G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură, în cazul bărbatului căzut de pe autostrada Sibiu –…

Sursa foto: G4Media

Asociația Pro Infrastructură, în cazul bărbatului căzut de pe autostrada Sibiu – Pitești: ”Este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară” / Se cere schimbarea standardelor obligatorii de protecție în proiectarea autostrăzilor

Asociația Pro Infrastructură solicită Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) să includă elemente de protecție la toate structurile ca cerință standard, în urma accidentului petrecut duminică seara, pe tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești.

Atunci, un bărbat a căzut de la 20 de metri înălțime, după ce s-a ferit de un autoturism, și a încercat să treacă dincolo de parapete. În acel loc nu era montat un grilaj, astfel că a căzut de pe pod.

”Al doilea mort prin cădere în gol de pe pod! CNAIR, deșteptarea! Duminică seara, pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, un șofer oprit pe un viaduct din cauza unui accident în lanț întâmplat noaptea a sărit peste parapet ca să evite a fi lovit, neștiind că dedesubt este un hău (fotografii: 1, pe pod și 2, la sol).

Este al doilea accident de acest tip după cel de pe Autostrada A3 Turda-Gilău din 2018. În condițiile în care numărul de victime pe autostradă este foarte mic, este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară!

Soluția salvatoare este simplă și este implementată DEJA de CNAIR la UNELE poduri. Exemplu în fotografia 3 pe Autostrada A3 lângă Târgu Mureș: un grilaj („grătar”) care împiedică astfel de căderi instalat între sensuri”, transmite Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Citește și:

Bărbatul mort în accidentul de pe autostrada Sibiu – Boița a căzut de la 20 de metri: nu era instalat un grătar sub parapete 

Asociația insistă că acest grilaj este cu atât mai important cu cât ”în alte țări se recomandă părăsirea autovehiculului și adăpostirea în spatele parapetului pentru a evita riscul de a fi loviți de cei care vin (cu viteză) din spate”.

”Cerem responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să includă aceste elemente de protecție la toate structurile drept cerință STANDARD OBLIGATORIE în proiectare și execuție și să ia toate măsurile de avertizare necesare așa încât șoferii să realizeze că dincolo de parapet nu vor călca pe sol, chiar dacă dincolo se vede o bandă de circulație!”, se mai precizează în postare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Este greșeală de proiectare dacă nu s-a prevăzut grătar , iar dacă s-a prevăzut și nu s-a montat , trebuiesc identificați vinovații. Spațiul dintre cele două poduri paralele nu trebuia lăsat liber .Acel spațiu trebuie închis.Dacă astfel de proiecte sunt aprobate de ue , pentru a obține un prețul mai mic , acesta ar fi o rușine,deoarece reprezintă pericole publice pentru securitatea omului.

    Proiectarea drumurilor nu trebuie lăsată la firmele de construcții care și execută drumul , ci trebuie să fie dată la firme de proiectare de drumuri.
    Firmele de construcții nu trebuie să aibă voie să modifice proiectul făcut de firma de proiectare , ci să-l execute întocmai.
    Proiectarea de drumuri trebuie să respecte norme și standarde de securitate , care să nu poată fi încălcate.

    Tot pentru siguranța circulației :
    trebuie să fie interzisă degradarea configurației geometrice a drumurilor inferioare , cât și a cursurilor de apă la intersecția cu autostrăzile, respectiv interzise acele poduri perpendiculare care se punt azi peste autostradă , sau sub ea , în cazul în care drumul intersectează autostrada la un unghi diferi de 90 de grade , la care poduri perpendiculare pe autostradă azi, drumul de rang inferior este racordat în fiecare parte printr-o porțiune de drum de forma literei S . Aceste bazaconii de S-uri , se fac doar pentru economii de bani pentru a obține podul cel mai scurt, în detrimentul securității oamenilor. Deci dacă drumul de rang inferior autostrăzii nu este perpendicular pe autostradă , se modifică azi linia dreaptă a drumui inferior prin prin acest pod perpendicular pus pe autostradă , la care se racordează , cele două capete ale drumului , de o parte și alta a autostrăzii prin niște poțiuni de drum de forma literei S .Iată cum deci, drumul dintr-o line dreptă , ajunge acum să înlocuiască un segment din acestă dreaptă în poțiune în care traversează autostrada print-o poțiune de drum cu patru curbe succesive de rază mică și în pantă de urcare și coborâre la acel pot perpendicular pe autostradă , pentru a reduce prețul în defavoare securității.
    Trebuie interzisă montarea de picioare de pod în albia râurilor , la podurile peste , râuri , deoarece azi este tehnologie pentru realizarea de structuri continuii peste râuri, la mai toate râurile din țară. Acestea ar trebui aprobate doar în cazuri cu totul deosebite și în aceste cazuri , numărul acestor picioare să fie cel minim posibil.