G4Media.ro

CFR SA a lansat licitația pentru SF privind electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia

CFR SA a lansat licitația pentru SF privind electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat, vineri dimineață, licitația pentru studiul de fezabilitate privind electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia, transmite clubferoviar.ro.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”.

Valoarea estimată a contractului este de 12.023.503,80 lei, fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 2.284.465,72 lei, rezultând o valoare totală estimată de 14.307.969,52 lei inclusiv TVA. Durata contractului este de nouă luni.

Pe Constanța – Mangalia este linie dublă electrificată pe tronsonul Constanța-Agigea Ecluză (9 km), iar tronsonul Agigea Ecluză-Mangalia (34 km) dispune de linie simplă neelectrificată. În zona localităților Eforie Nord și Eforie Sud linia urmează un traseu amplasat pe malul lacului Techirghiol. Stația Constanța este dotată cu instalație CE. Stația Eforie Sud este echipată cu instalație CED-CR, care a fost pusă în funcțiune în anul 2006. Stațiile de cale ferată Agigea Nord și H.m. Agigea Ecluză sunt dotate cu instalații de centralizare electrodinamică (CED), iar celelalte stații dispun de încuietori cu chei și tablouri mecanice. Pe linia Constanța-Mangalia sunt amplasate opt puncte de secționare (șase stații inclusiv Constanța și Mangalia și două halte de mișcare)), două halte comerciale și două halte.

sursa: clubferoviar.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Prima linie ferată din Romania, București-Giurgiu zace de 30 de ani nefolosită . Sunteti o rușine CFR .

  2. Fain, vreo 50 km de cale ferata pe care nu (mai) pot circula tractoarele noastre diesel, e musai sa mearga pe sarma.

    In acest timp expresurile internationale noastre pe Valea Muresului, dupa Deva, o rup cu 42 km/h (verificat prin GPS de mine). Dupa 5 km calul unei carute cu coviltir a ramas in urma, nu mai tinea pasul cu locomotiva.

  3. Intreb pt un prieten din ue. De ce nu includ ei in PNRR liniile de cale ferata neelectrificate?
    Probabil ca nu iese nimic la parandarat, zice prietenul din ue.

    • PNRR e pentru termen lung, reforme, proiecte mari, au spus foarte clar.
      Bani pentru căi ferate au fost disponibili în anii trecuți dar rata de absorbție a fost mai mare spre buzunarele mafiei decât spre investiții.

      Am pierdut ani și bani valoroși pe care îi vom plăti bine-mersi în continuare.

      Tu și pretenul tău din UE ați face bine să vă informați din reflex, google e mereu la un click distanță

    • Dar cumva, da, are dreptate prietenul tău, scuze.

      La momentul respectiv nu s-au făcut pentru că nu oricine fură la obraz din fondurile UE, așa că majoritatea fondurilor nu au fost accesate, sau au rămas blocate la stadiul de x, y, z după înțelegeri cu constructori străini.

  4. ” creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;”
    Ruta Constanta – Mangalia – 43 km
    Statii cfr 9.
    Plus cele capăt de linie.
    Total 11.
    Una la 3 sau 4 km.
    Acum un tren face 1 ora sau 1 ora si 5 minute.
    Deci ar fi o viteza comercială de cca 40 km / h.
    Logic se naste intrebarea:
    Pe aceasta distanta cum sa ajungi la viteza de 120 km/ h când te opresti de 10 ori?
    Mai mergi 3 km mai puii frână, stai 2 minute sa urce călătorii si iar mergi 4 km cu 160 km la ora!
    😃
    Ce proiect PNRR!
    Fascinanta modernizarea României!
    Îmi spune cineva care va fi consumul de curent pentru transportul pasagerilor cu 120 km / h?
    Dar uzura accelerata a locomotivelor electrice care se importa prin PNRR care este?
    😄
    Ce proiect fezabil!
    Facut de inginerii cu Biotera, Spiru si celelalte “fabrici”.

    • Se va sari din mers.
      Nu a spus nimeni ca trenul electric va opri in cele 10 statii. Va merge de la un capt la altul fara oprire insa tu ca si pasager vei sari din mers in dreptul garii unde vrei sa cobori.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.