G4Media.ro

DOCUMENT Matematica, depunctată cu 33% în subiectele de examen pentru învățătorii care…

Sursa foto: Pixabay.com

DOCUMENT Matematica, depunctată cu 33% în subiectele de examen pentru învățătorii care susțin Definitivatul în 2021, față de cele de anul trecut. Practic, cadrele didactice pot obține definitivarea în învățământ să fără să știe deloc matematică

Componenta de Matematică a fost depunctată cu 33% în subiectele de examen pentru învățătorii care susțin Definitivatul în 2021, față de cele de anul trecut, potrivit modelelor publicate pe site-ul oficial de Ministerul Educației. Concusul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Modificarea punctajului are o influență importantă, pentru că la Definitivat nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt). Astfel, conform noului sistem de notare, chiar dacă nu rezolvă deloc cerințele de la Matematică, un cadru didactic poate obține definitivarea. Măsura vine în contextul în care România a obținut cel mai slab punctaj dintre statele UE – un punctaj mediu de 475 – la studiul „Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019. Acesta a arătat că 22% din elevii români de clasa a VIII-a sunt analfabeți funcțional din punct de vedere matematic și al științelor; un procent mai mare decât media țărilor participante (13%). Citește analiza integrală pe Edupedu.ro Foto: pixabay.com
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Nu inteleg de ce sunteti surprinși, toate influenceritele neamului, în ultimii ani, au transformat matematica in răul absolut al educației: prea mult, prea greu, ce să facem în viață cu Teorema lui Pitagora, jos cu derivatele, huo integralelor, afara cu radicalii, nu vrem geometrie, nu vrem analiză, nu vrem nimic, doar tabla înmulțirii, dar si aia pe învățată pe muzică.

  2. vesti bune pentru profii de mate care dau meditatii

  3. Susțin cererea de dimisie a serviciului național de evaluare!

  4. Romania educata!
    Ce sa mai ceri?

    Cu cat sunt mai prosti cu atat mai bine!

  5. Ce sa mai faci si cu matematica asta in ziua de azi ?
    Eu am calculator pa telefon si pa leptop.
    De ce sa ma stresez sa invat matematici ?
    Ma descurc si fara matematica sa dau la lopata

    • Adevăr grăiești
      La sparanghel și vidanje nu-i nevoie să știi tabla înmulțirii.

  6. De exemplu la limba si literatura romana ce le trebuie mai multa matematica decat la Kaufland sau la piata?

    Normal ar fi ca profesorii sa dea examen pe aceleasi subiect(e) pe care le predau, la nivelul clasei cele mai mari la care predau si cu asta basta!

    Ce are educatia fizica sau geografia cu matematica in comun? Nu prea multe.

    • Așa cum nu ai tu treabă cu limba română.

    • pai iti trebuie matematica – adica ceva ordine in gandire si nu diferentiale cum multi ar crede – ca sa observi in textul de mai sus ca este vorba despre INVATATORI. daca ai fi capabil de o asemenea performanta, nu ai mai bate campii aiurea despre ce crezi ca ar trebui sa faca PROFESORII. offtopic: da, si matematica ar trebui inceputa cu punerea la punct a capacitatii de intelegere a unui text. cei mai multi copii se sperie pentru ca NU INTELEG textul problemei. aici este analfabetismul ala functional de care tot vorbim.

  7. E clar, invatamantul e praf

  8. Daca nivelul de competente al invatatorilor la matematica difera prea mult, acest fapt se reflecta probabil si in modul de predare, si in ce isi insusesc elevii la clasa. Nu exista justificari in cazul in care se constata ca intreaga clasa este slab pregatita la matematica(se dau teste , este usor de vazut asa ceva). In plus, la scoala sunt copii pe care ii mai ajuta parintii la lectii, deci este penibil ca parintii sa constate ca invatatorul nu se ridica la nivelor asteptarilor pe care le au in privinta a ceea ce ii iinvata pe copii la aritmetica.

  9. ceea ce nu se explica ina cest articol este ca invatatorii nu sustin la definitivat (sau la grade) un examen de matematica din materia pe care ei trebuie sa o predea. Adica de nivel primar. Ei sunt pusi fata in fata cu proba de matematica de nivelul liceelor de matematica- informatica. un fel de bac M1. Chiar si M2 sau un ipotetic M% ar fi nepotrivit. Pentru ca un invatator nu trebuie sa predea nimic peste clasa a IV-a. El are ca misiunea sa ii invete pe copii de 6-10 ani sa scrie, sa citeasca, sa socoteasca, ceva desen, muzica si stiinte. Ata. Deci… care este scopul acelui test de matematica in cariera unui invatator? ZERO barat sens.

    • asta nu stiam. cred ca pedagogia matematicii ar trebuyi sa fie putin diferita de un test de verificare a cunostintelor de mate. una e sa cunosti, alta e sa inveti pe altul – mai ales la matematica. la romana, foaie verde…

  10. practic, jurnalistii pot obtine posturi in redactia g4media sa fara sa stie deloc limba romana

  11. Probabil ca e parte a Proiectului Romania Educata al Presedintelui Johannis, pe care actuala coalitie a PROMIS sa-l implementeze!!

    „Ludovic Orban despre numirea lui Sorin Câmpeanu la Educație, după o serie de scandaluri privind plagiatul: ”E garanția implementării programului România Educată”
    23 decembrie 2020.
    Liderul PNL, Ludovic Orban, a susținut miercuri, referitor la controversata propunere a lui Sorin Câmpeanu pentru postul de ministru al Educației, că trebuie judecată cariera sa în ansamblu, iar parcursul său academic îl recomandă pentru această funcție.
    ”Avocat” al lui Victor Ponta în scandalul plagiatului din 2012, Sorin Câmpeanu ar fi, în opinia lui Orban, ”GARANTIA Implementării Programului România Educată”.

    Întrebat în legătură cu controversele în jurul lui Sorin Câmpeanu, propus pentru Educație și cunoscut pentru faptul că l-a apărat pe Victor Ponta în scandalul palgiatului, Orban a spus că acesta trebuie ”analizat în integralitatea carierei sale.

    ”Trebuie analizată cariera sa în integralitatea ei. Este garanția implementării programului România Educată. Avem INCREDERE că va avea capacitatea să IMPLEMENTEZE acest Program”, a comentat Orban.

    • Programul de Guvernare, capitolul Educatie este … o oda sinistra la programul „Romania Educata”. In mod declarat! Citez (pag.175): „Baza de plecare pentru construcția în educație pentru perioada 2021-2024 este oeraționalizarea și implementarea proiectului România Educată, acest deziderat fiind inclus și în Strategia Națională de Apărare a Țării, adoptată de Parlamentul României.

      Va invit sa cititi intreg capitolul, daca rezistati, dar va dau doar doua-trei idei simpatice:

      1) Pe termen mediu, este necesar un sistem integrat de management al carierei didactice. Într-un astfel de sistem, cadrele didactice cu performanțe deosebite sunt stimulate, iar cele cu carențe în activitate sunt ajutate și trec printr-o etapă intermediară de sprijin didactic pentru ca, ulterior, să fie identificate, dacă este cazul, soluții individuale, onorabile, de reorientare profesională sau ieșire din sistem. (pag. 178)

      2) Susținerea financiară a autorităților locale pentru rezolvarea integrală a situațiilor unităților de învățământ cu toalete în curte, fără acces la apă și canalizare sau fără internet; (pag. 187)

      3) Transparentizarea managementului școlar prin publicarea pe pagina web a fiecărei unități de învățământ a tuturor documentelor de interes public (regulament intern, decizii CA, execuție bugetară, rapoarte, evaluări externe etc);

      4) Masuri operationale -> Pentru infrastructura educațională, siguranța spațiilor de învățământ (pag. 189): 2500 de noi crese/grad/scoli, 30 de camine studentesti, 40 campusuri scolare, noi clase unde e inghesuiala mare, clarificare si simplificare obtinere autorizatie ISU … ce mai, ne loveste Raiul, frontal!

      Mai apoi, din pacate dna @GabrielaConstantinescu lipsea din localitate cand loazele alea de la PNL au scris programul de guvernare, in partea cu Educatia si n-a apucat sa le corecteze lucrarea si sa le dea cate o smetie peste capetele alea goale. [Ptiu-ptiu-ptiu, piei Satana, doar nu l-o fi scris insusi Iohannis, bucurandu-se ca a scapat putin de sub supravegherea dnei @GabrielaConstantinescu! 😈 ]
      Asadar, rugam publicul sa scuze urmatoarele:

      – cadre didactice ce nu își pot face o norma dintr-o școala.(pag.181).
      Zici ca vorbeste baietii de dupa blocuri cu „masina pe benzina” … 😆
      – pentru meserii emergente de pe pieței muncii naționale și internaționale (pag.186) 😐
      Chiar, ce vrea sa zica, doamnă, autorul prin metafora „meserie emergentă”?! 💡 Adica cam cum ar veni, bursc întru ființă, așa, niște meserii!?

  12. @Sanitarul: Meseriile emergente sunt noile meserii, adica Meseriile viitorului, cele care vor inlocui in viitor meseriile traditionale sunt bine definite inclusiv in Strategia europeana si ideea e ca la baza joburilor de viitor va sta un mix de cunoștințe tehnice, importante abilități sociale și cele de business.
    Citind bazaconiile de mai sus din Programul de guvernare pe acest subiect mi-am amintit de dna Monica Anisie care in 18 Decembrie 2020 prezentand “Strategia de digitalizare a educației” a spus:
    “Strategia de digitalizare a educației cuprinde și curriculum școlar pentru meserii emergente”, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie, la lansarea în dezbatere publică a strategiei de digitalizare a educației din România. Oficialul a precizat că “profesorii trebuie să aibă abilitatea de a preda un curriculum emergent”, care presupune inclusiv “coordonarea educației în direcția tendințelor actuale”.

    “Un nou currriculum va trebui să cultive curiozitatea, interesul pentru lumea actuală, pasiunea și independența în gândire, spiritul civic. Profesorii trebuie să fie pregătiți pentru a atinge aceste obiective”, a precizat Anisie.
    Monica Anisie, cele mai importante declarații:
    – Această strategie de digitalizare a educației din România trebuie sa devină un proiect de țară.
    – Strategia a apărut pentru că realitatea o impunea. Din motive neinteles sau pentru ca au fost alte viziuni in ce priveste prioritatile digitalizarea nu a fost efectiv in agenda ministrilor din ultimii ani decat poate la nivel declarativ. Bugetul de investitii al MEC in ultimii 10 ani pentru digitalizare a fost de 0 lei.
    – MEC supune atenției dvs strategia de digitalizare a educației. Acum pot fi aduse completări
    – În edificarea acestei strategii ne așteaptă mai multă muncă în perioada următoare
    – Strategia cuprinde și curriculum școlar pentru meserii emergente
    – Viitorul pieței de muncă va aduce permanente schimbări, astfel încât populația activa ar trebui sa urmeze formări
    – Profesorii trebuie sa aibă abilitatea de a preda un curriculum emergent. Un curriculum emergent presupune coordonarea educației în direcția tendințelor actuale
    – Un nou currriculum va trebui să cultive curiozitatea, interesul pentru lumea actuală, pasiunea și independența în gândire, spiritul civic
    – Profesorii trebuie să fie pregătiți pentru a atinge aceste obiective
    – Despre ce presupune exact strategia de digitalizare a educației din România vă va vorbi dl subsecretar de stat Jean Badea, care s-a ocupat îndeaproape de acest demers al MEC.”

    Cu cateva zile inainte tocmai citeam ca in Teleorman Profesorii se pensioneaza la greu, pentru ca că le este mai greu să se adapteze cerințelor actuale, care presupun utilizarea noilor tehnologii de predare ONLINE, la care se adaugă și teama de pandemie. Alarmant este că, anul acesta, dascălii au optat și pentru pesionarea anticipată.
    Pentru cei care au hotărât să rămână în sistem, dar le este greu să le predea elevilor ONLINE, s-a găsit o soluție ingenioasă: profesorii sunt filmați în timp ce predau ora în clasă, în mod tradițional, la tablă, iar înregistrarea le este, apoi, transmisă elevilor.
    Școala online scoate la iveală și mai multe probleme cu care se confruntă învățământul teleormănean, pe lângă lipsa echipamentelor electronice sau a conexiunii la internet. Zilele trecute, un profesor din Alexandria a fost înregistrat când jignea o elevă, în timpul orei de chimie pe care o susținea pe internet.
    DECI: unde suntem de fapt si ce bazaconii SF viseaza PNLeii in acel Program de guvernare!!
    Dna Anisie constata cu uimire ca „Bugetul de investitii al MEC in ultimii 10 ani pentru DIGITALIZARE a fost de 0 lei. Din motive neinteles sau pentru ca au fost alte viziuni in ce priveste prioritatile, DIGITALIZAREA nu a fost efectiv in agenda ministrilor din ultimii ani decat poate la nivel declarativ.”

    Vorbesre Dna Anisie, cea care a fost in ulltimii 10 ANI in fel de fel de FUNCTII inalte in domeniul Educatiei, conform CV:
    – Februarie 2016: Secretar de Stat Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
    – ianuarie 2016-februarie 2016: Director General Direcția Generală Învățământ Preuniversitar,Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
    – februarie 2014-ianuarie 2016: DirectorDirecția Inspecție Școlară, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice
    – 2012-2014: Consilier, Departamentul de Educație și Cercetare, Administrația Prezidențială
    – 2011-2012: Secretar General Adjunct la MECTSMinisterul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului”

    Prevad ZERO sanse de SCHIMBARE in bine a Educatiei si in general a Romaniei, NU le dau nici o sansa, uitati-va cum tac Ministrii PNL)ocupati evident cu ocuparea Functiilor inalte din Institutiile publice, ca d-aia au venit la guvernnare!) desi zi de zi PNLul se scufunda iar ei ar trebuie sa zbarnaie!!!

    „Cum vor arăta meseriile viitorului? Ce joburi vor fi foarte căutate?

    A fi pregătit pentru meserii ale viitorului înseamnă și să cunoști nișele de business unde te poți dezvolta și să cauți oportunități antreprenoriale.

    “E mai puțin despre “unde îmi găsesc de muncă”, pentru că iată ce se întâmplă în prezent, când credeam că lucrăm într-o industrie solidă, de viitor, precum a turismului. E mai mult despre a avea capacitatea să te reinventezi și să pornești un business de unde nu apare.”

    Iar oportunitățile de meserii sunt într-adevăr vaste: de la programare, robotică și alfabetizare new media, la detoxifiere digitală, turism spațial, securitate cibernetică, nanotehnologie, energii alternative, chiar și coaching pentru jucători digitali! Ele sunt doar o parte din cele mai bine plătite și căutate joburi în următorii 10-15 ani, conform predicțiilor.

    “Sunt foarte multe joburi și în prezent, dar mai ales în viitor, în zona de green, de la economie circulară, ingineri în green buildings și green energy, dar și în tehnologii mai noi: designer în blockchain până la designer în VR/AR.

    • Poate afara dar nu si in romania. Nu stii ce rezistenta intampini cand prezinti un proiect pe blockchain sau biotech sau AI/ML(toate 3 profitabile corecte si super safe blocate iar unii au si incercat sa ma intimideze la modul institutional) Asa ca teoria e teorie, dar practica te omoara.

    • Sigur ca inteleg unde vrea sa bata expresia. Totusi, emergent nu e sinonim cu nou. Are o componenta de aparitie brusca si „de nicaieri”. Iar daca e asa, ele nu sunt previzibile. Ca atare, nu te poti pregati in mod specific, pentru ele. Trebuie sa fi fost deja dotat cu o buna gandire critica si cu mestesugul de a acumula cunostinte si a le lega intre ele pentru a te putea plia la timp pe aceste meserii/domenii.

      Crezi ca ar putea sa dea explicatia asta, chiar asa, rudimentara, vreunul din cei care au scris programul PNL? Cu exceptia, bineinteles, a amicei mele, dna @GabrielaConstantinescu. Caci ea se ocupa cu adjectivele zilnic (dar acum e vacanta si probabil ca …).

  13. @Patriot: „Poate afara dar nu si in romania.”

    Ei, uite-asa ne-a prins pandemia asta cu un sistem educational NEDIGITALIZAT, cu Profesori care NU sunt in stare sa predea ONLINE si uite asa elevii ar putea pierde inca 1 An!
    Aproape 1 milion de copii, reprezentând 32% dintre elevii români, nu au avut acces la Educație timp de mai multe luni, din cauza accesului scăzut la infrastructura de bază.

    Daca pentru Romania nu va fi, cum spuneti, Romania va ramane mereu la coada, in afara Lumii civilizate si DEZVOLTATE, vom ajunge precum sunt azi judetele Teleorman, Giurgiu si restul judetelor sarace si parasite si depopulate si imbatranite din sudul subdezvoltat si Moldova saraca!
    Da, stiu ce inseamna REZISTENTA la SCHIMBARE in Romania, dar Romania NU va avea alta solutie, alta cale, asta e VIITORUL, asa cum abia ACUM Romania se zbate cu Digitalizarea in Administratia publica(greu sa renunte la Registru si la PIX si la numarul mare de functionari care se impiedica unul de alttul!) si in Educatie(DEZASTRU in aceasta perioada cu Profesori fara Aptitudini si NEPREGATITI sa predea ONLINE) si in Sanatate!(intr-un Interviu la Digi 24, Medicul lui Netanyahu explica SUCCESUL Vaccinarii in Israel si prin faptul ca Sistemul medical e aproape complet DIGITALIZAT, Baza de Date exista, Sistemul asigura o functionare ireprosabila!
    Viitorul omenirii NU se va impiedica in Romania!