G4Media.ro

Ce schimbări i-ar face pe tineri să rămână în România? „Îmi doresc…

FOTO: Photo by Moose Photos from Pexels

Ce schimbări i-ar face pe tineri să rămână în România? „Îmi doresc un sistem educațional care să promoveze utilizarea imaginației”

Cifrele recente care reflectă situația demografiei din România sunt un semnal de alarmă privind modul în care va evolua societatea și economia țării în următorii ani, cu perspective îngrijorătoare pe termen lung. Astfel, datele publicate vineri, 16 septembrie de inițiativa Rethink România sintetizează un tablou demografic cu câteva puncte esențiale:

  • 35,3 mii de elevi au abandonat școala în 2018-2019
  • 42% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional
  • Dacă am avea cu 5% mai mulți absolvenți de facultate, PIB-ul României ar crește cu 3,6% în 14 ani
  • 36 din 42 de județe din România au mai mulți pensionari decât tineri
  • Numărul românilor care au absolvit cel puțin o facultate și care locuiesc în altă țară a crescut cu 144% față de 2008
  • Peste 100.000 de copii au cel puțin un părinte care locuiește într-o altă țară
  • Cel puțin 17% dintre români au ales să părăsească țara

(sursa: comunicatul Rethink România, remis G4Media.ro)

La Summitul Rethink Romania 2050 desfășurat în aceste zile cu experți internaționali și locali, antreprenori, decidenți, jurnaliști, formatori de opinie și reprezentanți ai societății civile și-au exprimat opinia și doi reprezentanți ai „Board-ului Copiilor”, structură creată și susținută de UNICEF.

Cristina, 17 ani a spus:

Cu ocazia acestui Summit, am fost întrebată pentru prima oară: Ce schimbare te-ar face să vrei să rămâi în România? Pentru 2050, îmi doresc un sistem educațional care să promoveze utilizarea imaginației. Îmi doresc ca profesorii noștri să fie flexibili, să îmbrățișăm metode de învățare non-formală, să înțelegem concepte, fiecare în felul lui și nu doar să memorăm, îmi doresc să văd analogii cu situații din viața reală,

citează comunicatul Rethink România.

Victor, 15 ani:

Fiecare copil este unic și fiecare copil se remarcă prin inteligența, bunătatea și curajul său. Fiecare copil este diferit, iar această diversitate este esențială pentru societatea noastră, iar noi trebuie s-o acceptăm și s-o promovăm. Curiozitatea este o calitate a elevului, pe care sistemul educațional din păcate nu prea pune accentul. La acest moment, avem mase educate, nu oameni educați. Cred că o părere a unui copil poate fi la fel de valoroasă ca a unui adult. Tocmai de aceea, vocea noastră trebuie auzită, dar mai ales ascultată. Mulți spun că noi copiii suntem viitorul, dar noi suntem și prezentul. Știm ce vrem să învățăm și vrem să contribuim în comunitățile noastre.

La Summitul Rethink România au luat cuvântul, între alții: Prim-ministrul Nicolae Ciucă (intervenție live online), Vicepresedintele Comisiei Europene, Comisarul European pentru Promovarea modului de viata european, Margaritis Schinas (intervenție live online), Prof. Dr Ray F. Iunius, CEO Winsedswiss Education Group, Profesor la Facultatea de Business și Economie a Universității din Lausanne, Elveția, Gintaras Steponavičius, Director (CEE +) pentru Cormack Consulting Group, fost Ministru al Educației în Lituania, Louka Parry, CEO și fondator The Learning Future, learning strategist and education futurist.

Vicepreședintele Comisiei Europene, Comisarul European pentru Promovarea modului de viață european, Margaritis Schinas, a spus în cadrul intervenției live: “Migrația, educația, securitatea și sănătatea sunt direcțiile de politici publice care vor modela Europa in 2050. Nu pot prezice cu exactitate cum va arăta Europa în 2050 sau dacă modelul Uniunii Europene va fi sustenabil până atunci, dar ceea ce pot face este să intuiesc că în cel mai bun scenariu, dacă ceea am dezvoltat în aceste patru arii cheie va fi pus în aplicare, nu avem de ce să ne temem. Am demonstrat că Europa e mai puternică decât inamicii ei. Am fost zguduiți, dar nu ne-am prăbușit și Europa continuă să fie cea mai mare piață a lumii, epicentrul global al soft power, o uniune a democrațiilor, unde minoritățile vor fi protejate, unde locurile de muncă vor fi asigurate, cu sisteme de educație și sănătate universale și gratuite pentru toți”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Imi imi doresc sa nu mai vad penali pe functii publice si apa calda

  2. Îmi doresc sa nu slugăresc copiii securiștilor, așa cum parintii mei slugăresc securiștii pensionați și pe cei ce cumulează pensia cu salariul de la stat. Îmi doresc ca șefii sa nu aibă mai mult de 2 mandate in același loc, sa mai poată promova și alții.

  3. Valori pe care un anaf_abet AURolac-PSD, (scuip@tor de seminte pe stadion) nu le va putea intelege niciodata:

    Obiectivele educatiei non-formale:
    – Creare de programe educaționale care să încurajeze aptitudini, valori, competenți (abilități) și forme de organizare socială, capabile să prelucreze, sa promoveze si sa produc schimbarea și să acorde considerație satisfacerii necesităților existente.
    – Crearea de programe de capacitare care să ducă la creșterea oportunităților de angajare, pentru ca omul sa poată ajunge la situația de a-și îmbunătăți veniturile familiei și modificarea în tot mai bine a condițiilor de viață.
    – Transmiterea de cunoștințe de bază și de competențe (abilitați) necesare comunicării și integrarii în societate.

  4. @Sandokan, bai Simioane, Ciolacule, mai lasati ba bautura si drogurile si faceti ceva util cu viata voastra.

  5. Școala românească e concepută să producă sclavi obedienți, nu gânditori independenți. Statul vrea slugi, nu intelectuali. Plecați cât mai puteți, că de votat PSD și PNL n-o să vă opriți.

    • Alternativele politice independente si integre:
      1. fie nu au suficiente fonduri pentru a-si amplifica mesajul si a-si consolida brandul politic,
      2. fie sunt decredibilizate de aparatul de propaganda al grupurilor de interese ma.fiote,
      3. fie se adaptează situației si devin si ei cor.upți: mici acte lipsite de integritate azi, privilegiere ilegală a unuia azi in paralel cu discriminarea altuia,, o mica cor.upție (de supraviețuire) mâine, un abuz de putere lunar, șamd.

  6. „Diana”,așa este,contaminarea începutului contează,restul vine de la sine într-un mediu corupt.
    Carevasazică,coruptia e prima problemă,a doua este combaterea egoismului,a treia este educarea elevului pentru a lucra în echipă,a patra stimularea imaginatiei,a creativitătii(Einstein spunea că imaginatia este mai importantă decat cunoașterea,fiindcă aceasta din urmă este limitată) și nu în ultimul rand cunoasterea.Repetitio est mateor studiorum la elevi este foarte importantă.Nu poti să gandesti,să ai imaginatie creativa utilă,dacă nu îti însușesti notiuni,cunostinte,idei,evenimente etc.