
CNAIR a semnat contractul pentru construirea secțiunii de 29 de km, Chiribiș – Biharia, din Autostrada Transilvania / Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 are la dispoziţie 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuţie
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a anunțat vineri că a semnat contractul pentru construirea secțiunii Chiribiș – Biharia cu asocierea dintre firma Precon Transilvania, controlată de patronul grupului Selina, Beneamin Rus, și Citadina 98 din Galați, relatează ebihoreanul.ro
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Semnarea contractului, în baza unei licitații finalizate vara trecută, are loc după ce ministrul Transporturilor îl acuzase pe Rus că ar bloca proiectul, dar firmele au demonstrat că, dimpotrivă, tocmai CNAIR refuzase încheierea contractului.
„Am semnat astăzi un nou contract pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a secţiunii de autostradă Chiribiş – Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania! Semnarea a fost posibilă doar după soluţionarea contestaţiilor de către CNSC”, a scris directorul CNAIR pe contul său de Facebook.
Pistol a precizat că asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 are la dispoziţie 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni pentru execuţie, valoarea contractului fiind de 785,215 milioane de lei (fără TVA), bani europeni asiguraţi prin Programul Transport.
„Contractele anterioare pentru construcţia acestei secţiuni de autostradă au fost reziliate de mai multe ori până acum, din cauza incapacităţii constructorilor de a finaliza lucrările”, a mai scris directorul general al CNAIR pe Facebook.
Semnarea contractului survine după ce la mijlocul lunii trecute ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuza asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 că ar fi refuzat acest lucru, iar pe Beneamin Rus, proprietarul grupului Selina, care controlează Precon Transilvania, că ar bloca proiectul.
„Situația de pe A3, Chiribiș – Biharia, trebuie să se deblocheze. Suntem într-o situație de Kafka. Am cerut documentele celui care a câștigat și el contestă faptul că am cerut documentele. În situația asta suntem. Avem un câștigător, îl știți, s-au cerut documentele de ce la CNAIR, să vină la semnat, ei contestă această chestiune. Ei au câștigat prin instanță (să lucreze pe Chiribiș – Biharia – n.r.) că, altfel, vă spun sincer că aș fi anulat, dar mi-au spus colegii că nu prea se poate juridic”, a afirmat Grindeanu.
Acuzațiile ministrului au fost făcute, însă, la mai puțin de o lună după ce chiar asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 a acuzat CNAIR că tocmai Compania din subordinea Ministerului este cea care refuză semnarea contractului de execuție în urma unei licitații câștigate în iunie 2023.
„Asocierea Precon – Ctiadina a dorit și își dorește în continuare semnarea contractului de lucrări 3C2 Biharia – Chiribiș, în acest sens făcând toate demersurile legale necesare, inclusiv solicitând către CNAIR, în două rânduri, în 22.08.2023 și 29.11.2023, stabilirea datei la care se va semna contractul, fără a primi niciun răspuns din partea CNAIR”, se arată în comunicat.
De altfel, CNAIR a și fost obligată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor să semneze contractul, la solicitarea expresă a asocierii Precon Transilvania – Citadina 98.
CNAIR a declarat câștigătoare oferta asocierii Precon Transilvania – Citadina 98 (Galați), contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA), în iunie 2023, soluția fiind contestată întâi la CNSC, apoi și în justiție de Strabag, dar Curtea de Apel București a dat dreptate CNSC în noiembrie anul trecut și cu toate acestea contractul între CNAIR și firme a continuat să nu fie semnat.
Anterior, în 2022, CNAIR reziliase pentru acest tronson un contract încheiat în baza unei licitații din 2020, contra sumei de 326 milioane lei, cu asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor (din grupul Selina), Vahostav SK (Slovacia), Water Drillings (București), cu argumentul că firmele au cerut suplimentarea valorii contractului pe motiv că expertizele pe șantier au indicat necesitatea unor lucrări suplimentare față de cele prevăzute în caietul de sarcini, întocmit în 2017.
Lucrările suplimentare refuzate la acea vreme de CNAIR au fost totuși incluse în cel mai recent caiet de sarcini, care a stat la baza licitației încheiate în vara anului trecut, relatează ebihoreanul.ro
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii