G4Media.ro

Cîmpeanu: Nu putem propune redeschiderea tuturor şcolilor până nu vedem rata de…

Foto: Inquam Photos/ Virgil Simonescu

Cîmpeanu: Nu putem propune redeschiderea tuturor şcolilor până nu vedem rata de infectare după Paşte

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că nu se poate lua o decizie sau formula o propunere de redeschidere a tuturor şcolilor până nu este stabilită rata de infectare cu noul coronavirus după Paşte, relatează Agerpres.

„Nu putem să luăm o decizie, nu putem să formulăm o propunere de redeschidere a tuturor şcolilor din România până când nu vom vedea care este rata de infectare mai ales după Sărbătorile Pascale. Acest lucru va fi analizat probabil în următoarele săptămâni, după ce vom fi depăşit această perioadă de incubare, pentru că totul se raportează la starea sanitară”, a spus ministrul într-o conferinţă de presă.

El a afirmat că încă 450.000 de elevi vor începe cursurile în format fizic de luni.

„Astăzi, în România, mai sunt 939 de localităţi cu o rată de infectare peste 1 la mie şi 2.224 de localităţi cu rată de infectare sub 1 la mie. Diferenţa faţă de scenariul pe care elevii au mers la şcoală astăzi este de 185 de localităţi. Deci, scenariile se stabilesc astăzi pentru luni. Luni, şcolile din 185 de localităţi vor avea şansa prezenţei fizice fără limitări pentru toţi elevii. Asta înseamnă circa 80.000 de elevi care vor putea merge în plus luni faţă de vineri, încă un pas spre normalitate. Se adaugă cei 370.000 de elevi din clasele terminale care vor începe luni şcoala. Deci, de luni, vom avea 450.000 de elevi cu posiblitatea prezenţei fizice în şcolile din România. Ne apropiem de 2,5 milioane faţă de 2.934.000 de elevi. (…) Important este că, după actualele scenarii în vigoare, luni vom avea încă 450.000 de elevi care vor putea merge cu prezenţă fizică”, a susţinut ministrul Educaţiei.

Întrebat dacă din septembrie se vor întoarce toţi elevii la şcoală în condiţii normale, Sorin Cîmpeanu a răspuns: „Fiecare dintre noi are dreptul să spere că şcoala va începe în deplină normalitate în data de 13 septembrie”.

Ministrul a mai spus că situaţia epidemiologică şi progresul campaniei de vaccinare în rândul personalului din învăţământ vor fi monitorizate zilnic.

El a afirmat că 145.000 de angajaţi din educaţie, din cei 155.000 vaccinaţi, au făcut şi rapelul.

„Din cei 155.000 de angajaţi vaccinaţi, peste 145.000 au făcut şi rapelul. Este o informaţie importantă pentru a avea o imagine reală şi completă”, a adăugat Cîmpeanu.

sursa foto: Inquam Photos/ Virgil Simonescu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. eu zic sa stati pana dupa Craciun…

  2. Rata de..infectare,dupa Paste!
    …vierme…al sistemului!
    …scoala online…mai bine spus…indobitocire online…

  3. In sfârșit un comentariu înțelept al ministrului Câmpeanu!
    Ma mira acreala cu care unii părinți vor sa scape de copii de acasă, înainte sa se des unda verde din partea epidemiologilor.
    Sunt nerăbdători sa își știe copiii înghesuiți în mijloacele de transport aglomerate și cate 30 în clasa, cu masca 8-9 ore pe zi (orele de curs plus drumul dus – întors). Deh, de baza pentru acesti părinți este socializarea copilului, nu sănătatea lui
    În mod obiectiv, elevi care învață pe băncile scolii, învață și online. Nu forma de învățământ este hotărâtoare, ci tragerea de inima pentru învățătura a fiecărui copil.
    Elevii din clasele terminale, mai ales cei din clasa a douăsprezecea, știu sa prețuiască timpul scutit (cel puțin doua ore zilnic) cu drumul și statul prin statii. Acele doua ore scutite, le folosesc pentru a învata.

  4. Cum sunt părinții, asa sunt și copiii…

  5. Unii copiii străluciți la învățătura pe băncile scolii, au rămas tot asa de străluciți la învățătura și în online.
    Copiii rămân în online asa cum erau pe băncile scolii. Nu vi-i transforma nimeni.
    Omul sfințește locul. Asa și elevul își pune amprenta personalității sale și a dorinței sale de a învata, indiferent sub ce forma se învață.