G4Media.ro

Aglomeraţie de nave în apropierea portului Constanţa / Aproximativ 100 de nave…

Sursa foto: STRINGER / AFP

Aglomeraţie de nave în apropierea portului Constanţa / Aproximativ 100 de nave așteaptă să intre pe brațul Sulina / 2.000 de tiruri sunt blocate la Reni, un mic port pe partea ucraineană a Dunării

În jur de 100 de nave aşteaptă să intre pe braţul Sulina, ca să ajungă în porturile de la Dunăre de pe sectorul dintre Ucraina și România, pentru a fi încărcate cu cereale, anunță Agenția de presă Rador.

Operatorii din portul Constanţa spun că se lucrează la capacitate extinsă, cu mii de tone de cereale ucrainene descărcate zilnic.

România ajută Ucraina să-și exporte cerealele și recent a fost de acord cu tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe de către nave sub pavilion terț încărcate cu astfel de produse.

Imagini transmise de paza de coastă ucraineană arată vase cargo navigând pe Canalul Bâstroe.

Este o cursă contracronometru pentru exportul cerealelor.

Sunt și cozi de zeci de camioane care așteaptă să fie încărcate în apropierea portului Constanța.

În același timp, aproape 2.000 de vehicule sunt blocate la Reni, un mic port pe partea ucraineană a Dunării. Este funcțional, dar din cauza echipamentelor învechite, încărcarea barjelor se face cu dificultate.

Portul Constanța a devenit un hub european de cereale în contextul războiului, o rută esențială pentru transportul grânelor ucrainene.

Autoritățile locale dau asigurări că infrastructura feroviară a fost modernizată ca să facă față noii situații la Galați, iar la Constanța lucrările se vor încheia la sfârșitul anului.

Blocajul barjelor ucrainene la Sulina a avut loc pentru că toți au vrut să ajungă concomitent la încărcare și nu se putea face o astfel de manevră pe Dunăre, așa cum se întâmplă într-un port maritim, a declarat pentru G4Media și Info Sud-Est directorul Portului Constanța (CN APMC), Florin Goidea. Poziția sa vine după ce mai mulți oficiali ucraineni au acuzat administrația portului Sulina că nu permite accesul navelor ucrainene.

“Nu s-a întâmplat din cauză că nu erau destui piloți, ci pentru că ucrainenii au vrut să ajungă cu toate navele acolo. Așa ceva nu se poate. Nu poți să blochezi Dunărea. Zonele de ancoraj pe Dunăre sunt mici, nu sunt ca în mare liberă. Și pe Dunăre circulă vapoare, circulă convoaie, circulă diverse nave”, a mai explicat Florin Goidea, întrebat fiind care a fost cauza aglomerării a zeci de barje în rada Sulina.

Pe Dunăre şi prin portul Constanţa pot trece anul acesta două milioane de tone de cereale din Ucraina, a declarat, la Bucureşti, ministrul german de Externe.

Ucraina crede că un acord de reluare a exporturilor de cereale blocate de Rusia pare aproape, după discuțiile de la Istanbul dintre Moscova și Kiev, mediate de Turcia și ONU.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. sa intrebi care este profitul, poate, mai putinele!