G4Media.ro

Deocamdată doar românii sunt interesaţi de prima maşină electrică autohtonă, cu autonomie…

Sursa foto: Cluj24

Deocamdată doar românii sunt interesaţi de prima maşină electrică autohtonă, cu autonomie de 300 km / Prețul este de 500.000 de euro

Prima maşină electrică românească, produsă în urmă cu doi ani la Cluj, prezintă interes deocamdată doar pentru clienţi din interiorul ţării, acest autovehicul fiind un produs sport, de lux, având preţul de aproape jumătate de milion de euro, potrivit unuia membru al echipei care a realizat-o, Florin Dehelean, transmite Agerpres.

Maşina a fost prezentată vineri, la Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, în cadrul unei manifestări ştiinţifice dedicate noilor tehnologii.

„Marea realizare a fost pentru noi ca să ne unim ca echipă de care suntem mândri şi bucuroşi şi tot o mare realizare este şi faptul că am reuşit să producem şi să concepem prima maşină electrică din România care e şi omologată. Suntem bucuroşi că încercăm să ducem acest domeniu auto, din România, într-o direcţie în care să fie lucru bine făcut şi mult mai sănătos. Ea este 90 la sută producţie proprie, românească şi bateriile sunt create tot în România. (…) Sunt doar interni, clienţi şi potenţialii clienţi. Mai mult suntem spre aria de mobilitate urbană, unde este o dorinţă de a se crea produse noi”, a declarat Florin Dehelean.

Publicitate electorală

Acesta a explicat că maşina electrică produsă la Cluj „are o autonomie de 300 de kilometri” şi poate atinge „viteza maximă de 140 km/oră.” Maşina costă 450.000 de euro, potrivit lui Florin Dehelean.

Autovehiculul electric produs la Cluj este o maşină sport, de lux, destinată clienţilor care îşi doresc un produs personalizat.

„Noi ne diferenţiem prin faptul că mergem direct la client. Şi mergem la un client care doreşte o maşină personalizată. Viitorul acestei maşini este că încercăm prin această maşină să transpunem o posibilă colaborare sau atragere de investitori pentru o linie de asamblare sau de producţie în România pentru a crea diferite maşini sau modele care să satisfacă nevoile anumitor clienţi”, a arătat Florin Dehelean.

Majoritatea materialelor utilizate în construcţia primei maşini electrice Româneşti sunt bioreciclabile, ceea ce înseamnă „o reciclare sigură”, potrivit lui Florin Dehelean.

Construcţia primei maşini electrice româneşti a început în 2019 şi s-a finalizat cu omologarea în 2022, timp în care Florin Dehelean spune că „visul său a devenit realitate”.

Doctorand la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, Florin Dehelean coordonează „o echipă de 22 de studenţi care au creat un monopost electric, singurul din România, restul sunt doar termice, cu care merge la competiţii afară.”

„Şi aici căutăm sponsori. Ce e şi aici important, este că îi ajut pe acei studenţi ca să le devină visul realitate şi să fie cât mai buni în ceea ce fac”, a mai spus Florin Dehelean.

Din echipa care a realizat prima maşină electrică a făcut parte, pe lângă inginerul mecanic Florin Dehelean, şi Peter Szabo, renumit şi datorită unei alte premiere. Pester Szabo are o maşină numită „Julia”, care este prima decapotabilă produsă în România, o maşină din lemn de frasin după modelul cabrioletelor sport din perioada interbelică, cu un şasiu realizat pe punţile unui Ford Taunus, un motor V6 tot de la Ford Taunus, iar scaunele sunt luate de pe un Ford Probe. AGERPRES-FOTO PE FLUX/(A-autor: Isabela Paulescu, editor: Karina Olteanu)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Cum sa nu-ti doresti asa bijuterie de masina, cu range peste jumatate din cat are un Kia Ioniq 6, pret de 10 ori mai mare si cu service-ul asigurat de o firma fantoma care poate la anul nu mai exista!

  2. Cum sa ceri juma de milion de euro pentru o electrica care are autonomie de 300 de km si viteza maxima de 140 de km/h? Pai ce masini iti cumperi la pretul asta? Nici la 50.000 de euro nu prea isi justifica pretul.

    • Trebuie sa privim lucrurile in ansamblu si istoric. Prima masina sport a fost Dacia Sport cu 2 usi si caroserie finisata manual. Nu mai stiu cat prindea dar cred ca 140km/h ar fi fost prea mult. Autonomia bolidului romanesc de curse nu conta pentru ca senzatia de a conduce asa ceva atenua orice urma de ingrijorare. Acum cu masina asta electica putem spune ca am progresat , iar banii pentru adevaratii iubitori de motosport nu conteaza.

    • @sardaukar ia vezi un pic in ce an esti. 🙂 in1981, 1310 ajungea la 140-150km/h. 50 de ani mai tarziu un alt sport merge cu 140. cam ca la trenuri…involuam.
      🙂 iubitori de motosport: -de scutere sau biciclete poate.
      o fi atat de bioreciclabila ca se topeste la ploaie iti dau alta? poate asa sa justifice pretul

    • Dacia „sport” era mai mica. Era sport doar de (din) forma. Cred ca avea motor de doar 1200cmc – daca imi aduc bine aminte. Uaaau, ce senzatii! Sa stai cocosat!

  3. Vand bicicleta electrica echipata total Shimano, autonomie pana la 300 km, prinzi 60-65 cu ea la vale, pret 2000 de euro. Daaa, stiu, nu e masina…e mult mai buna, aer curat, miscare in natura, pe munti, prin paduri…da nici juma de milion nu costa ca junghiul asta de masina, cica de lux.

  4. Eu cred că au greșit prețul.
    Ar mai trebui tăiate 2 zerouri din preț.
    Așa se întâmplă când nu ai făcut matematică și îți dă cu virgulă.