile pentru maximum un milion de persoane. Acest număr ar trebui să crească progresiv până la 30 de milioane până la sfârșitul anului. Funcțiile vor fi disponibile exclusiv în Statele Unite.

Google a explorat, de asemenea, eforturile de a permite oamenilor să folosească tehnologia de cartografiere a Google Earth cu ajutorul I.A. și să caute muzică printr-o conversație cu un chatbot, a scris un director Google într-un document.

Alte idei de produse se află în diferite stadii de dezvoltare. Un instrument numit GIFI ar urma să folosească A.I. pentru a genera imagini în rezultatele Google Image. Un alt instrument, Tivoli Tutor, i-ar învăța pe utilizatori o nouă limbă prin intermediul unor conversații deschise de tip A.I. în format text.

Un alt produs, Searchalong, le-ar permite utilizatorilor să adreseze întrebări unui chatbot în timp ce navighează pe internet prin intermediul browserului Chrome al Google. De exemplu, oamenii ar putea întreba robotul de chat despre activitățile din apropierea unei chirii Airbnb, iar inteligența artificială ar scana pagina și restul internetului în căutarea unui răspuns.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...