G4Media.ro

ANALIZĂ Crima perfectă: De ce eliminarea pragului la abuz în serviciu va…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

51 comentarii

  1. Mie mi s-a părut că tocmai USR a susținut că fără prag Legea va fi declarată neconstituțională. Nu cel de 50.000 de euro. dar un prag pe care n-a mai avut ocazia să-l propună pentru că doamna șefă nu le-a dat voie. De ce atacă toată lumea USR ?

    • așa mi s-a părut și mie, deși, ca să fie clar, USR a atacat pe bună dreptate și pragul absurd de 50.000 de euro!

    • Chiar a sustinut USR ca fara introducerea unui prag valoric pentru abuzul in serviciu, legea va pica la CCR, dar este necesar, in termen de 5 zile, parca, un numar de semnaturi pentru a trimite la judecata Curtii legea

    • Stelian Ion a susținut un prag echivalent cu salariul minim pe economie. Mi se pare rezonabil.

  2. Era clar că vor face o mânăreală ca să trântească totul! Cu toată rușinea USR trebuie să conteste la CCR porcăria asta, oricum în capul lor se sparg toate

    • Asta zic de când a apărut stirea, pe hn îmi iau minusuri. Da trebuie contestată acum decât să apară contestații din instanță peste câțiva ani. Jalonul PNRR prevede armonizarea legislației cu deciziile CCR, ăștia vor să transmită la Bruxelles că gata le-au armonizat să ia banii și după 2-3 ani să zică ups am fost proști, uite că CCR zice că cum am făcut-o noi din fără prag în fără prag tot nu e cu prag. Sper că la Bruxelles se înțelege că nu au armonizat nimica ci doar au votat aceiași lege și că în câțiva ani vor scăpa toți acuzați în baza legii votate acum.

  3. De pizza!

  4. Eei nu știu cum să o facă! Ba știu foarte bine! De 1 an trag mâța de coadă, asta ce e?!

  5. de vreme ce CCR a cerut un prag, el trebuie sa fie unul simbolic dar trebuie sa existe. 1 leu e perfect. Fara prag, toti coruptii vor scapa asa cum au scapat cu prescriptia. Fesenistii secu PSDNL asta si urmaresc. USR are dreptate si trebuie sa conteste de urgenta legea la CCR pana nu scapa toti m.aflotii

  6. Capsec, usr e de vina, nu-i asa? 🤣🤣🤣
    Mno, unora ca tine se adreseaza usl. Ghinionul acestei tari e ca sunteti multi. Si mai aveti si drept de vot.

  7. Ce fata fata de p.r.os.t are Simonis, il bate si pe Ciordache !

  8. E o iesire din situatia „pragului” inventat de Ccr, un referendum cu o intrebare simpla :
    Doriti prag valoric la infractiuni :
    Da
    Nu

    Dupa aceea Ccr-ul nu va mai putea sustine prag la hotii !

  9. Si apoi nu poati sta in permanenta, tu societate civila, cu sabia lui Zamolxe de-asupra capului; ca CCR , care nu este for legistativ intr-o democratie schimba regulile jocului. De prea mult timp si-a depasit atributiunile, iar constitutia tarii trebuie schimbata. Dar noi ne luptam pe aici cu trollii hotilor.

  10. Nu au susținut furibund eliminare pragului și nici impunerea unei sume simbolice ci doar adoptarea unui prag minim decent în baza căruia funcționarul să poată fi condamnat și urmărit pentru prejudicii. Un prag de valoarea salariulului minim pe economie este de bun simț și în nici într-un caz derizoriu. Nu poți numi salariul minim pe economie derizoriu. Adică dacă un funcționar îți fură sărăcia aia de salariu, tu îl recuperezi până la urma de la instituție dar angajatul să fie condamnat și pus sa plătească dauna, e simplu pentru cine chiar vrea să facă treabă. Până și 9000 ar fi fost acceptabil, măcar nu s-ar fi furat cu toptanul, acum a rămas la fel, la liber.

  11. e o chestiune de timp pana niste lachei se vor fi „treziti” de catre caracatita PSDNLUDMR , avocatul poporului sau vreo organizatie de magistrati savoniere, sa atace la CCR

  12. Eu raman uimit cata incultura juridica minima exista in Ro. Persoana vatamata poate cere pe cale separata prejudiciul adus cf codului civil! Este deja reglementat in lege asta! De ce este nevoie de un prag, in cazul de fata poate fi statul vatamat de abuzul in serviciu, nu stie cum sa calculeze prejudiciul statul? Nu stie judecatorul sa evalueze prejudiciul prin experti? Aia de la CCR sunt dusi cu capul, abuzul in serviciu este peste tot in lume de la Iulius Cezar incoace infractiune! Stabileste un prag sa zicem 5000 RON, se evalueaza prejudiciul si este de 10000 RON si ala intra in puscarie! Ok, pentru 5000 ron nu se intra la puscarie dar trebuie sa plateasca prejudiciul! Este adevarat in SUA, Germania, UK in general in occident exista un prag de la care se face puscarie dar tot infractiune penala cu cazier este indiferent de suma, si functionarul este dat afara, i se limiteaza drepturile pe o perioada etc! Si in occident se plateste in plus fata de prejudiciul adus nu exact prejudiciul, si este amenda penala fara puscarie pana la o limita! Ce au scris astia in lege si ce decizie a luat CCR este schizofrenie!

  13. Merge bine, duduie. Inflatie, imprumuturi, alba neagra cu legile…n-am timp sa ti le insir pe toate.
    Esti exact genul de idi ot util. Util partidului.

  14. Din Decizia CCR din 2019, inteleg ca, nu „pragul valoric derizoriu, care in sine nu rezolva nimic” este ceea ce se reproseaza legii, ci altceva, „definirea intensităţii vătămării, cu referire la drepturile sau interesele legitime ale unei persoane fizice sau juridice”. Asa ca…..

  15. Mai departe de exemplu in SUA se coroboreza cu Labor Act, de exemplu, este voie sa iei o spaga mica sau sa gresesti ceva pe abuz pana la o suma care se calculeaza in functie de salariul pe ora, de exemplu pentru un salariu de 15$/h poti sa iei spaga de 1 $/h echivalent sau daca faci in abuz de maxim 2$/h si se calculeaza pe perioada etc

  16. N-am prea înțeles „rațiunea” ta pentru că scrii îngrozitor!

  17. Legea cade la CCR în vreo 4 ani, scapă infractorii care fură între 2023 și 2027. Deci trebuie contestată la CCR acum, urgent.

  18. Rationalu’ irational,
    Pleci de la o premisa nejustificata : „Dacă vor rupe guvernarea Ciucă şi Ciolacu…” . Tot ce ai spus dupa, asa haotic cum te exprimi tu („neliniar”), nu are nicio valoare, primisa fiind un dacă fara sanse.

  19. Suntem de tot râsul ! Cît ar fi de necesară, dorită și cerută și de UE, orice Lege iese din Parlament cu încărcătura de autodistrugere montată și fitilul aprins. Cum să legiferezi pensionarea unor categorii profesionale din zona de forță-poliție sau de la Puterea judecătorească la vîrste ce sugerează junioratul ? Cum să nu condiționezi dreptul la pensie de rezultatele în muncă și respecatrea Legii ? Polițiști, Judecători sau Procurori comit abuzuri strigătoare la cer și doar accidental ajung în fața pericolului de a suporta consecințe legale (după cum au sau n-au pile). Instanraneu se pensionează și urmează o perioadă luuungă de înfățișeri cam pînă la prescripție. Și nici n-ar fi grav dacă nu ar primi alte funcții bine plătite prin Administrație din partea protectorilor. Bună Țară- rea tocmeală.

  20. Conteaza ma baiatule daca legile sun bune sau nu. Cu legi bune nu pot fura la fel de mult. Cu legi bunicele, cu SRI-ul inregistrand infractorii, chiar daca era „la butoane” sleahta din jurul lui Basescu a cam intrat la puscarie, de exemplu.

  21. Niciuna din deciziile CCR referite nu constata neconstitutionalitatea textului legal privind infractiunea de abuz in serviciu pe motiv ca nu este prevazut un prag valoric si o anume intensitate a vatamarii si niciuna din aceste decizii in discutie nu dispune in acest sens.Primele doua decizii indicate constata ca textul privind infractiunea de abuz in serviciu este neconstitutional in masura in care prin sintagma ,,indeplineste in mod defectuos,, nu se intelege indeplinirea cu nerespectarea legii,,-adica a legilor votate de Parlamentul Romaniei si a actelor cu putere de lege ,respectiv ordonante ale guvernului,Ordonante de urgenta, dupa cum ni se explica intelesul celor doua sintagme în considerentele deciziilor referite.Cea de-a treia decizie CCR referita nu priveste textul legal al infractiunii de abuz in serviciu ci legea 286/2008 privind Codul penal al Romaniei si Legea 78/2000 privind faptele de coruptie in ansamblul lor,care sunt declarate neconstitutionale pentru nerespectarea principiului bicameralismului.Pasajele citate sunt asertiuni din considerentele deciziilor CCR referite, carora CCR a renuntat in dispozitiv sa le mai dea caracter de neconstitutionalitate.Ceea ce se executa si are caracter obligatoriu este dispozitivul deciziilor CCR ,ci nu considerentele acestora.Considerentele au caracter executoriu si obligatoriu numai in baza dispozitivului deciziilor CCR, pe care eventual il explicitează și în măsura în care se reunesc cu dispozitivul,ceea ce nu este cazul celor trei decizii referite.Abuzul în serviciu a existat dintotdeauna in codurile penale românești fară niciun prag valoric sau de intensitate, de mai bine de un secol, chiar chiar de pe vremea lui Tanoviceanu.Atributia de a stabili necesitatea unui element de incriminare ca element constitutiv al infractiunii revine legiuitorului,respectiv Parlamentului României,ci nu CCR,care nu are atributii de legiferare.

    • „Niciuna din deciziile CCR referite nu constata neconstitutionalitatea textului legal privind infractiunea de abuz in serviciu pe motiv ca nu este prevazut un prag valoric si o anume intensitate a vatamarii si niciuna din aceste decizii in discutie nu dispune in acest sens.”
      Pe bune? Ne cramponam toti degeaba? Toata presa a scris gresit? Nu inteleg, sa ma apuc sa caut? Ca imi aduc bine aminte acum cativa ani ca toata presa vuia ca CCR dezincrimineaza abuzul in serviciu pentru ca nu are „prevazut un prag valoric” sau „o anume intensitate a vatamarii”.

  22. *Legii 286/2009

  23. Tocmai pentru că nu are atributii de legiferare ,CCR nu a dispus prin niciuna din cele trei decizii referite ca textele legale privind abuzul în serviciu sunt neconstituționale pentru ca nu reglementează un prag valoric sau de intensitate a vătămării.

  24. Sumeriană?

  25. Romania = Raiul Coruptiei. RRC cu blagoslovirea CCR.

  26. Moderarea comentariilor iar s-a stricat pe G4media, iar postează trolii inepții la foc automat.

  27. „stabilirea unui prag valoric derizoriu în sine, care, în realitate, nu rezolvă problema caracterului de ultima ratio a sancţiunii penale”. Mors, ultima ratio ! (mi-a murit ultima rata).

  28. de 32 de ani celulele can.ceroase P.C.R metamorfozate …transferate in pesedepenele plus udemere urmaresc un singur lucru…controlarea justitiei pentru a putea fura banii colectati de la fr.aierii care-i voteaza…‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

    • mafia udemere urmand in plus si politicile iredentist sovine de la budaPesta…☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️

  29. E tara bananiera. Nu mai exista speranta …

  30. eu nu inteleg… cu prag nu era ok, acum nici fara prag nu e bine? pai cum e bine?

  31. @matei

    Cu un prag care să satisfacă deciziile CCR dar care să fie suficient de jos ca să descurajeze furtul.

  32. Pentru un preopinent al meu il invit sa citeasca dispozitivul celor trei decizii ale CCR.Foarte simplu dupa motorul de cautare le poate gasi și pe net.SA vada ce dispune cele trei decizii ale CCR si care din elementele dispozitivului celor trei decizii se reunesc ,se întregesc cu dispozitivul acestora.Desigur presa a vuit,a tot scris de dezincriminare pe aceasta temă, dar a avut ca temei mentiuni din considerentele,din cuprinsul celor trei decizii ,care nu se mai regasesc în dispozitivul lor,în ceea ce se dispune.Ori ceea ce se pune in aplicare din orice decizie,din orice hotarare este dispozitivul ei,ci nicidecum considerentele acesteia, mai ales că ele nu se regăsesc în dispozitivul hotărârilor.

  33. *care din elementele considerentelor celor trei decizii se reunesc,se întregesc cu dispozitivul acestora

  34. La comentariul de mai sus este blocat raspunsul, raspund aici, uite iti dau exemplu SUA dar este la fel in occident, este abuz sa zicem un oficial al statului favorizeaza o firma, si poate a luat si o spaga, in cazul asta se aplica 3 legi, Dodd Frank Act, Security Exchange Act, si sa zicem ca a produs prin favorizare un prejudiciu de doar 1000 eur in detrimentul firmei care concura cu cea favorizata, in cazul asta firma favorizata ca nu a facut pe gratis, i-a o amenda penal intre 10-30% din cifra de afeceri, intra responsabilii la puscarie sau daca platesc o amenda care este stabilita de judecator exista in legile alea calculul si pentru 1000 USD, aia ca sa scape de puscarie pot ajunge sa plateasca si 1 mil USD pt 1000 USD, iar oficialul de la stat intra la puscarie chiar pt 1000 USD, sunt multe cazuri pe abuzul in serviciu nu ca astia ai nostri, alea 3 legi adunate au vreo 5000 de pagini! Si trateaza asta care intra la coruptie dar intr-un cuvant toate spetele alea sunt abuz in serviciu asa este in tot occidentul din 1949, Security Excahnge Act este din 1937, Dodd este din 2009 este cea care stabileste cuantulmurile, protectia consumatorului,!whistleblowers, UE de abia acum are asta, pana acum SUA si 5 eyes se ocupau worldwide pe asta, legea asta are 800 de pagini! Greu la deal cu boii mici. Mi-e scarba de tara asta in ce hal a ajuns, imi pare rau!

  35. @matei adică să fie legal să furi până la 250 000 de lei? Măi oamenilor da voi oare ce dracu’ aveți în cap?! În ce fel de țară vreți să trăiți ?!

  36. Folosindu-se de una din trasaturile infractiunii si anume pericolul social,care trebuie sa fie mai mare decat al unei contraventii,CCR a „inventat”,deocamdată in considerente,acest prag valoric,creind un precedent pentru ca la momentul oportun sa intervina decizional.Abuzul in serviciu fiind,in primul rand,o infractiune contra patrimoniului ar trebui tratată ca toate celelalte infractiuni pecuniare,fiindcă la toate se pune problema,pe acest rationament,a delimitarii,din punct de vedere al gradului de pericol social,de contraventie.Numai ca in practică s-ar ajunge la solutii absurde.De ex.tentativele ar fi eliminate,desi faptuitorul sparge un zid ca sa ajunga la seif si in el gaseste doar 300 lei,pe care îi însuseste.Ce faci cu pragul valoric?Tot asa si aici ce faci cu pragul valoric cand primarul da dispozitie,cu semnatură,pentru a ajunge o sumă de 500 mii lei în contul firmei fiului sau,pentru livrari sau servicii fictive,dar in realitate ajung numai 300 lei,pentru ca atatia bani mai erau in contul primariei,iar pragul era la ambele infractiuni de 1000 de lei,sau de 500 lei la furt si de 1000 lei la abuz in serviciu?
    In realitate,CCR a impuscat doi iepuri dintr-o lovitură:și-a marit puterea asupra legilor si si-a rezervat dreptul sa mai scape,cand contează,niste rechini.Chiar si cu pragul fixat,pana la finalul proceselor,care dureaza si zece ani,inflatia devalorizează pragul si,devenind derizoriu si fragmentat in infractiuni si nu in acte constitutive ale infractiunii continuate,judecatorii constitutionali și-au creat o portită pe care,fortand-o,s-au vazut cazuri,sa poată sa produca tsunami de achitati,de data aceasta.Deci oricum ar da-o,pragul acesta ,de cand s-a nascocit,este o primejdie pentru banul public si un motiv de discodie în socitate.Și pentru a fi atenuat si pericolul si discordia pragul trebuie fixat.Asa cum stau lucrurile,sub semnul incertitudinii,este mai bine cu prag decat fara prag,mai ales dacă inflatia se temperează.

  37. Nu scrie in constitutie ca trebue prag pina la cit poti fura din bani europeni , Pragul , inventie a hotilor din CCR .
    Am citit fel de fel de bazaconii scrise de troli . Hoti nu au partid . Se lipesc cind de un partid aflat vremelnic la guvernare ori de altul . Asa pot fura .

  38. Pentru că asta s-a cerut.

  39. Ești cam bolnăvior!

  40. Vad o poza cu trei suferinzi . Cauta nurofen pentru neuronul lor stingher . Se vede in ochii lor.