G4Media.ro

Fișa de feedback a elevilor a fost publicată în Monitorul Oficial și…

sursa foto: UNICEF/ Norbert Fodor

Fișa de feedback a elevilor a fost publicată în Monitorul Oficial și intră în vigoare de astăzi. Profesorii sunt obligați să colecteze părerile elevilor

Fișa de feedback și metodologia de acordarea acestuia au fost publicate în Monitorul Oficial și intră în vigoare de la data publicării, potrivit ordinului de ministru nr 3.864/2021. Prevederile se aplică și pentru acest final de semestru, în document nefiind nicio precizare despre faptul că s-ar aplica de la începutul anului școlar viitor sau vreun alt reper temporal. Prin metodologie, profesorii sunt obligați să colecteze feedback de la elevi despre activitatea de predare-învățare-evaluare, iar elevii pot completa documentul opțional. Reamintim că pe 20 aprilie secretarul de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely scria pe contul său de Facebook că „în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”. Fișa de evaluare conține 16 afirmații pe care elevii le notează de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul cu acestea. Fișa de feedback trebuie completată cu numele profesorului a cărui activitate este analizată. Citește articolul integral pe Edupedu.ro sursa foto: UNICEF/ Norbert Fodor
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Sute de functionari care freaca menta pe salarii de lux in M I nvatamintului , isi mai gasesc si ei ceva de facut ! Asta este reforma pe care o asteapta profesorii de la MINISTRU ? Minorii sub 18 ani nu voteaza pt. ca nu au discernamintul necesar … dar pt. a analiza activitatea complexa a unui profesor , au acest discernamint ? Este plin ministerul de slugi de partide , astfel se explica aceasta schizofrenie de reforma … nu stiu ca sa faca , nu stiu cum sa modernizeze invatamintul !

    • Da, au discernământ, poate mai mult decât un adult, mai ales după clasa a 6 a, atâta timp cât beneficiar al educației este elevul, ar trebui sa poată sa spună când ceva nu merge bine. Exista atâția profesori nebuni, pedofili, care urla non stop la elevi, iar părinții și implicit ei, nu pot face nimic. Situația cu cei care chiulesc mult, sau își bat joc de profesori este un caz particular. Ar trebui ca atunci când numărul absentelor nemotivate creste, elevul sa nu mai aibă acest drept.

    • Sunt perfect de acord cu cele afirmate anterior! Elevii ar trebui sa fie responsabilizați, nu sa evalueze profesorii! Clar, profesorii de mate, română, fizica,… vor fi ” rai” și „proști”!
      ” Copii, hai sa colorăm in limba franceză!”
      Daca se dorește o reală îmbunătățire a învățământului, clasele ar trebui să aibă 20 de elevi, așa încât sa poți să- i tii „in priza” tot timpul, pt un 5 sa se muncească, chiulitul sau nesimțirea (de ambele părți)amendate! A mai existat o propunere de toată jena: profesorul/ prestator de servicii, elevul/ beneficiar! Curat meșteșug de…. Clientul nostru, stăpânul nostru!

  2. Iau de la copii ca de la functionarii de la stat nu au curaj sa faca public feed-backul.
    Ma uit la ghiseele alea de la Administratia Finantelor Publice – functionarii de acolo ce o sa spuna – ca le place sa traiasca intre maldarele de dosare si foi raspandite peste tot si capetele intinse ale cetatenilor nerabdatori?…
    Mai tine minte cineva discursul unui Ministru al Finantelor care a promis acum 5 ani ca „va face si va drege”…

  3. Ministrul declara într-un articol anterior ca de la anul se va aplica „ucigătoarea fisa”.
    Dar în dragostea lui imensa pentru profesorii care îl vad asa cum este, nu cum vrea sa pară, se grăbește sa declanșeze hidoasa distracție.

    • Actualul ministru urmărește un singur lucru: să abată atenția profesorilor de la suma cu care le este dator, neplatindu-le orele remediale efectuate 3 luni, pe banii și timpul lor liber. Cred ca Învățământul nu a avut până acum un astfel de ministru care , efectiv, isi bate joc de activitatea omului de la catedră….Sorin Câmpeanu este același ministru sinistru de pe vremea mandatului lui Ciolos, frate de cruce cu Funeriu….

  4. În lumea reală, feedback-ul este un text care îți spune ce ai făcut bine și ce mai ai de îmbunătățit, nu-ți spune cât ești de rău sau de prost.

    E hilar că tocmai niște profesori iau în derâdere conceptul de îmbunătățire continuă și nu au habar ce înseamnă un formular de feedback, dar sunt anti, convinși fiind că e un instrument de represiune.

    • Foarte bine spus! Scopul feedback-ului este prost inteles tocmai de catre profesori. Daca sunt „profesionisti” de ce se tem? Acesta este un pas important in educatie! Poate profesorii isi vor schimba mentalitatea si vor da mai multa importanta actului educational. Ceva trebuia facut ca acestia sa nu se mai creada Dumnezeu, iar elevii sa fie tratati cu dispret. Asta inseamna sa dezvolti stima de sine unei generatii, cand le arati ca parerea lor conteaza.

  5. Cand va plati orele remediale ilustrul ministru?Haideti,profesori ,sa-i dam un feedback si lui!

  6. Nu cred că se așteaptă cineva ca un profesor sever care își face meseria evaluând corect elevii să fie apreciat de mulți dintre aceștia. Vrem educație fără constrângeri. Aparțin regimului comunist educațional când profesoara de matematică îmi dădea în ciclul gimnazial 200 de probleme de geometrie și algebră de lucrat peste vară. Nu le făceam, începeam anul cu un patru; dar știu și acum teorema lui Pitagora, proporțiile derivate și altele. Mi-aș dori să primească la evaluarea națională subiecte din anii 80. Nu-mi aduc aminte să fi sărit mama în ajutorul meu și să-i spună profesoarei că mi-a dat prea mult de lucru. În țările asiatice, China, Japonia, Coreea părintele nu are dreptul să își spună părerea în ce privește modul în care profesorul ar trebui să-și facă datoria. Evaluarea acestuia sunt punctajele de la examenele naționale din fiecare an care stabilesc clasamentul elevilor și noua organizare a claselor. Nu înveți, nu intri într-o clasă de top. Nivelul educațional și dezvoltarea economică a acestora sunt proba eficienței unui sistem în care evaluarea elevului se face anual prin subiecte la nivel național la toate materiile. Profesorul predă, evaluează parțial de-a lungul semestrului pentru a atrage atenția asupra punctelor slabe, dar clasamentul este dat de examen. Profesorul nu este obligat să treacă clasa elevi care nu sunt interesați de școală, și nu pot fi acuzați că sunt subiectivi, pentru că, dacă elevul și părintele știu că este nevoie de un punctaj minim la toate materiile pentru a trece în anul următor, se vor asigura ca această cerință să fie îndeplinită. Reforma în învățământ nu înseamnă evaluarea profesorului de către elev, ci cu evaluarea obiectivă a elevului anual. Profesorul să explice, să îndrume, să tragă un semnal de alarmă când elevul nu învață cât să treacă. În ce privește unele dintre comentariile cum că profesorii sunt pedofili, nebuni și urlă cred că aceștia sunt excepția și nu regula, iar în aceste cazuri există căi legale de rezolvare a problemelor. Și cu titlu de încheiere, cum credeți că ar fi evaluat un profesor de elevul care l-a amenințat că dă cu mașina peste el pe grupul de WhatsApp al clasei pentru că a fost exmatriculat din cauza absențelor și pentru că a împiedicat sistematic prin comportament desfășurarea orelor?

    • Foarte bun comentariu dumneavoastră!

  7. Ce va tot ascundeti dupa deget si mimati interesul pentru calitatea educatiei? Ca sa economisim timp si bani propun emiterea unei diplome de licenta odata cu certificatul de nastere. Urmatoarele trepte sa aiba o grila de preturi ce tine cont de zona, numele facultatii, cat de impresionant e numele specializarii etc. Fara limita de varsta. Ar fi totusi o conditie importanta: viitorul academician doctor inginer profesor universitar sa nu aiba emis un certificat ce atesta ca-i mort. Suntem totusi oameni seriosi.

  8. O măsură populistă cu efecte negative privind calitatea învățământului. Un elev la vârsta minoratului nu are discernământul necesar pentru o astfel de evaluare. Următoarea măsură populistă privind evaluarea ar fi evaluarea gardienilor din pușcării de către deținuți sau evaluarea în armată a ofițerilor de către soldați, mai ales că deținuții și soldații sunt persoane majore.

  9. Atata- i drace ca mie imi place! Dezbina sa poti sa conduci. Iata ca reusesc! Vai de tine popor roman!

  10. Ce sa faca si ministrul traseist politic. Cu diferentele salariale ale profesorilor cum ramane ?
    Politruci care plimba hartii dintr-o camera -n alta prin Minister si credeti ca faceti reforma. Vai de poporul asta, numai conducatori nemernici a avut de 30 de ani, n-au stiut decat sa fure cu acolitii lor si sa distruga tot.

  11. Luni am cerut feedback la clasa cu cei mai slabi elevi ai mei, în urma unui test la care s-a luat doar punctul din oficiu. Răspunsurile copiilor m-au desființat pur și simplu. Nu răspund la oră pentru că le este frică, țip mereu la ei, îi jignesc, nu înțeleg explicațiile, vor videoclipuri și filme, urăsc disciplina care deja este neimportantă față de altele precum română, engleză, chimie, matematică etc. Mai rămăseseră câteva bilete necitite la care era să renunț. Am mai desfăcut, totuși, unul și acolo scria: ,,Doamna profesoară, nu vă faceți griji că nu e nimic în neregulă cu ora dumneavoastră. Ridicați tonul doar când suntem prea răi, explicați foarte bine, puneți note mai mari decât trebuie, dar vă rog să nu citiți cu voce tare biletul meu că-mi ridic toți colegii în cap.”

  12. Mare tâmpenie cu aceasta fișă! Iarăși hârtii și energii consumate degeaba. La o școală cu 1000 de elevi, cu 15 profesori pe clasă, în medie, trebuie 30.000 de foi pe an, plus toner!!! Cine asigură aceste consumabile? Ministrul? Părinții? Va trebui o altă comisie să le gestioneze? Unde se depozitează, cât timp se țin arhivate? Cine verifică așa-zisul feed-back? Sunt elevi ce cerințe educationale speciale, elevi corigenți, repetenți, oare ce ar putea aceștia evalua? Mai degrabă acest ministru abțibild, lipit de ecranul televizorului ar trebui evaluat de profesorii!!!, iar secretarul de stat Szekely – probabil prieten cu Bulai, prin Finlanda, cu acte culturale gen statui poleite, ar trebui să aibă joburi serioase înainte să fie „unși” în funcții doar pe oneroase criterii politice! Din nou elevii vor fi abătuți de la misiunea lor – aceea de a învața, interesați mai degrabă de „evaluarea” profesorilor…. Profesorii exigenți, firește, vor fi „puși la zid”, iar cei „înțelegători” vor fi …”apreciați”. Ei, poate așa primii vor mai coborî ștacheta, să fie și ei „cool”! Pe scurt, o nouă mare tâmpenie.

  13. Mademoisele Elena – urmașa „tovarășei”! Habar nu ai pe ce lume trăiești. Ca să evaluezi pe cineva trebuie să ai competențele necesare, acumulate și dovedite! Pe tine de exemplu, nu te pot evalua mulți, că nivelul de prostie și stupizenie e prea ridicat.

  14. Mă doare undeva de ordonanță lui cretină! Nu poate obliga nici un profesor să facă așa ceva! E o aberație și contravine deontologiei profesionale a cadrului didactic! Trebuie dați în judecată, atât ministrul educației A. Câmpeanu , pentru încălcarea deontologiei profesionale,cât și ministerul educației pentru că a acceptat asemenea aberație! Sindicatele trebuie să facă acest demers !

  15. Sigur, se pot face abuzuri de ambele părți. Sunt eu însămi cadru didactic, așa că mă aflu în interiorul „ecuației” și, de aici, mă simt în măsură să afirm că am constatat, la unii dintre confrați, greșeli de exprimare, de scriere, lipsa unui orizont cultural – de specialitate, dar și general – care să fie vast, absența unei preocupări consistente pentru cunoaștere, insuficientul interes dedicat transferului de conținuturi etc.. Este vorba de exigențele pe care ni le autoimpunem ori nu. Un dascăl care nu are exigențe de la sine însuși nu va putea să le aibă nici cu privire la elevi.

    Mai este o problemă: atmosfera cvasigenerală de marasm. S-a generat un cerc vicios, care se autoperpetuează: delăsarea, izîna, chiar o anumită descurajare și lipsă de entuziasm din partea profesorilor se răsfrânge, inevitabil, și asupra copiilor și a adolescenților, apoi se întoarce la cei de la care au pornit. Ca un bumerang.

  16. Obligati???
    Sa va fie rusine celor din Ministerul Educatiei!
    Profesorii au si asa numai obligatii, nu au nevoie si de obligatii idioate!
    Elevii ce obligatii au, domnilor din Ministerul Educatiei?