G4Media.ro

Când școala continuă față în față, sub presiunea pandemiei. Studiu de caz…

Când școala continuă față în față, sub presiunea pandemiei. Studiu de caz – Anglia: Mama româncă a doi elevi din Kent explică de ce consideră important faptul că școlile sunt, acolo, în continuare deschise

Pe când școlile din România au fost închise, toate, la mai puțin de două luni de experimentare față în față, în pandemie, cele din alte părți ale Europei continuă să funcționeze cu elevii la clasă, atât cât e posibil. Anglia este, în acest context, una dintre țările cu cele mai intense dezbateri privind situația școlilor: presiunea crește pentru închiderea lor, din cauza pandemiei. O româncă stabilită în Kent, mamă a doi elevi – unul de liceu, unul de școală primară – a povestit pentru EduPedu.ro ce înseamnă școala funcțională în pandemie și de ce familia ei își dorește ca unitățile de învățământ unde merg copiii să rămână deschise, în pofida presiunilor pentru închidere.

Întâi de toate, școlile funcționează fără probleme acolo unde nu sunt multe cazuri de Covid-19 – lucru care, în România, nu se mai întâmplă. În al doilea rând, există reguli noi în școli, dar cei mici s-au adaptat mulțumită eforturilor școlii. În al treilea rând, la nivel local comunitatea pare să susțină școala față în față, pe considerente multiple, reiese din ceea ce povestește Ioana Pera.

  • Anglia este una dintre țările unde școlile continuă să funcționeze pentru toate categoriile de elevi, închizându-se doar cele care înregistrează un număr mare de cazuri de Covid-19 simultane. Situația îi nemulțumește pe profesori, care cer închiderea instituțiilor de învățământ. Problematică e mai ales situația din nordul Angliei, unde numărul mare de cazuri la nivelul comunității a dus și la o creștere a numărului de cazuri în școli și de instituții de învățământ închise punctual. De notat că școlile din Marea Britanie sunt considerate a fi cele mai aglomerate la nivel european, conform datelor OECD. Marea Britanie se numără printre țările europene cel mai puternic lovite de pandemie, având înregistrate, până acum, aproape 1,3 milioane de cazuri.

Angajată ca om de știință la o companie din Oxford, Ioana Pera locuiește, însă, în orășelul Gillingham din sud-estul Angliei, unde se simt diferențele de impact pandemic. Ea a transmis EduPedu.ro modelul educațional practicat acolo, în pandemie, precum și motivele pentru care dorește ca școlile să rămână deschise.

Reguli specifice pentru fiecare școală, pe lângă regulile general valabile

Ea este mama a doi băieți – unul de 14 ani, aflat în clasa a IX-a (liceu), al doilea de 10 ani, aflat în clasa a VI-a (școala primară, conform sistemului britanic de învățământ, unde școala începe cu o clasă de recepție la patru ani). Cei doi copii merg la școli diferite, unde condițiile sunt diferite și regulile aplicate sunt, în parte, diferite. Unele dintre ele puteau fi întâlnite și în școlile românești, când acestea erau deschise.

  • “În septembrie, școala a reînceput sub restricțiile relaxate (din vară – n.red.) și a continuat în sistemul de restricții regionale până la vacanța de toamnă (sfârșitul lunii octombrie – n.red.). Din septembrie încoace, copiii au fost împărțiți în școală în “bule”. În bule nu se poartă mască și nu trebuie păstrată distanța de doi metri între elevi, pentru că oricine își dă seama că asta nu este posibil la nicio grupă de vârstă. În cazul unui caz confirmat, toată “bula” se izolează timp de două săptămâni”.
  • Regulile diferă între școli și sunt decise, pe baza recomandărilor guvernului, de fiecare școală în parte, fiindcă școlile diferă mult între ele ca spațiu și posibilități de a evita aglomerația. În cazul școlii primare la care merge fiu-meu cel mic, fiecare an scolar (75 de elevi în total) reprezintă o bulă, la fel și la liceul unde merge fiu-meu cel mare, la el sunt vreo 250 de elevi într-un an-bulă. Anii nu se întâlnesc și nu se amestecă în nicio situație. (…) La liceu s-a sistat funcționarea tuturor cluburilor de după ore (de sporturi, arte, științe, drama) cu excepția clubului de teme pentru elevii care au nevoie de ajutor specializat. Bibliotecile școlilor sunt inchise și se pot împrumuta doar cărți electronice sau cărți audio.”
  • În liceu, înainte de pandemie, lecțiile se desfășurau în clase/cabinete/laboratoare între care întreaga clasă se deplasa în pauză. Acum, copiii stau pe loc și profesorii se deplasează între clase, cu minime excepții de neevitat (orele de sport, muzică, drama sau științe). În clasă, profesorii rămân într-o zonă delimitată, în fața clasei, iar elevii nu au voie să intre în zona profesorului.”

Citește analiza integrală pe Edupedu.ro

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Tot din Anglia este si studiul care spune ca deschiderea scolilor este urmata de o crestere a infectarilor.

    https://www.independent.co.uk/news/science/coronavirus-r-rate-school-closures-lockdown-lancet-study-b1251617.html

    Fiind facut pe 131 tari si publicat in Lancet, pare mai credibil decat o simpla comparatie facuta cu o mama din Anglia.

    • „although the researchers cautioned they were unable to account for different precautions”
      Deci mai usor cu pianul pe scari…

  2. Deci nu aprobati comentarii cu pareri contrare daca au si dovezi. Interesant. Si trist in acelasi timp. Acum e clar ca articolele astea legate de deschiderea scolii nu reprezinta o opinie, ci o campanie.

  3. Este trist ca în mod repetat suntem spălați pe creier, cu scopul de a deveni atât de îndobitocit, încât sa facem exact de fac cei din alte tari.
    Doamna mama româncă ce a ales „pribegia”, ar trebui sa știe ca în România nu exista la școlile de stat autobuze școlare și nici nu au toți copiii masina la scara sa ii ducă la școală și sa ii întoarcă acasă, ferindu-i de contaminare.
    La noi, de exemplu în București, majoritatea elevilor și profesorilor circula către școală și inapi acasă, cu mijloace de transport aglomerate, adevarate focare de infecție.
    Mai mult, elevii asimptomatici ii contaminează pe profesori (ceea ce nu ii interesează pe părinți) și pe alți elevi mai vulnerabili. Unii din pe care drăgălasii asimptomatici ii infectează, pot face forme grave și pot chiar deceda.
    Dar ca să scape de proprii copii de acasă, părinții acestora sunt gata sa calce la propriu peste cadavre.
    Asa ca doamne mame romance (cu dubla cetățenie) care ați luat drumul „pribegiei”, vedeți-vă de drumul și de treburile voastre,și abțineți-va sa forțați soarta romanilor care traiesc în România.

    • Atâta tam tam fac cu școala…oricum nu învață nimic de aproape 30 de ani, nici la școală, nici online.

  4. Copii care doresc sa invete au învățat si vor invata. E adevara pentru clasele I-IV e foarte greu online. Cunosc copii care au învățat la scoala de la sate si au ajuns la licee bune si apoi la facultate. Astazi sunt profesori, medici , asistenti si altele . Invinuiti profesorii pentru esecuri dar oare părinții si copii nu sunt vinovati ?

  5. Este greu cu buchia!.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.