G4Media.ro

BREAKING Standard & Poor’s a revizuit perspectiva României de la stabil la…

sursa foto: Designed by Freepik

BREAKING Standard & Poor’s a revizuit perspectiva României de la stabil la negativ din cauza marilor cheltuieli ale guvernului PSD

Agenția Standard & Poor’s a revizuit în jos perspectiva privind economia României din cauza deficitelor în creștere și a încetinirii economice, potrivit unui comunicat remis miercuri. Agenția citează în comunicat ”mari deviații de cheltuieli făcute de guvernul precedent” care au forțat actualul guvern să își revizuiască în creștere țintele de deficit pentru 2019 și 2020.

”Creșterile de salarii și pensii plănuite vor contribui la creșterea deja substanțialului deficit de cont curent al României în 2020. Presupunem că o consolidare fiscală substanțială va începe anul viitor, dar structura rigidă a bugetului și mediul politic volatil pun sub semnul întreăbrii această consolidare”, mai arată Standard & Poor’s în comunicatul citat.

Concomitent, Standard & Poor’s a menținut ratingul pentru împrumuturile pe termen scurt și lung ale României.

Anunțurile marilor agenții de rating influențează de obicei percepția piețelor financiare.

Standard & Poor’s arată că interesele politice pe termen scurt vor ghida și în 2020 politicile economice și fiscale și prognozează o creștere economică sub 4% în 2019 și mai slabă în 2020-2021 din cauza scăderii cererii externe și a încetinirii creșterilor de salarii. Printre motivele revizuirii perspectivei, Standard & Poor’s menționează execuția bugetară inconstantă, o capacitate administrativă scăzută și corupția. ”Nu ne așteptăm la o consolidare fiscală semnificativă înaintea alegerilor generale din 2020”, mai arată agenția.

Comunicatul S&P (sursa):

Overview
Large spending deviations by the previous government have forced Romania’s current leadership to revise up its fiscal targets for 2019 and 2020, against the backdrop of a slowing economy.
Planned wage and pension increases will contribute to a widening of Romania’s already substantial current account deficit through 2020.
While we assume significant fiscal consolidation commences next year, the rigid budget structure and volatile policy environment pose risks to that assumption.
We are therefore revising our outlook on Romania to negative from stable, and affirming our ‘BBB-/A-3’ ratings.
Rating Action
On Dec. 10, 2019, S&P Global Ratings revised its outlook on Romania to negative from stable. At the same time, we affirmed our long- and short-term foreign and local currency sovereign credit ratings at ‘BBB-/A-3’.

As a „sovereign rating” (as defined in EU CRA Regulation 1060/2009 „EU CRA Regulation”), the ratings on Romania are subject to certain publication restrictions set out in Art. 8a of the EU CRA Regulation, including publication in accordance with a pre-established calendar (see „Calendar Of 2019 EMEA Sovereign, Regional, And Local Government Rating Publication Dates: Midyear Update,” published July 2, 2019, on RatingsDirect). Under the EU CRA Regulation, deviations from the announced calendar are allowed only in limited circumstances and must be accompanied by a detailed explanation of the reasons for the deviation. In this case, the reason for the deviation is the rising risk that delayed policy response could lead to the erosion of Romania’s key credit strengths: its modest public and external leverage. The next scheduled rating publication on Romania will be in 2020, with the exact timing publicly available in our next „Calendar Of Sovereign, Regional, And Local Government Rating Publication Dates,” which will be published later this month.

Outlook
The outlook revision reflects increasing risks to Romania´s economic and fiscal stability should policymakers be unsuccessful stabilizing and consolidating Romania’s budgetary stance, including from plans to implement further pension hikes from next year.

Downside scenario
We could lower our ratings on Romania within the next 24 months if:

Fiscal and external imbalances continue to deteriorate and persist for longer than we currently anticipate, with the absence of fiscal consolidation resulting in higher public and external debt than we currently forecast.
A lack of economic policy synchronization leads to an overextension of real wages and increased exchange rate volatility, with potential negative repercussions on public- and private-sector balance sheets.
Upside scenario
We could revise the outlook to stable if we observed that the government has made headway in anchoring fiscal consolidation, leading to a stabilization of Romania’s public finances and external position.

Rationale
Policymakers have increased their projections for the budgetary deficit for 2019 and 2020 to 4.3% and 3.5%, respectively, of GDP from 2.8% and 3.0%, signifying a major deviation from original targets. These revisions largely reflect Romania’s new government’s transparent decision to settle overdue invoices and arrears with suppliers within the 2019 budget while revising downward its expectations for revenue growth.

However, we believe there are grounds to question the realism of the revised budgetary targets over the 2020-2022 period. First, we understand the government intends to stand by the pension hikes mandated in the July 2019 pension law, leading to over 3% of GDP in cumulative pension spending increases in 2020-2022.

Second, in our view, any plans for offsetting budgetary measures are complicated by the upcoming election cycle. Given that the general government deficit will likely exceed the EU’s 3% of GDP Excessive Deficit Procedure (EDP) ceiling this year and next, Romania may not be able to avoid the EDP determined by the European Commission under the Stability and Growth Pact. Romania was last subject to the EDP from 2009 to 2013.

Third, an economic slowdown would weigh on government revenues, leading to further budgetary pressures. Under our base-case macroeconomic scenario, we assume growth remaining close to 3% through 2022.

Despite these concerns, we have decided to affirm the rating given comparatively low stocks of general government and external debt. The affirmation also reflects Romania’s EU membership, which benefits its institutional framework, in our opinion. Constraints to the ratings include low economic wealth, relatively weak administrative capacity, an unpredictable policy environment, and only average monetary flexibility relative to peers.

Institutional and economic profile: Short-term political considerations continue to guide policy

Economic growth in Romania should remain just below 4% this year before weakening in 2020-2021, since external demand and wage growth are slowing.
Erratic policy execution, low administrative capacity, corruption, and polarization weigh on our institutional assessment, which is nevertheless helped by Romania’s EU membership.
We do not expect meaningful fiscal consolidation before the 2020 elections.
We believe that the volatile political and policy environment will constrain the interim government, headed by Mr. Ludovic Orban, in delivering reliable fiscal consolidation ahead of next year’s general elections. Should the 2020 budget proposal not achieve parliamentary support in the December budget vote, the prospect for snap elections would rise. The likelihood of this scenario and its timing are difficult to predict given the fluidity of Romanian politics. Ultimately, we believe that an election and a reset of parliamentary positions would likely be required to form a government with a sufficiently strong mandate to move ahead with a firmer consolidation agenda.

Romania’s political environment remains subject to confrontational rhetoric and parliamentary infighting. Political dynamics are in flux because support for the historically dominant Social Democratic PSD party has been declining, culminating in the October 2019 no-confidence vote and the landslide re-election of centrist President Iohannis in November. Given the busy election calendar, we anticipate that short-term political objectives will continue shaping Romania’s historically procyclical fiscal policy.

The Romanian government has repeatedly deviated from the medium-term objectives stipulated in the EU’s Stability and Growth Pact. The planned headline deficits for 2019 and 2020 suggest a longer delay in responding to the imposition of an EDP than we had anticipated. That said, we continue to regard Romania’s EU membership as an important policy anchor, and we believe the very likely imposition of the EDP in 2020 will ultimately serve to instill fiscal discipline–but not before a new legislative term has commenced. For these reasons, our base-case scenario forecasts show fiscal deficits will start declining from 2021, after the general elections take place.

Romania will likely close 2019 with headline growth of just under 4%, after consumption-led expansion. This follows average wage inflation so far this year of close to 15% alongside increased government that boosts demand. We understand that authorities plan to move ahead with a 7.2% increase in the minimum wage early in 2020, a measure that would likely contribute further to short-term overheating and an even wider current account deficit.

Over the medium term, however, we believe growth will decelerate as fiscal impetus subsides. For our base-case macroeconomic scenario, we assume growth remaining close to 3% through 2022, though we acknowledge that there are near-term uncertainties in either direction.

Over the longer term, Romania’s growth prospects will remain constrained by the high net emigration of skilled labor and negative population growth. Structural reforms to address these issues appear to be lacking. High wage growth in recent years has not been accompanied by comparable increases in productivity, which has in part eroded the competitiveness of Romania’s exports.

Flexibility and performance profile: External imbalances have widened, but low stocks provide scope for adjustment

We expect general government deficits will reach 4.3% of GDP in 2019 and 4.0% of GDP in 2020.
The funding mix of Romania’s current account deficits is shifting, as foreign direct investment (FDI) and capital account flows decrease.
Despite the uncertain fiscal outlook, we expect Romania’s central bank to keep inflation expectations under control and maintain adequate foreign currency reserves.
Romania’s fiscal deficit is widening more rapidly than we originally projected. In its November budget revision, the new government has announced a deficit of 4.3% of GDP for 2019 compared with the planned 2.8% deficit of its predecessor. The deterioration stems in part from weaker-than-expected tax revenues but is primarily due to payment of arrears to suppliers. We believe pressures on Romania’s budget will persist through 2022. The composition of the budget and structure of the deficit suggest imbalances are significant, with spending on wages and pensions now standing at well over 80% of tax revenue. We consider the fiscal choices made thus far particularly problematic, given the country’s challenging demographics.

Weaker fiscal performance stems from the pre-electoral context, which constrains the interim government’s room to maneuver. We have revised our forecasts to include in 2020 fiscal expenditures of 1% of GDP, related to the pension law and only partly mitigated by government’s potential offsetting measure. For 2021, we assume the elections will provide the government with a mandate to change material elements of the pension increases anticipated in the July pension law. Absent such measures, we project that Romania’s fiscal deficit will climb to about 6% of GDP by 2022, with government debt sharply higher as a share of GDP, implying an increase in interest expenses and further strain on its external position.

Yields on government securities showed fluctuations over 2018-2019, with an increase in the cost of government borrowings. This, in our view, reflects the country’s higher financing needs and greater uncertainty regarding fiscal policy. The widening of government deficits in 2019-2020 has amplified short-term financing requirements. With mounting uncertainty on the prospects of fiscal stabilization, this situation could lead to a further rise in funding costs and a higher interest bill. Romania’s government debt stood at 35% of GDP in 2018, with government liquid assets representing approximately 5% of GDP. The maintenance of this fiscal reserve buffer will continue to help limit refinancing risk, alleviating the effects on access to financing in the event that foreign investment starts dwindling.

Romania’s current account deficits will likely remain elevated through 2022, mirroring the ongoing consumption-led growth and evolution of the government’s fiscal position. Strong domestic demand and softening exports will result in deficits exceeding 5.0% of GDP on average over 2020-2021, in our base case. Perhaps more importantly, we observe that the current account deficit is increasingly covered by debt-financed inflows, since FDI and capital account flows are moderating. Compared with 2017, deficit coverage by these flows declined to around 70% in 2018 from over 90% and have reduced further in 2019 as the current account deficit widened. Moreover, we note a lack of foreign greenfield investments, suggesting that investors might be increasingly hesitant due to the rapid wage growth, lack of infrastructure development, and continuing political and policy uncertainties in Romania. This will likely keep Romania’s external debt on an upward trajectory.

The leu’s value is determined under a managed float in an inflation-targeting regime, with a target of 2.5%, plus or minus 1 percentage point. We forecast an inflation rate of 4.0% in 2019, and believe that the inflationary environment will keep the spotlight on monetary policy, due to the need to firmly anchor inflation expectations. Consumer price index-based data shows that the real effective exchange rate has been stable since the end of 2016. However, wage-adjusted real effective exchange indicators suggest overvaluation.

We have observed that the National Bank of Romania (NBR) has countered depreciation pressures on the leu through intervention in the foreign currency market, in particular through November which saw a meaningful net outflow of reserves. Failure to anchor fiscal policies will pressure the leu, further complicating the central bank’s mission. Over 2019, the NBR has been adamant that an exchange rate correction as a way to handle the external deficit is not on the table. We expect the NBR to uphold monetary policy credibility, anchor inflation expectations, and keep foreign currency reserves at a solid level. We forecast a controlled exchange rate correction through 2021 in our base scenario as the outlook for fiscal consolidation remains uncertain. Elevated exchange rate volatility could have severe repercussions on public- and private-sector balance sheets, in particular because about half of Romania’s government debt is denominated in foreign currency. Moreover, an estimated 40% of financial sector deposits are denominated in foreign currency, as well as roughly one-third of sectorwide loans.s

Romania’s predominantly foreign-owned banking sector remains sound, in our view. The system’s loan-to-deposit ratio declined to about 80% at year-end 2018 from its peak of 137% in 2008. Lending growth has remained positive for the past two years, with loans to households and loans denominated in Romanian leu increasing strongly, though this trend has recently decelerated. Nonperforming loans had dropped to less than 5% of total loans by Dec. 31, 2018, from over 21% at midyear 2014. Liquidity and solvency ratios remain strong, and banks have maintained their profitability despite low interest rates.

FOTO: Designed by Freepik

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

65 comentarii

  1. Cea mai mișto e poza cu chinezi. Faptul ca romania e nasoala, știm cu toți:)

    • „Nasoale” sunt doar lepădăturile po-puliste, categorie din care face parte și trolul incel harley. Noroc că-s puține și reduse mintal.

    • De la 2,8 deficit Psd , in doua luni sa se ajungă la 4,3.cu Pnl via Citu..nu cumva înseamnă sabotaj? Cifrele nu sunt scoase din sacoșă! Vai de Romania cand leprele duc frâiele țării. Parcă bugetul țării e jucat lapacanele. Ce stat e asta când banii necheltuiti de la educație, infrastructura..etc sunt împinși spre serviciile secrete? Ne întoarcem spre securismul comunist?! Atunci în România se mai construia ceva, azi cotizam străinilor…iar romanii dansează Lambada! Bravos Națiune! Să trăiți bineee!Citu Pnl faliment România.

    • @Gelu: Ceea ce postezi repetat pe acest forum ti-a scris PSD pe biletel, cum ii scriau analfabetei Veorica Vasilica!
      Cam slabut, Consilieri platiti degeaba!

    • Spre deosebire de voi eu sustin Prm
      Spre deosebire de voi eu nu fac propaganda politică plătită dau voluntară.
      Eu prefer adevarul,nu sunt labil psihic ca unii care tot susțin un Guvern Orban care in 2 luni a distrus economia pentru a multumi multinaționalele.

    • Și „adevărul” ăla ne”propagat politic” care e, de fapt? Că mafia PRO-PSD-ALDE a construit ce”distruge guvernul Orban în 2 luni”? În cât timp a construit? Mafia trebuie adusă înapoi la butoane, nu?

  2. Iar PSD trebuie scos in afara legii si desfiintat.

  3. Thanks PSD!
    Mariri nesustenabile, hotie la puterea infinit, zero investitii inteligente.
    Tara e pe duca, dar eu sunt pregatit 🙂
    Stack that silver, boys 🙂

  4. Nu va luati domle’ dupe ei – astia e capitalisti, care uraste toate realizarilii epocale ale lu’ doamna Viorica, domnu Teodorovici-Valcov si pana la urma tov. Dragnea. In general uraste toate lucrurilii bune facute da niste oameni care iubeste Romania rau da tot (de o da cu capu de pereti).

  5. MOUIE PSD. S-AU IMPRUMUTAT INDATORAT TARA AU FURAT CAT AU VRUT SI PUTUT CA DOAR CE DREAQ ORI PLATESC EI? TOT PROSTII CETATENII USOR DE PROSTIT ORICUM… „DESTEAPTA-TE ROMANE DIN PROSTIA CEA DE MOARTE” CU ADEVARAT…

  6. Balul pesedeilor s-a terminat.Au venit „facturili”.

  7. Au revizuit la negativ pt că a venit PNL la guvernare și știu ce urmează, nu pt că a făcut PSD-ul ceva.
    PSD-ul a guvernat 8 ani și nu au revizuit niciodată la negativ.

    • Ai vrut sa spui ca PSD a mintit 8 ani

    • Pai dupa opt ani de ciordeala si dezmatz bugetar (imprumuturi peste imprumuturi externe,accize la accize/supra accize,impovararea mediului productiv din Ro,cel privat),la un momendat se gripeaza guvernarea propagandista,creionata parca dupa modelul schemelor piramidale.

    • Da, păi dacă guverna PSD-ul o sută de ani și după aia venea PNL-ul și revizuiau în negativ, spuneați că pentru că au mințit PSD-ul 100 de ani.
      Lăsați-o mă jos că măcăne rău de tot.

    • Ce vorbesti, bre???
      Cine se ruga de S&P astă primăvara să nu revizuiască la negativ calificativul?? Cine trimitea scrisorele și se ruga, aproape in genunchi, promitea marea cu sarea numai să îi mai pasuiască nițel ?? Nu cumva impostorii vâlcov și teodorovici?? Ce memorie scurtă aveti, nesimtitilor! Cacatul a fost băgat sub preș, oricum le exploda și lor in fata in perioada urmatoare, nu puteau să mai manipuleze cifrele prea mult din pix!
      Jegul de teodorovici ( ala care spunea că nimeni nu poate închide bugetul!! )trebuie băgat la racorică, lângă dragnea!

    • @cuochiipevoi, i-auzi mă, i-a rugat Vâlcov pe ăia de la S&P să nu revizuiască în negativ și ăia au zis „bine, mă, dacă ne rogi tu, o lăsăm așa….”
      Bahahahahha, mai ai multe dume d-astea?

    • „Stiu” pentru ca sunt Anticipatori, la fel ca DemonGaoz, trolul penal al mafiei PRO-PSD-ALDE care „oricât de jos ar lasa-o”, tot îi „măcăne”.

    • cuochiipevoi, sa stii ca m-ai dezamagit de data asta!
      Cum sa-l bagi in seama pe Demonaz si sa incerci sa-i explici ceva?!
      Asa ceva nu se face!

    • Scârbelor, nu va lăsați deloc!
      Deficit bugetar uriaș , cheltuieli uriașe pe datorie, CORUPTIE ( banii țării drenați catre partid, nu către investiții ), politicile fiscale (OUG114) care au fost făcute de cocalari impostori & analfabeți,…! astea sunt motivele invocate!
      Ce ai semanat asta primavara, ai cules in toamna asta! Adica nimic, pustiu, .., asta fac pesedistii, pustiesc tot!
      Cat va mai rabda pământul, mincinosilor??

    • Scuze, Marcel, dar am niste limite de la care nu ma pot abtine, chiar daca știu ca sunt doar niste viermi care incearca sa dea vina pe alții 🙂

    • cuochiipevoi, daca ai avea limite, nu i-ai raspunde, dar nu cred ca asta e motivatia ta!
      Eu cred ca tu speri ca pe astel de giboni i-ai putea umaniza si educa, dar te asigur ca te inseli pentru ca de fapt ei au limite peste care este imposibil sa treaca in intelegerea lucrurilor care-i inconjoara, adica sunt foarte, foarte limitati mental!

    • @cuochiipevoi și @marcel, bă nesimțiților și mincinoșilor ordinari, unde se „ruga aproape în genunchi Teodorovici?”.
      Băi idioților, de atunci s-a dat un rating și nu a fost negativ. Deci ratingul acela amânat cu 2 săptămâni s-a dat demult, nu e cel de acum.

    • N-ai ce să-i faci, e prea imbecil să priceapă, postacul, d-aia își și spune DemonGaoz. In primul rând, discotecarul derbedeu stă „în genunchi” chiar și când nu”se roagă „, asta e „starea” naturală a slujitorilor mafiei PRO-PSD-ALDE. După care, cine poate înțelege bălmăjelile unui analfabet care nu știe să vorbească? Cum poate ceva „amânat” , deci care nu-a întâmplat, că de-aia îi zice „amânat”, să se fi „dat demult”? Ce cretin!

    • Lol …. Daca guverna p$dul 100 de ani (wishful thinking,de cirac p$dist) asa k PCRul impus de venirea rusnacilor in Ro belea de belea si dupa cand era apocalipsa completa o dadeau pe tranzitie reformista cu iz de jaf securisto oligarh.Oh good old times dear comrade :)) Ps. bah demonp$dhaz,i a o placutza suedeza,imm :))

    • Mai draga Demonaz se vede ca nu stii . . . istorie. Stire din 10.03.2010:
      Romania are un rating apreciat de catre organismele internationale, in pofida crizei, a declarat, miercuri 10.03.2010, laTimisoara, premierul Emil Boc, citat de Mediafax.
      „As mentiona o evoluare a ratingului de la negativ la stabil,care confirma ca facem ceea ce trebuie. La finalul anului, sper ca vom avea o crestere (a PIB, n.r.) de 1,3%. Pot sa va spun ca Romania are un rating apreciat de organismele internationale chiar daca e criza, iar in timpul in care nu eram in criza aveam un rating slab”, a afirmat Boc.
      Agentia de evaluare financiara Standard & Poor’s (S&P) a anuntat, marti, ca a revizuit de la negativa la stabila perspective ratingurilor pe termen lung ale Romaniei, in valuta si moneda locala, ca urmare a programului de reforma bugetara si a probabilitatii ca Guvernul sa continue respectarea acordului cuFMI.

      Boc a gresit. A avut crestere economica in 2011. De sacrificat s-au sacrificat romanii si Boc cu guvernul lui. Crezi ca azi va fi altfel? Atunci am fost tara din Europa care a iesit cel mai repede din criza. Polonia nici macar nu a avut criza. Dupa cum vad PSD nu a invatat nimic si nu-i pasa deloc de Romania.

      Apreciez promtitudinea lui Standard & Poor’s. Daca guvernul Orban face cea ce trebuie intr-un termen rezonabil cred ca in jumatate de an Standard & Poor’s va reveni asupra ultimei decizii. Depinde doar de ai nostri. Aici includ si PSD pentru ca are un numar important de parlamentari.

  8. Se cunoaste imprumutul facut de cițu cu dobanda enorma. Felicitari penele ca imprumutati si le puneti in carca pesedistilor. Asa cum ati dublat alocatiile copiiilor cu votul pesede.

    • Bouleanule, si pesedistii se imprumutau dupa cioloşvek. Daca adori bulangiii sa-ti tina de cald!

    • Ce penibili sunt tu-doreii „comuisti” care se fac cae se ceartă real bad când ei sunt de fapt troli împuțiți ai mafiei PRO-PSD-ALDE. După care, totul se termina cu „ideea argumentata” atât de dragă lor -„mars la supt „, dată din ” throth „.

    • Alo, daca ma-ta te-a creat dobitoc nu insista sa comentezi la postarile altora. Oricum e cert ca esti in ultima faza a nesimtirii.

    • Cred ca tu esti unul din ciumatii aia rosii, ca altfel nu se explica de ce vezi sau intelegi invers!
      Iti spune Citu ca s-a imprumutat cu dobanzi mai mici decat discotecarul, dar tu zici ca dobanda e „enorma” ca sa induci ideea ca ar fi mai mare! Asta a fost politica PSD, doar de inducere, adica de pacaleala.

    • Au ajuns trolii ”nesimțiți” ai mafiei PRO-PSD-ALDE ”în ultima fază” a turbării. După ce au ”înfrânt” pe toate planurile și pentru că ”postările altora”, adică ale unor pomanagii ca ei sunt foarte slabe și oferă ocazia de fi luate la mișto, tot ”insista” ca disperații, ”dobitoci” ce sunt, schimbă fantoșele, fură identitățile și tot se fac de râs. Îi trădează „limbajul elevat” de troglodiți agramați și ”opiniile argumentate” de inculți ticăloși. Singura șansă de scăpare pe care o au este să facă poc :)))))))))))))

    • De la 2,8 deficit Psd , in doua luni sa se ajungă la 4,3..Pnl Guvern .nu cumva înseamnă sabotaj? Cifrele nu sunt scoase din sacoșă! Vai de Romania cand leprele duc frâiele țării. Parcă bugetul țării e jucat lapacanele. Ce stat e asta când banii necheltuiti de la educație, infrastructura..etc sunt împinși spre serviciile secrete? Ne întoarcem spre securismul comunist?! Atunci în România se mai construia ceva, azi cotizam străinilor…iar romanii dansează Lambada! Bravos Națiune! Să trăiți bineee!Pnl e la Guvern acum.Se vede!

    • Iar trolii idioți ai mafiei PRO-PSD-ALDE, la butoane. ” Se vede”. La fel, „se vede” unde a ajuns „Romania cand leprele” de la mafia PRO-PSD-ALDE „duc frâiele tarii” si discotecarii lor „jucau bugetul tarii la pacanele”. Cu ” cifre scoase din sacoșă ” au făcut „deficitul 2.8″ când el era de fapt 4.3. Maradoneala asta” .nu cumva înseamnă sabotaj?” Sau e „adevar” dintr-ala de postac securist imbecil care zice că nu „face propagandă politica”? De ce au rămas ” banii necheltuiti de la educație, infrastructura..etc ” daca „guvernul mafiei” a construit atâtea, de au ăștia asa multe să „distruga”? Și unde „impingea banii” mafia, ” spre” ce „sacose” ? Tocmai asta e si ideea, sa nu „ne întoarcem spre securismul comunist” promovat de mafia PRO-PSD-ALDE, sa nu mai „cotizam” securistilor mafiei care „dansează Lambada” pe seama cretinilor care ii sustin.

  9. Pai dupa opt ani de ciordeala si dezmatz bugetar (imprumuturi peste imprumuturi externe,accize la accize/supra accize,impovararea mediului productiv din Ro,cel privat),la un momendat se gripeaza guvernarea propagandista,creionata parca dupa modelul schemelor piramidale.

  10. E mult adevar in comunicat .
    E si opportunism politic.
    De intrebat de ce S&P nu a iesit mai devreme la „rampa” . , tinand cont .ca starea de fapt a guvernarii i PSD era arhicunoscuta?
    România are nevoie de o Curte de Conturi reală si eficienta cu prerogative pe buget, independenta politic si in strânsă coordonare su BNR.
    Ps. Agentia de rating Europeană ce mai face ?

  11. Vasile Citu e de vina.
    Din cauza declarațiilor si a cumpărării de rachete,a crescut deficitul,Robot euro si am scazut rating de țară.
    PNL un partid de dobitoci in frunte cu Sică Mandolina, Turcan si Citu.

    • S&P a vrut să schimbe ratingul de acum cateva luni, doar ca borfașii au tot trimis scrisori de păsuire..
      voi sunteti vinovati pt ca ati imprumutat ca niste cocalari, ati cheltuit ca niste pițipoance, buget făcut din pix de interlopi si impostori ( prin februarie, dupa ce a catadicsit borfasul sef sa se intoarca din Maldive), investititii zero!
      Ati secat tot, paraziților!

    • cuochiipevoi, te rog, nu te mai chinui cu toti dobitocii! Ei au un target!

  12. Lol …. Daca guverna p$dul 100 de ani (wishful thinking,de cirac p$dist) asa k PCRul impus de venirea rusnacilor in Ro belea de belea si dupa cand era apocalipsa completa o dadeau pe tranzitie reformista cu iz de jaf securisto oligarh.Oh good old times dear comrade :))

  13. -deficit urias
    -investitii zero
    -subminarea economiei prin oug114
    -economie prăbușite de impostori și cocalari pesedistii
    -minciunile prin care cereau pasuire la S&P promițând eliminarea efectelor negative produse prin OUG114

    https://cursdeguvernare.ro/scrisoarea-lui-eugen-teodorovici-catre-sp-mai-asteptati-ne-mai-negociem-la-ordonanta-114.html

  14. De urgenta fortate alegeri ANTICIPATE fara discutie, nu este timp de pierdut in aceasta situatie. Guvernul trebuie sa vina urgent cu un plan inteligent si agresiv de redresare/salvare a economiei altfel va fi groaznic sa ajungem la mana FMI.
    Riscam sa blocam sistemul de finantare rezultand o panica in pietele financiare. Pot aparea oricand atacuri speculative ..
    Fratilor e groasa rau asta…
    ‘tuti pesedeul m@tii

    • Draga tu ori esti analfabet functional ori lucrezi pe șantier.
      Finanțele publice/Economia sunt dezbătute de specialiști.
      Acum Dl Citu acest repetent functional, evazionist si sarlatan face jocurile multinationalelor si mai exact al băncilor,el in trecut a lucrat la Ing Bank.
      Cat de dobitoc sa fii ca sa nu înțelegi ca acest Guvern e pe japca,vinde tot,distruge economia si apoi isi da demisia.

    • @Florina: Lasa-ne, experto!!!!!!

    • Eeee, „lucrează” la fabrica de troli, de-acolo știe, că acolo e cu „specialiști” și cu”dezbatere”. Și fiindcă nu e ‘dobitoc „, d-aia ” a înțeles ” cum stă treaba cu”guvernul” . Ăsta de acum „e pe japcă ” în timp ce mafia PRO-PSD-ALDE, săraca, aducea bani de acasă cu „sacoșa”, ca să aibă ăștia ce fura. Și-i mai dau și „multinationalelor”, pentru că sunt „repetenți funcționali” si nu stiu ei cum se face cu banii de furat.”Guvernul ” ăsta „vinde tot”, in timp ce mafia PRO-PSD-ALDE ” decât ” a cumpărat și mai și „distruge economia” pe care au construit -o cu migală securiștii interlopi. Unde mai pui că își mai și „dă demisia” când ăia țineau cu dinții de toate picioarele de la scaune.Tot mai bine era cu mafia PRO-PSD-ALDE.

  15. De azi incolo, asta va fi placa pzdista: Citu si PNL sunt de vina pentru scaderea ratingului de tara!
    Pzdistii vor spune zilnic ca de asta au crescut dobanzile, cursul si inflatia.
    Eu inca astept plangeri penale si anchetarea celor 2 cretini care si-au dat hotarare de guvern ca sa nu mai raspunda ministerial si penal pentru bugetul 2019:
    Orlando de la disco si Joiana de la Videle!

    • @Radulescu Marcel _Esti femeie dar postezi cu nume de bărbat.
      Esti o postaca plătită de Pnl.
      Cv ul tau este destul de subțire, la fel cum ai si exprimarea.
      Termina cu agitația/ia un xanax.

    • Nu poate fi la fel de gros ca șoriciul postacilor infecți ai mafiei PRO-PSD-ALDE care încep „agitația ” cu scopul de a le spune altora să o „termine”.

  16. Mareata „victorie” a guvernarii PSD: au prabusit Rating-ul Romaniei, asa cum era de asteptat!
    Sa iasa habarnistul Orlando-chiparosul de Ferentari sa le dea in cap, ca S&P habar nu are sa guverneze „eficient”, cum ne mintea analfabeta!
    Sa iasa si analfabeta Dancila, sa explice cum „guvernarea eficienta” a PSD a dus la aceasta Decizie grava a S&P, care a AVERTIZAT Romania inca din Martie 2019, cand strategul esuat al PSDragnea, trimis la plimbare de Veorica dupa incarcerarea lui Dragnea, Cristian Socol acuza S&P ca la baza deciziei stau „interese de Lobby” in Energie, Banci, Comunicatii!
    Sa iasa Olguta PRMista sa le zica ea cateva vorbe de ocara marca PRM, sa ii potoleasca!
    Sa iasa si Ciolacu, sa spuna ca Guv PNL a facut DEZASTRUL asta, DEZASTRU de care au AVERTIZAT timp de 3 ANI si BM si S&P si FMI si CE si BNR si TOTI Romanii informati, care citesc CIFRELE Oficiale de la MF sau BNR!
    Acum intelegem de ce Orlando si Veorica au suspendat Legea RESPONSABILITATII fiscal-bugetare la Bugetul pe 2019, care ii OBLIGA sa Semneze o Declaratie ca Cifrele din Bugetul 2019 sunt CORECTE, ADEVARATE!
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/ponta-dancila-si-teodorovici-si-au-trecut-in-ordonanta-ca-nu-trebuie-sa-ateste-corectitudinea-datelor-din-buget-1055762
    Sper sa fie chemati in Parlament sa dea Explicatii!

    • Digi 24 este platforma USR si PNL de propaganda mincinoasă plătită.

      Adevarul e următorul

      De la 2,8 deficit psd in doua luni sa se ajungă la 4,3.pnl..nu cumva înseamnă sabotaj? Cifrele nu sunt scoase din sacoșă! Vai de Romania cand leprele duc frâiele țării. Parcă bugetul țării e jucat lapacanele. Ce stat e asta când banii necheltuiti de la educație, infrastructura..etc sunt împinși spre serviciile secrete? Ne întoarcem spre securismul comunist?! Atunci în România se mai construia ceva, azi cotizam străinilor…iar romanii dansează Lambada! Bravos Națiune! Să trăiți bineee!

    • @Gelu: Ai citit Comunicatul S&P, uite-l aici in Engleza, poate stii sa citesti: spune in mod EXPLICIT ca „„Marea DEVIATIE a Cheltuielilor publice făcută de fostul Guvern l-a forțat pe cel actual să-și revizuiască ținta de deficit bugetar pentru 2019 și 2020”, FIX asa incepe Comunicatul S&P:
      „LARGE Spending Deviations by the PREVIOUS GOVERNMENT have forced Romania’s current leadership to revise up its fiscal targets for 2019 and 2020, against the backdrop of a slowing economy.”
      https://www.standardandpoors.com/en_US/web/guest/article/-/view/type/HTML/id/2355971

      Mai spune ceva:
      „Noii guvernanți au crescut proiecțiile de deficit bugetar la 4,3% din PIB pentru 2019 și la 3,5% pentru 2020, o abatere semnificativă de la ținta specifică țărilor UE, mai notează agenția, care punctează POZITIV Transparența cu care echipa lui Orban a recunoscut ARIERATELE(Intarzieri la Plata!) la Facturi și TVA de restituit și și-a asumat să dea banii înapoi.” arata S&P.
      Uite traducerea:
      https://evz.ro/economia-romaniei-in-colaps-semnal-de-alarma-tras-de-la-nivel-inalt.html

      Deci S&P spune ca Guv Orban a RETURNAT Firmelor Rambursarile de TVA, INTARZIATE chiar si cu 7 LUNI, a platit Firmelor Banii pentru Concediile medicale PLATITE de firme mamicilor si a Decontat Primăriilor Facturile PNDL, care aveau nevoie de BANI sa plateasca Firmele care au lucrat prin PNDL!
      Stiti ce inseamna pentru o firma sa NU primeasca Rambursarile de TVA 7 LUNI la rand?!
      Stiti ce inseamna pentru o firma sa NU primeasca BANII de Concedii maternale platiti de Firma mamicilor?!
      Stiti ce inseamna pentru multe Firme sa NU fie platite de Primării prin PNDL?
      Ati avut vreodata o Firma PROPRIE?!
      NU, evident.
      De ce DACA un Roman NU isi plateste Datoriile la Stat in Termenul legal e executat silit, in timp ce STATUL isi permite ca timp de 7 LUNI sa DEPASEASCA Termenul legal de Returnare a TVA, de plata a Concediilor medicale sau de Plata a BANILOR pentru PNDL?!
      STATUL de ce nu e executat silit?!
      NU mai comentati daca postati mesaje de la PSD!
      Le gasim pe pagina lor de Facebook!

  17. In timp ce S&P mentioneaza in mod EXPLICIT ca „mari deviații de cheltuieli făcute de guvernul precedent” care au forțat actualul guvern să își revizuiască în creștere țintele de deficit pentru 2019 și 2020”, intr-un Comunicat postat pe Facebook PSD acuza si face Responsabil guvernul PNL pentru masura luata de S&P, uite: „În plus Standard & Poor’s a dat un cartonaș roșu „ministrului Gaură” și a scăzut ratingul României, ceea ce înseamnă dobânzi mai mari la împrumuturi și venituri mai mici pentru români!”
    https://www.facebook.com/psdbiroupresa/

    In plus, pe acelasi Comunicat uitati-va cata Matematica stie PSD:
    „Într-un proiect de lege, Guvernul PNL anunță că se va împrumuta până la 45% din PIB, adică peste 100 miliarde lei în 2020! Pe lângă cele 15-20 miliarde din 2019! De trei-patru ori mai mult decât Guvernul #PSD! România nu s-a împrumutat atât de mult nici în vârful crizei economice, în 2010! Într-un singur an, PNL va crește cu o treime datoria guvernamentală acumulată în 30 de ani!”

    Adica, in mintea PSD cele „peste 100 Miliarde Lei” de care vorbeste ar reprezenta 45% din PIB!
    PIBul Romaniei pe 2019 e de ~1000 Miliarde lei!
    100 Miliarde Lei ar reprezenta 10%!
    PSDeilor, analfabetilor, mergeti TOTI la scoala in Clasele VII-VIII, vai de mama voastra!

    • PNL e la Guvern
      Nu mai mințiți poporul cu greaua moștenire.

      Citu este miezul Pnl si e ministru al finanțelor
      El e gropari României
      Care aveti rate in banci in Euro sunteti distruși de ei vor si euro
      Plus ca Pnl abroga out 114 deci băncile va jefuiesc legal
      Vai de voi români păcăliți de propaganda plătită și mincinoasă

    • De fapt, e ușoară ”moștenirea” mafiei PRO-PSD-ALDE care nu ”e gropari României”. ”Plus ca”, mafia ”va jefuia” ilegal deci era mai bine.

  18. De la 2,8 deficit, in doua luni sa se ajungă la 4,3…nu cumva înseamnă sabotaj? Cifrele nu sunt scoase din sacoșă! Vai de Romania cand leprele duc frâiele țării. Parcă bugetul țării e jucat lapacanele. Ce stat e asta când banii necheltuiti de la educație, infrastructura..etc sunt împinși spre serviciile secrete? Ne întoarcem spre securismul comunist?! Atunci în România se mai construia ceva, azi cotizam străinilor…iar romanii dansează Lambada! Bravos Națiune! Să trăiți bineee!

    • Iar bate câmpii idiotul ăsta cu ”leprele” lui de la mafia PRO-PSD-ALDE care „duc frâiele tarii” si discotecarii lor care „jucau bugetul tarii la pacanele”. Cu ” cifre scoase din sacoșă ” au făcut „deficitul 2.8″ când el era de fapt 4.3. Maradoneala asta” .nu cumva înseamnă sabotaj?” Sau e „adevar” dintr-ala de postac securist imbecil care zice că nu „face propagandă politica”? De ce au rămas ” banii necheltuiti de la educație, infrastructura..etc ” daca „guvernul mafiei” a construit atâtea, de au ăștia asa multe să „distruga”? Și unde „impingea banii” mafia, ” spre” ce „sacose” ? Tocmai asta e si ideea, sa nu „ne întoarcem spre securismul comunist” promovat de mafia PRO-PSD-ALDE, sa nu mai „cotizam” securistilor mafiei care „dansează Lambada” pe seama cretinilor care ii sustin.

  19. In Martie 2019, urmare a OUG 114, S&P avertizat Guvernul Romaniei ca va SCADEA Ratingul Rommaniei din cauza OUG 114 si a politicilor fiscale:
    Analistul Bogdan Glava:
    „Potrivit acestuia, Standard & Poor’s a remarcat inca de anul trecut ca Guvernul Romaniei are probleme cu banii si ca duce o politica nesustenabila. Si, cu toate acestea, a continuat sa cheltuiasca mai mult, ceea ce a dus la o executie bugetara extrem de proasta.
    Cum arata executia bugetara in ianuarie: Cheltuieli mai mari cu 23% la salariile bugetarilor si cu 28% la asistenta sociala.
    „Ca Guvernul a ramas fara bani a fost constatat inca de anul trecut. Standard & Poor’s a spus ca Guvernul Romaniei duce o politica nesustenabila. Si, de fapt, aceasta politica a accelerat, ei au continuat sa cheltuiasca mai mult, si mai mult, s-au adoptat noi legi si deja vedem pe anul acesta, pe prima luna, executia bugetara este cea mai proasta de cand mi-o amintesc eu.

    De la criza incoace nu exista o luna ianuarie aproape fara excedent bugetar, care era traditionala. Aveam si noi luna ianuarie cu excedent bugetar.

    Anul acesta aproape s-a evaporat cu totul. Deficitul bugetar e scapat de sub control, cresterea economica este mai mica decat cea estimata. Avand in vedere toate aceste lucruri care atesta o inrautatire a economiei, dar si politici care saboteaza grav mersul economiei, mie mi se pare ca aceasta mica cotitura la Standard & Poor’s e chiar minora. De fapt, lucrurile sunt mai grave decat le spune chiar Standard & Poor’s”, a mentionat Bogdan Glavan.
    http://www.ziare.com/economie/rating/psd-anunta-ca-s-p-scade-ratingul-romaniei-si-arunca-pisica-la-forta-lobby-ului-a-cui-este-de-fapt-vina-si-care-vor-fi-consecintele-1551824

  20. standard-n-coor nu ie aia care dadea „calificative” mai ceva decat dadea „diplome” cacademia fane-babanu?