G4Media.ro

EXCLUSIV Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație: Elevii români sunt adesea foarte…

Foto: James Duncan Davidson / TED www.ted.com/talks

EXCLUSIV Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație: Elevii români sunt adesea foarte buni să-și amintească matematica așa cum sunt învățați, dar întâmpină dificultăți când trebuie să aplice ce au învățat

România este pe ultimul loc între toate cele 81 de țări participante la cea mai amplă testare educațională internațională, PISA 2022, la capitolul echitate educațională. „Diferențele sociale relevate de PISA sunt o provocare imensă pentru România”, a declarat Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație.

Unul dintre fondatorii celei mai reputate testări educaționale la nivel global, Andreas Schleicher a declarat astăzi, în cadrul dezbaterii organizate de Edupedu.ro și de World Vision România, că „elevii români sunt adesea foarte buni să-și amintească matematica așa cum sunt învățați, dar întâmpină dificultăți atunci când trebuie să aplice ceea ce au învățat”.

Andreas Schleicher, directorul OCDE pentru Educație, cele mai importante declarații:

  • PISA este cel mai mare efort global de evaluare educațională. Evaluarea din 2022 s-a concentrat pe matematică. Este o evaluare diferită de modul de predare din România. Evaluează felul cum vezi probleme așa cum apar în în lumea reală
  • Elevii români sunt adesea foarte buni să-și amintească matematica așa cum sunt învățați, dar întâmpină dificultăți atunci când trebuie să aplice ceea ce au învățat
  • Ceea ce se întâmplă acum e mult diferit de ceea ce se întâmpla în 2003, când PISA era la început
  • În ultimii ani am văzut o scădere semnificativă la nivel OCDE, în rezultatele PISA. România nu a avut această scădere. Diferența este mai mică, dar în continuare foarte mare
  • Diferențele sociale: foarte mari în România, sunt o provocare imensă
  • Lipsa resurselor digitale poate însemna rezultate mai slabe la învățare
  • Folosirea tehnologiei acoperă mare parte din timpul petrecut la școală. România – printre țările unde elevii petrec mult timp pe dispozitive digitale
  • Dacă tehnologia e folosită pentru învățare, e ok, dar rezultatele scad dacă tehnologia e folosită pentru relaxare, la școală
  • În România, elevi reclamă distragerea lor de la activități de către colegi care folosesc tehnologia
  • Citește declarațiile integrale pe Edupedu.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Întrebarea este câți profesori de matematică sunt capabili să transpună în practică ceea ce predau la clasă?
    Să luăm exemplul unei funcții sau a unei ecuații de gradul 2… nu doar „Ana are 2 mere și Ion are 3 mere. Câte mere au împreună Ana și Ion”?