G4Media.ro

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată…

Foto: Captura On Campus Podcast

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza e diferența mult prea mare dintre rural și urban

Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2022, cu un procent al mediilor peste 5 care a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen, după doi ani școlari afectați masiv de pandemie, “reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului”, spune profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației. Într-o analiză pentru Edupedu.ro, Mircea Miclea declară că “ce nu au putut cosmetiza rezultatele de la Evaluarea Națională este o diferență mult prea mare, care nu poate fi ascunsă oricât ai calibra subiectele, și anume diferența dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din mediul rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban”.

  • Peste 82% dintre elevii care au susțiunut Evaluarea Națională în 2022 au luat medii peste 5. Ponderea copiilor din mediul rural care au luat medii sub 5 la Evaluarea Națională este de aproape trei ori mai mare decât în cazul elevilor din mediul urban, în timp ce elevii din orașe au luat de zece ori mai multe medii de 10 față de copiii de la sate (sursa și detalii)

Contactat de Edupedu.ro, fostul ministru Mircea Miclea a afirmat că dacă rezultatele obținute la examen de absolvenții claselor a VIII-a reflectă funcționarea reală a sistemului, “atunci sistemul funcționează, conform acestor rezultate, mai bine în acest an decât în toți cei 11 ani din urmă. Or toată lumea știe, inclusiv ministrul a recunoscut că mai ales din cauza pandemiei calitatea predării și învățării în educație s-a deteriorat substanțial în ultimii ani (…). Ca atare, nu putem spune că rezultatele reflectă funcționarea reală, din moment ce cu toții știm că funcționarea reală a sistemului a fost foarte slabă în ultimii ani”.

“Atunci avem a doua alternativă: și anume, să spunem că rezultatele reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului; iar această alternativă e mult mai validă. Parțial a fost prezentată probabil indirect și de ministru, care a spus că subiectele au fost bine calibrate, adică au fost făcute în așa fel încât să se obțină rezultate bune fără a reflecta deficitele din ultimii 2 ani din sistemul educațional”, a afirmat Miclea.

În ceea ce privește discrepanța între rezultatele copiilor de la sat și ale celor din oraș, “cauza este determinată de lipsa de oportunități pentru cei din mediul rural, față de cei din urban; oportunități de a avea profesori buni și părinți care să își permită să îi susțină pe copii la meditații. Așadar, cred că diagnosticul sistemului trebuie pus mai degrabă uitându-ne la ce face efectiv sistemul, nu părinții cu resursele lor suplimentare”, a atras atenția fostul ministru Mircea Miclea.

Acesta a declarat că o soluție este ca banii “să fie dirijați în primul rând spre mediul rural, la nivel primar și gimnazial, în diverse forme, nu numai ca logistică (nu doar că punem table interactive), ci poate prin suplimentarea salariilor profesorilor, prin bonusuri pentru profesori, pentru a crea mai multe oportunități în mediul rural”.

Citește pe Edupedu.ro analiza integrală realizată de fostul ministru Mircea Miclea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Tâmpeanu poate pleca în concediu.Totul merge perfect.

    • Unii nu văd absurdul unor pretenții. După doi ani de pandemie, când toate sau făcut cu restricții, pe muchie de cuțit, vor ca rezultatele să fie normale. Parcă nu a fost nimic ! Oare ei unde au trăit în acest timp?!

  2. Cumva e tot vina USR, bineînțeles

    Mesajul de mai sus e sarcastic (această explicație e obligatorie în țara analfabeților)

  3. Cu un ministru plagiator ,ce pretentii sa avem de la profesori si elevi?

  4. Domnule Mircea Miclea, fost ministru al Educației, cand ai fost ministru ce ai facut? Nimic! Ai dat bir cu fugitii sa comentezi de pe margine!!!! Acum ar trebui sa TACI!

    • Singureu gândești plebeu.

  5. Are dreptate.

  6. Exact ca performantele din sportul „romanesc”, sustinute tot de parinti. Ca si in sport, acum ne mandrim cu rezultatele bune ale unor copii sustinuti tot doar de parinti.

  7. Meditatiile sunt ca un bulgare de zapada la vale…odata ce a pornit, nimeni nu il poate opri. De ce in alte tari din vest nu sunt necesare decat exceptional (mai degraba sunt utile sa ii aduca la zi pe cei ramasi in urma decat sa ii impinga mai in fata pe unii)? Poate ca scoala furnizeaza suficient pentru a nu fi necesare alte interventii de invatare in afara cadrului educational?. Poate ca nu exista competitia exarcerbata „mai degraba a parintilor” decat a copiilor de a fi cu un pas in fata celuilalt?. Poate ca sistemul nu este creat in asa fel incat sa te impinga sa alergi intr-una dupa ceva care la sfarsit iti dai seama ca nu prea valoreaza…..? Poate ca profesorii nu au interesul ca in scoala nivelul sa fie minim si apoi sa obtina venituri din meditatii extrascolare aducandu-i pe copii meditati la un nivel acceptabil?. Poate abilitatile sociale si de gandire sunt mai importante decat epuizarea timpurie prin infuzia de informatii sau invatarea robotica a unor modele pentru rezolvari abstracte…? Poate pentru ca timpul liber al copilului „e sfant” pentru starea de bine a lui si nu dedicat activitatilor fortat lucrative ?etc. Dar ce stiu eu…….

  8. Aveti indicații direct de la dl Miclea si de la dl Câmpeanu sa incalcati principiul democrației, nepostand comentariile care nu le convin?
    Am scris un astfel de comentariu, in ton respectuos si nu mi l-ati postat.

    • Scuze, trimisesem comentariul la același articol, pe Edupedu.
      Voi retrimite aici acel comentariu.

  9. Profesorii universitari lucreaza cu studenții, care si-a ales fiecare domeniul de studiu si evident, sunt interesați.
    Domnul Miclea, cu dispretul lui binecunoscut in raport cu profesorii din gimnaziu si din licee, nu stie ca nu toți copiii vin la scoala cu intenția de a învăța carte. Unii(si nu putini) vin la scoasla pentru partea de socializare, stand in timpul orelor de curs cu telefoanele pe sub banca, pe jocuri si pe retele de socializare. Ghinionul profesorilor este ca Ministerul Educatiei este de decenii condus numai de ministri din universitar, care sunt „atotcunoscatori” a ceea ce se intampla in preuniversitar. Si anume, profesorii sunt incapabili sau lenesi, parintii baga carte in copii prin meditatii si tot asa. In realitate, elevii care nu imvata la scoala, nici la meditații nu sint atenți si tot de note mici sunt.
    Cei care invata la scoala, sunt atenți si la meditații,vin si la orele suplimentare neplatite nici macar de școală(șmecherește au fost introduse, ca si corectarea duminica la olimpiade, in fișa postului).
    Asa ca puneti un ministru profesor din preuniversitar, ca acela nu va bate câmpii.